וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חולצות הרטרו דחפו לניצחון על באר שבע"

24.9.2023 / 6:25

הפועל פתח תקווה ניצחה את הפועל באר שבע 0:1 עם חולצות מהאליפות השישית והאחרונה, גיבורי התקופה מתמוגגים: "שימשיכו לשחק איתה, זו סגולה למזל"

תקציר: הפועל פתח תקוה - הפועל באר שבע 0:1/ספורט1

הפועל פתח תקווה ניצחה את הפועל באר שבע 0:1, ניצחון ראשון בליגת העל אחרי 8 שנים, ואולי מה שהביא את המזל הוא חולצות הרטרו של עונת 1962/63 שלבשו השחקנים, עונה בה זכתה הקבוצה באליפות השישית שלה והחמישית ברציפות - הישג שמעולם לא שוחזר עדיין בליגה הישראלית.

בעונת 1962/63 סיימה הפועל פתח תקווה במקום הראשון עם 32 נקודות, כשהיא מקדימה את הפועל תל אביב בחמש נקודות. מהסגל הרחב של 1962/3 הלכו לעולמם יעקב ויסוקר, דני גולדשטיין, שלום פטרבורג, אמנון מזרחי, יהודה רביוב, אריה רדלר, ציון שרעבי, דב וולקן, בועז קופמן, נחום סטלמך, זכריה ואבשלום רצאבי, ג'רי חלדי ושבתאי זילברשטיין. מי שלא הגיעו למפגש מסיבות שונות היו מיקי שיינפלד, זמי גליק, שלמה נומה, בלחסן, אשר זליקוביץ' ושלמה נהרי.

ותיקי הפועל פתח תקווה. מימין - אבשלום מרקוס, שימחי, בכר, בלבול, קלדרון, איז׳ו וינר, יושב דרור קשטן , צבי מרקוס, ויסוקר, יושב ראובן יפת, גדעון מרקוס. נסים קלדרון,
ותיקי הפועל פתח תקווה. מימין - אבשלום מרקוס, שימחי, בכר, בלבול, קלדרון, איז׳ו וינר, יושב דרור קשטן , צבי מרקוס, ויסוקר, יושב ראובן יפת, גדעון מרקוס/נסים קלדרון

ראשי המועדון הזמינו את שחקני העבר של האליפות האחרונה שנותרו בחיים. ומי כן בא? בחדר ההלבשה התייצבו יצחק ויסוקר, אבשלום שמחי, חיים בכר, יחזקאל פריזט, אבשלום מרכוס, ראובן יפת, צביקה מרקוס, גדעון מרקוס, דרור קשטן, שלום בלבול (שלו)והיסטוריון הפועל פתח תקווה ניסים קלדרון.

"שחקני העבר והחולצות הקדושות בהן שיחקנו באליפויות הם שהביאו את הניצחון הראשון העונה, הכריז בכר. קלדרון הוסיף: "במעמד המרגש הזה עלו שוב ושוב שמותיהם של אגדות העבר שאינם איתנו. אין לנו ספק, חולצות הרטרו הן שדחפו לניצחון הגדול". אבשלום מרכוס: "דור האליפויות הולך ונעלם, זה עצוב, לא נותרו רבים מאיתנו. כשראיתי את החבר'ה, בא לי ללבוש את נעלי הכדורגל ולעלות למגרש לשחק. היה מאוד מרגש". ראובן יפת: " עבורי זאת התרגשות שיא, זכיתי עם הפועל פתח תקווה בכל 6 האליפויות גם בגביע המדינה הראשון ב-1957 בניצחון על מכבי יפו 1:2. חסרים לי ולנו הרבה חברים שחקנים שאינם איתנו". יחזקאל פריזט סיכם: "עכשיו אני מבקש שהפועל פתח תקווה הנוכחית תמשיך לשחק העונה עם החולצות שלנו, זה מזל לשובה של הקבוצה לקדמת הבמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully