וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב תדרוש הסברים, המשטרה מתגאה: "מנענו אסון"

27.9.2023 / 6:35

הפועל תל אביב דורשת תשובות בעקבות האירועים שקדמו לדרבי: "יש הבדל בין לאתר אוהד מזיק לבין דריסה של כל הקהל". במשטרה מנגד בטוחים שעמדו במשימה: "הפרשים פיזרו עומסים ודוחק, הנהלים הובהרו למועדונים מראש"

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

הפועל תל אביב תדרוש מהמשטרה הסברים בנוגע לתמונות המזעזעות בכניסות ומסביב לאיצטדיון לפני הדרבי התל אביבי אמש (שלישי). בתיעודים שהעלו אוהדים נראים שוטרים תוקפים את הקהל עם פרשים ואלות, כשהם מנסים להתמודד עם עיכובים ודוחק עצומים בשערי הכניסה לבלומפילד.

במשטרה חזרו ואמרו אתמול כי פעלו בהתאם לההערכות והחששות שהביעו המועדונים, שפנו בעצמם למשטרה מספר פעמים על מנת להבטיח את שלום האוהדים באיצטדיון. אוהדים של הפועל תל אביב גם שלחו הודעות נזעמות לראשי המועדון תוך כדי האירועים בציפיה שהקבוצה לא תעלה לשחק או שהמועדון יגיב לאירועים ויעצור את הכאוס.

כאמור, בסרטונים מהאירועים נראים שוטרים מכים אוהדים, נכנסים לתוך ההמון עם פרשים, עוצרים את הכניסות לאיצטדיון תחת עומס של אוהדים ויוצרים לחץ מטורף על הכניסות, מה שאף גרם לדחיית המשחק בחצי שעה. אוהדת אחת התעלפה ונזקקה לטיפול ועוד אוהד טוען שפנה למיון לאחר שהותקף על ידי שוטר עם פרש מבלי שאפילו היה חלק מהתור לכניסות. אוהדים רבים נוספים התלוננו על אלימות, מחיצת ילדים בדוחק ואלימות בלתי סבירה שהופעלה מצד המשטרה. במועדון אמרו בסיום: "יש הבדל גדול בין לתפוס אוהדים מזיקים לבין דריסה של כלל הקהל".

מכות בין משטרת ישראל לאוהדי הפועל תל אביב לפני הדרבי/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב בדרבי/חד פעמי

במשטרה הסבירו את העיכובים בכניסה בעיקר בשל המגנומטרים שהוצבו בשערים, אך עמדו מאחורי הבידוק הקפדני והעומסים בכניסות, ואף הסבירו כי "הפרשים הופעלו במטרה לפזר עומסים ודוחק שהיו יכולים לגרום לאסון". בנוגע לאוהדים שהתלוננו על הבדיקות, הורדת שרשראות מהצוואר, חגורות ואפילו מחזיקי מפתחות אמרו נציגי המשטרה: "היו נהלים קפדניים למשחק, נהלים שהובהרו למועדונים מראש עקב החשש שלהם לשלום הקהל, חשש שאפילו גרם למכבי תל אביב לא למשוך כרטיסים לאוהדיה עד הרגע האחרון. העבודה המאומצת מנעה אסון - ולא להיפך". בנוגע להכנסת האבוקות מצד אוהדי מכבי תל אביב אמרו נציגי המשטרה: "הם הצדיקו את הבדיקות הקפדניות, אין לנו 100% בזה אבל העבודה המאומצת באירוע אתמול והמודיעין שנאסף לפניו הביאו לתוצאות. התפקיד שלנו היה למנוע אסון באיצטדיון, זה היה החשש".

בהפועל תל אביב אמרו בציניות בסיום כי אם לא המעצרים והאירועים מסביב לאיצטדיון, היו מחכים בסיום המשחק מאוד אוהדים בחודורוב ולא הכמות הקטנה שהגיעה. בכל מקרה במועדון מעריכים שבמהלך השבוע האוהדים יגיעו במאסות למתחם האימונים במטרה למחות, מה שעלול להשפיע על הגישה והתמיכה שלהם גם במשחק נגד בית"ר ירושלים בטדי ביום שני. יחד עם זאת, במועדון יקיימו שיחות עם האוהדים במטרה להרגיע את העניינים ולנסות למנוע את הארס כלפי המאמן והשחקנים. "יש כאן קבוצה צעירה במיוחד, אם האוהדים 'ייפלו' על השחקנים, יהיו צעירים שלא יעמדו בזה והקבוצה רק תיפגע", הזהירו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully