וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת חינם: צ'לסי הופכת לבדיחה וביטחון השחקנים הולך ומתדרדר

2.10.2023 / 15:00

הבלוז השקיעו מעל מיליארד ליש"ט על רכש בשנה האחרונה, אבל הכוכבים נפצעים, הכדורים לא נכנסים והניצחון היחיד של הקבוצה העונה בליגה היה מול לוטון הקטנה והחלשה. הייתכן שהמפנה יכול להתרחש דווקא בדרבי מול פולהאם? (22:00, ספורט1)

תקציר: צ'לסי - ברייטון 0:1/ספורט1

ניקולאס ג'קסון, חלוץ הרכש תמורתו שילמה צ'לסי 37 מיליון יורו לחשבונה של ויאריאל בקיץ, מוביל את הדירוג בפרמיירליג. לצערם של הכחולים, מדובר בדירוג הכרטיסים הצהובים. איכשהו, הצליח הסנגלי לספוג חמישה כרטיסים צהובים בשישה משחקים בלבד, בעיקר בגלל הבעת מחאות כלפי שופטים. כעת הוא מושעה מהדרבי הלונדוני הקטן מול פולהאם, והאוהדים מתלבטים אם מדובר בחדשות טובות או רעות.

מצד אחד, ג'קסון הוא המחמיצן הגדול של הקבוצה והיכולת שלו להחטיא ממצבים קורצים מתסכלת מאוד. מצד שני, הוא בכל זאת כבש את השער היחיד של צ'לסי בספטמבר - זה קרה ביום רביעי מול ברייטון, בגביע הליגה. זה מנע בושה של חודש שלם ללא הבקעות, כי בליגה ספרו הכחולים שלושה משחקים בלי כדור ברשת וגררו גל של בדיחות על חשבונם.

ניקו ג'קסון, חלוץ צ'לסי. GettyImages
הרבה יותר כרטיסים צהובים משערים. ג'קסון/GettyImages

ההלצות האלה הפכו לשגרתיות למדי עוד מהעונה שעברה, אותה סיימה הקבוצה עם 38 שערים בלבד ב-38 מחזורים, ובמקום ה-12 בטבלה. המאזן היה אמור להשתפר לכאורה בעקבות החתמות חדשות בקיץ, אבל הוא דווקא החמיר. בששת המשחקים הראשונים ב-2023/24, כבשה צ'לסי חמש פעמים בלבד וגם המאזן הזה נובע בעיקר מכך שהיא כבר התמודדה מול העולה החדשה הקטנטנה לוטון והביסה אותה 0:3. מעבר לכך, העסק כבר יוצא משליטה וברשתות החברתיות מדברים על כך שאיבן פרובדל, השוער של לאציו שנגח את השיוויון מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות לפני שבועיים, כבש יותר שערים השנה מאשר מיכאילו מודריק.

האוקראיני, שהגיע בינואר תמורת 70 מיליון יורו לפחות, הפך לסמל האולטימטיבי של כישלונות במסע הרכש המופרך של הבעלים טוד בולי, אשר כבר חצה את קו מיליארד ליש"ט. בקבוצה מנסים לתמוך בו ואף העניקו לו לקראת העונה את החולצה המחייבת עם מספר 10 על הגב, אבל הציפיות האסטרונומיות של הנער משחטאר דונייצק לא מאפשרות לו בינתיים לבוא לידי ביטוי והוא עדיין לא מצא את הרשת. הוא לא האכזבה היחידה מחלון ההעברות בינואר, כמובן. קחו, למשל, את נוני מדואקה שעלה 35 מיליון יורו כאשר הובא מאיינדהובן ולא תרם מאז כמעט כלום. העונה הוא בעיקר פצוע, עלה לכותרות כאשר המאמן מאוריסיו פוצ'טינו תפס אותו מבלה במסיבה בזמן החלמה.

זה מביא אותנו לסוגיה כואבת נוספת. אין לצ'לסי מזל בכל הקשור לבעיות רפואיות. היא איבדה את הסקורר החשוב ביותר שלה עוד לפני שהעונה החלה - כריסטופר אנקונקו סיכם בסטמפורד ברידג' עוד באמצע העונה שעברה, אותה סיים כמלך השערים בבונדסליגה במדי לייפציג. הוא הפציץ 36 פעמים בליגה הגרמנית בשנתיים הקודמות ובסך הכל שם 58 כדורים ברשת בכל המסגרות בתקופה זו. בניגוד מוחלט לג'קסון הצעיר, מדובר בחלוץ מוכח ברמה הגבוהה, שנמצא בנסיקה ואמור היה לפתור מיידית את המצוקה בחוד. משחקי ההכנה הפוריים רק חיזקו את התחושה הזו, אבל הצרפתי נפגע בברכו בתחילת אוגוסט, ויחזור רק בדצמבר במקרה הטוב. עד אז, עלולה כל העונה לרדת לטמיון. עם ניצחון בודד על לוטון עד כה, המרחק מהמקומות המובילים לליגת האלופות האמיר ל-11 נקודות כבר עכשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן צ'לסי כריסטופר אנקונקו. Matthew Ashton - AMA, GettyImages
אמור היה לפתור מיידית את המצוקה בחוד. אנקונקו/GettyImages, Matthew Ashton - AMA

איכשהו, על אף כל ההוצאות האדירות על רכש, עדיין נותרה צ'לסי רק עם ג'קסון וארמנדו ברויה האלבני בעמדות החלוצים. ברויה, שהתאושש בעצמו מפציעה קשה בברכו אשר השביתה אותו מאז דצמבר, שב לפעילות בשבוע שעבר - ועשוי כעת לפתוח בהרכב מול פולהאם בהיעדרו של הסנגלי. האם אחוז ניצול ההזדמנויות שלו יהיה טוב יותר? קשה לומר שהכחולים מגלים אופטימיות בנושא, גם אם יש תקווה כי המאזן יתאזן בסופו של דבר בטווח הארוך.

הרי מדובר בסגל חדש יחסית, שאמור להתחבר תוך כדי תנועה - והוא כבר מייצר לא מעט הזדמנויות ליד השער. הסטטיסטיקה מלמדת כי שחקני צ'לסי נגעו בכדור 241 פעמים ברחבת היריב בששת המחזורים הראשונים, כאשר רק טוטנהאם דורגה לפני הכחולים בהיבט זה. הם אף בעטו 91 פעמים לשער ב-6 המשחקים הראשונים - בדיוק כמו ארסנל שכבשה 11 פעמים בתקופה זו, והוסיפה עוד רביעיה לרשת בורנמות בשבת. התותחנים ספגו 6 שערים, בדיוק כמו צ'לסי, אבל הם דוהרים בצמרת הגבוהה ללא הפסד, בעוד הספינה של פוצ'טינו עדיין מחפשת את דרכה בים הסוער. את המשחק שלה בבורנמות' סיימה צ'לסי בתיקו מאופס, ושני משחקי הבית האחרונים הניבו הפסדי 1:0 לנוטינגהאם פורסט ולאסטון וילה. בכל המפגשים, השתדלה הקבוצה להציג כדורגל התקפי מובהק, אבל הכדורים לא נכנסים פנימה והביטחון העצמי רק הולך ומתדרדר. השחקנים מרגישים שרובצת עליהם קללה.

אנסו פרננדס, שחקן צ'לסי. רויטרס
הקללה עדיין רובצת. אנסו פרננדס/רויטרס

איך אפשר אחרת? ארלינג הולאנד לבדו הבקיע מאז הגעתו לאנגליה 44 שערי ליגה, ואילו צ'לסי כולה כבשה בתקופה זו רק 43 פעמים. הנורבגי איכזב בהפסדה הראשון של מנצ'סטר סיטי העונה, מול וולבס בשבת, והערב זו ההזדמנות של הכחולים להשתוות אליו, או אפילו לעבור אותו. לצורך העניין, הם פוגשים את השכנה שנמצאת בעצמה בסוג של משבר התקפי בעקבות נטישתו של אלכסנדר מיטרוביץ' לליגה הסעודית. ראול חימנס המקסיקני, שהחליף את הכוכב הסרבי בעמדת החלוץ המרכזי, עדיין לא הבקיע העונה ואין לפולהאם אפילו שחקן אחד שכבש יותר מפעם אחת עד כה. זאת לעומת ראחים סטרלינג שהבקיע צמד לזכות צ'לסי מול לוטון, כך שיש כאן סוג של יתרון לקבוצה של פוצ'טינו.

העניין הוא כי שני המפגשים מול פולהאם בעונה שעברה סימלו היטב את המצוקות של צ'לסי. בינואר היא הפסידה 2:1 בקרייבן קוטג', כאשר דווקא קאילדו קוליבאלי כבש, בעוד ז'ואאו פליקס הורחק בהופעת הבכורה במסגרת ההשאלה היקרה וההזויה שלו מאתלטיקו מדריד. בחלוף שבועות ספורים, בתחילת פברואר, הסתיים משחק נוסף נגד פולהאם בתיקו 0:0 מדכא בסטמפורד ברידג' כאשר הפורטוגלי עדיין היה מושעה.

בינתיים, ז'ואאו פליקס נהנה מפתיחת השאלה טובה בברצלונה, ובאופן כללי שחקנים שיוצאים לחופשי מצ'לסי נוטים להבקיע בקלות רבה יותר. כריסטיאן פולישיץ' נהנה עד הגג בתחילת הקדנציה במילאן, ואפילו רובן לופטוס-צ'יק הבקיע ביום רביעי בניצחון בקליארי. והכחולים? הם מחכים שהקללה תוסר מהר ככל הניתן. הייתכן שהמפנה יכול להתרחש הערב? החל מ-21:50, ישיר בספורט1.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'לסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully