וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב מוכנה לסערה שתגיע: "מגיע לנו כל מה שנקבל מהקהל"

27.9.2023 / 6:15

האדומים מבינים היטב מה המשמעות של התבוסה הקשה בדרבי, ומנסים למנוע התרסקות. ולקאניס ניסה לעודד את השחקנים: "צריך לאסוף את עצמנו, ברגעים כאלה שחקנים אמיתיים נמדדים". ומה גרם למאמן לעלות בהרכב כל כך מופקר?

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

הישיבה הארוכה של מייקל ולקאניס והשחקנים בחדר ההלבשה בסיום המשחק, המיני-אסיפה בה שחקנים בכירים מנסים להרים את כולם והעובדה כי אפילו דייויד מינצברג התייצב מול התקשורת כדי להסביר את המצב - לא היה צריך יותר מזה כדי להבין כמה קשה הייתה המהלומה שספגה הפועל תל אביב אתמול (שלישי) בדרבי.

בהפועל תל אביב נכנסו בסיום לכוננות ספיגה, ומבינים היטב מה המשמעות של הפסד 5:0 בדרבי מבחינת האוהדים וההשפעה על ההמשך. כעת הם בעיקר מנסים למנוע התרסקות.

ולקאניס אמר לשחקנים: "היה משחק רע מאוד, כולנו מרגישים הכי חרא בעולם, אבל אם נוריד את הראש ונהיה חלשים, נפסיד גם במשחקים הבאים. אלה הרגעים שבהם שחקנים אמיתיים נמדדים, בדרך בה הם יוצאים ממשבר ומרגעים מרסקים כאלה. כולנו יודעים שזאת לא היכולת שלנו ושאנחנו שווים הרבה יותר. בצד המקצועי נתעסק במהלך השבוע, אבל עכשיו כל אחד ואחד צריך לאסוף את עצמו ולבוא עוד יותר נחוש להוכיח שאנחנו יותר חזקים מזה. אנחנו ביחד בטוב וברע, נוכיח את זה".

מייקל ולקאניס, מאמן הפועל תל אביב. אריאל שלום
כיתוב התמונה ברקע אומר הכל: מכבי תל אביב עשתה את זה "כמעט ללא מאמץ" - הרבה "בזכותו". ולקאניס/אריאל שלום

גם הקפטן דן איינבינדר והשחקנים המנוסים יותר ניסו לעודד שחקנים ולהרים אותם לקראת המאבקים שצפויים בהמשך. שחקנים בקבוצה אמרו בסיום: "איבדנו את הקהל, וזה הכי גרוע. אנחנו קבוצה חדשה וייקח זמן להכל להתחבר. עד שכולם ייכנסו לכושר והכל יידבק, זה לא קורה ביום אחד. אבל עכשיו הקהל 'יתהפך' וזה לא יוסיף כלום לאף אחד. זה משהו שצריך להתמודד איתו כמו גברים. על זה הייתה האסיפה. כשנראים ככה בדרבי - מגיע לנו כל מה שנקבל מהקהל".

אז הפועל תל אביב אוספת את השברים ומנסה למנוע התרסקות בהמשך. ומה קרה אתמול? כשמייקל ולקאניס יושב עם עצמו לבד, הוא יודע שהמשחק הזה עליו. מאמן שלאורך כל ההכנה עולה במערך 3-5-2 או 4-3-3 כשהעדיפות היא לקנצפולסקי-איינבינדר-רודריגס, לא מחליט ביום אחד שהמשבצת של קנצפולסקי המורחק נמחקת ועוברים להרכב של פנטזיסטים שמפקיר את הקישור, יוצר בורות והופך את המשחק לאחד הכי חד צדדיים בתולדות הדרבים.

אנחנו זוכרים את ה-0:5 הקודם של מכבי תל אביב. זה לא היה דומה. עם למקין וישראלוב כילדים בהרכב, במחצית הראשונה האדומים עוד נתנו פייט עד שנותרו בעשרה שחקנים. אתמול, הפועל תל אביב שיחקה 8 דקות. אלו היו 8 דקות של התלהבות, אגרסיביות, של גניבת דעת שלא יכולה להחזיק. אגב, גם ב-0:6 בבאר שבע הפועל תל אביב הייתה טובה בפתיחה עם לחץ והתלהבות. זה לא מחזיק מעבר לזה אם אין לך פתרונות אמיתיים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. אריאל שלום
שוב פתיחה אגרסיבית - וחסרת משמעות. שחקני הפועל תל אביב בסיום/אריאל שלום

ההחלטה של ולקאניס לעלות במערך שדומה יותר ל-4-2-4 אומרת הכל על הלחץ שקדם לדרבי בסביבת המועדון. משום מה, האווירה מסביב ששידרה שתיקו לא יספיק, והופעל לחץ אדיר לנצח סוף סוף בדרבי. בפועל, זה רק הרחיק את האדומים מה"הישג" הזה. שחקנים בקבוצה סיפרו כי כשראו את ההרכב, הם אמרו: "אללה באב אללה, או שמתפוצצים עליהם או שמתרסקים". אבל זאת לא דרך ללכת לדרבי, זאת לא דרך ללכת למשחק כדורגל מקצועני ורציני עם חשיבות עליונה.

אם כבר ולקאניס בחר בהרכב הזה, מה הוא ציפה? הוא יודע שלאלטמן ייקח זמן להניע והוא לא יכול "לשרוף" את מרכז השדה. כולם מדברים על ההפקרה של אזוגי בימין מול מילסון, אבל ולקאניס כעס על מאוויס צ'יבוטה שלא עזר מספיק גם מול רוי רביבו. בתכנית עבודה של מאמן צריך להיות בלם נוסף או קשר דפנסיבי שיכול לעזור, לצפות ממאוויס צ'יבוטה להיות הפתרון לעזרה בשמאל? זה לא הפתרון הנכון.

זה לא נגמר כאן. כשמכבי תל אביב התחילה לדרוס, לא היה את השחקן שירגיע, שישמור על הכדור. ולקאניס מתעקש שאלן אוז'בולט הוא ה-9 שלו, אבל הוא לא השחקן הזה. הוא שחקן התקפה ששווה 10-12 שערים בעונה, לא חלוץ מטרה שישמור על הכדור עם הגב ויוציא מלחץ. גם חוסה רודריגס שחקן שאולי מסוגל לתרום המון לקבוצה שרצה, אך לא אחד שייקח את הקבוצה על הגב שלו. זה פשוט לא ב-DNA שלו. כך הגענו למצב שכל השחקנים שהגיעו להפועל בכסף גדול ואמורים להוביל את השינוי, לא בדיוק מוצאים את עצמם בהפועל תל אביב.

במועדון הודו בסיום בחיוך מריר שאם לא המעצרים של משטרת ישראל לפני המשחק, מאות אוהדים היו מגיעים בלילה למתחם חודורוב כדי למחות נגד השחקנים. בסוף הגיעה לשם כמות קטנה של אוהדים, אך במועדון מעריכים שבמהלך השבוע האוהדים יהיו שם במאסות גדולות יותר, וזה ישפיע על הגישה שלהם גם במשחק נגד בית"ר בטדי ביום שני. במועדון יקיימו שיחות עם האוהדים במטרה להרגיע את העניינים ולמנוע את ההאשמות כלפי המאמן והשחקנים. "יש כאן קבוצה צעירה במיוחד. אם האוהדים 'ייפלו' על השחקנים, יש צעירים שלא יעמדו בזה והקבוצה רק תיפגע", אמרו במועדון.

מכות של משטרת ישראל עם אוהדי הפועל תל אביב לפני הדרבי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בקבוצה דורשים תשובות. המשטרה מתעמתת עם אוהדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהפועל תל אביב לא שכחו גם את האירועים הקשים שקדמו למשחק. המועדון ידרוש מהמשטרה הסברים לאירועים בכניסות ומסביב לאיצטדיון, לתקיפת אוהדים עם פרשים ואלות, עיכובים בכניסות ברמה קיצונית ובאופן כללי אווירת מלחמה שליוותה את המשחק. במשטרה חזרו ואמרו אתמול כי פעלו בהתאם להערכות ולחששות של המועדונים עצמם, שפנו בעצמם למשטרה מספר פעמים על מנת להבטיח את שלום האוהדים באצטדיון.

בסרטונים מהאירועים נראים שוטרים מכים אוהדים, נכנסים לתוך ההמון עם פרשים, עוצרים את הכניסות לאיצטדיון תחת עומס של אוהדים ויוצרים לחץ מטורף על הכניסות, מה שאף גרם לדחיית המשחק בחצי שעה. אוהדת אחת התעלפה ונזקקה לטיפול ועוד אוהד טוען שפנה למיון לאחר שהותקף על ידי שוטר עם פרש מבלי שאפילו היה חלק מהתור לכניסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully