וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל בית חדש: ביסומה מככב בקישור אחרי עונת בכורה רעה בטוטנהאם

30.9.2023 / 11:00

הקשר שטען שהוא "הטוב בפרמיירליג" קרס בתחילת דרכו בספרס, אך כעת הוא מביט רק קדימה ומסמל את המהפכה תחת פוסטקוגלו. הערב (19:30, ספורט1) הוא פוגש את ליברפול ויורגן קלופ, שחיזר אחריו עוד לפני המעבר ללונדון

כתבתו של שרון דוידוביץ' על אנג' פוסטקוגלו, מאמן טוטנהאם/ספורט1

בדיוק לפני שנתיים, בראיון ל-BBC, נשאל איב ביסומה לגבי זהות הקשר הטוב ביותר בפרמיירליג לדעתו. "אני", השיב ללא היסוס האיש ששיחק אז בברייטון. ואמנם ההכרזה הזו נשמעה מגוחכת לחלוטין, אבל היא העידה על ביטחון עצמי גבוה, והיו גם קבלות. עונת 2020/21 באמת היתה פנטסטית עבור כוכב נבחרת מאלי במדי השחפים, והעניין בו מצד מועדוני הפאר היה רב.

המועמדת הבכירה להחתימו היתה במשך תקופה ארוכה היתה ליברפול. המאמן יורגן קלופ ראה בביסומה יורש הגיוני ונכון לג'ורג'יניו ויינאלדום, ובאופן כללי היה ברור כי חוליית הקישור באנפילד עמדה בפני שינויים משמעותיים מאוד. האדומים לא הצליחו לשים את ידם על ביסומה בקיץ 2021, אבל זמן קצר לאחר מכן נפוצו דיווחים נרחבים על כך שהעסקה עם ברייטון לקראת 2022 כבר היתה סגורה למעשה. נותרו רק פרטים קטנים, טענו במרסיסייד, וביסומה יגיע לרשותו של הבוס הגרמני שכה חשק בו.

בסופו של דבר, משהו השתבש. איש לא גילה היכן נכשלו המגעים, אבל ליברפול לא קיבלה את הקשר לפני שנה, ודווקא טוטנהאם זכתה בשירותיו תמורת 25 מיליון פאונד בלבד - סכום צנוע במונחי השוק הנוכחי, שמרגיש צנוע אף יותר כאשר יודעים שמויסס קייסדו עבר הקיץ מברייטון לצ'לסי עבור 115 מיליון פאונד. התרנגולים התגאו מאוד בהחתמה הזו, מה גם שהיו בתקשורת שמועות כי גם ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד היו בתמונה. ביסומה, שהצהיר לאורך הקדנציה בברייטון עד כמה הוא חולם לשחק בליגת האלופות, קיבל את מבוקשו, ולאוהדי טוטנהאם היו ציפיות גבוהות מאוד ממנו. בעונה שעברה, התקוות של כולם התרסקו לחלוטין.

איב ביסומה, שחקן טוטנהאם. רויטרס
בעונה שעברה הוא לא חייך. ביסומה/רויטרס

למעשה, השנה הראשונה בשורות טוטנהאם הפכה לסיוט מתמשך עבור ביסומה. היא התחילה כשחלה בקורונה במהלך מסע טרום עונה בקוריאה, ואז הצהיר אנטוניו קונטה בספטמבר כי "איב הוא היחיד שעדיין מתקשה עם ההיבטים הטקטיים". המאמן האיטלקי ציוות בקישור המרכזי את פייר-אמיל הויביירג ורודריגו בנטנקור, וקשה לבוא אליו בטענות על כך. הדני הוא המנהיג והלוחם האולטימטיבי, בדיוק בסגנון שקונטה כה אוהב. האורוגוואי הוסיף יציבות וחוכמת משחק, והוכתר להצלחה מסחררת אחרי שהגיע מיובנטוס במחיר מבצע.

לעומתם, התקשה ביסומה להסתגל, ואז הוא גם נפצע בקרסולו בפברואר - וחזר רק במאי. כך הוא פיספס הזדמנות להרוויח, הן מעזיבתו של קונטה במרץ והן מהעובדה כי בנטנקור קרע רצועות בברכו. בשורה התחתונה, לא מפתיע כי ראו בו פלופ, ופרשנים מסוימים היו פסימיים לקראת העונה החדשה.

ביסומה דווקא היה אופטימי ועבד קשה מאוד לקראת העונה שניה שלו בצפון לונדון. כשניסו לדבר איתו על העונה שעברה, הוא פשוט סירב וטען כי היא לא רלוונטית עוד. פניו היו לעבר העתיד, ושיתוף הפעולה עם המאמן החדש אנג' פוסטקוגלו התחיל ברגל ימין, גם אם הקשר איחר באופן משעשע לאימון דווקא ביום שאחרי הכרזתו של האוסטרלי שהוא מסוגל להיות הבוס החדש במרכז המגרש. "אתה צריך לקחת יותר אחריות", אמר לו פוסטקוגלו, ששינה מהותית מאוד את סגנון המשחק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש לצד שחקן טוטנהאם איב ביסומה. רויטרס
"צריך לקחת יותר אחריות". ביסומה מול מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

אצל קונטה, טוטנהאם התבססה בעיקר על מעברים מהירים, והדגש בהתקפה הושם את הכוכבים באגף. בעונה הנוכחית, החזקת הכדור חשובה הרבה יותר, וכאן האיכויות של ביסומה מועדפות על אלה של הויביירג, כפי שהסביר עוזר המאמן ריאן מייסון בקיץ: "לכל קשר אצלנו יש תכונות קצת שונות, ונקודת החוזק הבולטת של איב היא לקחת את הכדור ולדהור איתו קדימה. הוא שחקן רחבה לרחבה מצוין, והאנרגיות שלו יכולות לעזור לו".

בעוד בנטנקור עדיין נמצא בשלבי החלמה, בחר פוסטקוגלו לספסל את הדני הנאמן, וללכת במרכז המגרש על ביסומה עם הסנגלי הצעיר פאפ סאר שבקושי ראה דשא בעונה שעברה. נכון לעכשיו, זה מניב תוצאות משובחות, וביסומה פשוט פורח.

לפתע, הוא משחק כמו אצל גרהאם פוטר בברייטון, ואולי אפילו טוב יותר. במחזורים הראשונים של העונה, הוא לא יהיה היחיד שיטען כי מדובר בקשר הטוב ביותר בפרמיירליג, אם כי ברור שהקביעה הזו לא יכולה להיות אובייקטיבית. ביסומה גם מתקל יותר מכולם באנגליה, וגם הפך לשחקן דומיננטי ביותר בהובלת כדור ובבניית התקפות. היכולות הטכניות שלו משובחות, ופוסטקוגלו (בניגוד לקונטה) העניק לו יד חופשית להשתמש בהן לפי ראות עיניו.

שחקני היריב פשוט לא מסוגלים להוציא לו את הכדור בלי עבירות, וביסומה אף ניחן במסירות משובחות. במקביל, הוא יעיל מאוד הגנתית, ואין שחקן באירופה שביצע יותר תיקולים וחטיפות ממנו. בכושרו הנוכחי, עם הביטחון העצמי הגבוה שהחדיר בו פוסטקוגלו, הוא הבאנקר האולטימטיבי והמנוע של טוטנהאם. "עכשיו אני נהנה שוב מכדורגל", הוא אומר.

מוחמד סלאח שחקן ליברפול לפני איב ביסומה שחקן ברייטון. רויטרס
היו אמורים לשתף פעולה. ביסומה בתקופתו בברייטון מול סלאח/רויטרס

ביסומה להט גם בדרבי הגדול מול ארסנל ביום ראשון, במיוחד אחרי ההפסקה, ואוהדי טוטנהאם לא היו מחליפים אותו כרגע עם אף קשר של היריבה העירונית האדומה - אפילו לא דקלן רייס. התרנגולים גילו אופי, חזרו פעמיים מפיגור, ולא היו רחוקים גם מניצחון יוקרתי בתיקו 2:2. כך או כך, הם שמרו על מאזן ללא הפסד בפתיחת עונה משובחת, וכעת פניהם לאתגר אדום ענק נוסף, כאשר ליברפול מגיעה להתארח בשבת (19:30, ספורט1). גם הקבוצה של יורגן קלופ עדיין לא מנוצחת, והיא מדורגת לפני טוטנהאם בטבלה בזכות חמישה נצחונות רצופים. מי נמצאת בתנופה גדולה יותר? לא קל לקבוע, ולמאבק במרכז המגרש תהיה השפעה משמעותית מאוד על התוצאה.

ליברפול בנתה הקיץ את הקישור מחדש, והאוהדים מרוצים מאוד מהשתלבותם המהירה של דומיניק סובוסלאי ואלכסיס מקאליסטר. הם לא ממש מצטערים בשלב זה על פספוס עסקת ביסומה מלפני שנה, אבל זה עשוי להשתנות אחרי המפגש החזיתי. לכוכב החדש של טוטנהאם תהיה מוטיבציה גבוהה במיוחד להוכיח את עצמו לקבוצה שלא הצליחה להשלים את המו"מ לרכישתו, ויהיה אירוני במיוחד אם השער הראשון שלו במדים הלבנים יובקע דווקא לרשת ליברפול.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully