וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן, הוקרה: פייר קורנו חייב לחזור למיטבו, למען מכבי חיפה

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 14:01

פייר קורנו היה הצלע הלא מספיק מוערכת בעונה ההיסטורית של מכבי חיפה ("אוהבים לדבר על אחרים, הוא אחד הזרים המשמעותיים"), אך בינתיים מתקשה לשמור על היכולת. האם החלל הריק מאחוריו משפיע ולמה הירוקים התעלמו מנורות האזהרה? דווקא ביקור המולדת הערב עשוי לספק תשובות

תקציר ניצחונה הדרמטי של מכבי פתח תקוה 2:3 על מכבי חיפה/ספורט1

בחודש מאי האחרון אירחה מכבי חיפה את מכבי תל אביב למשחק גורלי. ביציע התמקם לו סקאוט של לגיה ורשה שהגיע לצפות במוחמד אבו פאני, אבל התרשם גם משחקן אחר. מהר מאוד הוא הוסיף לפנקס את שמו של פייר קורנו.

אותו סקאוט סיפר לאחר מכן שלא הייתה לו היכרות מוקדמת עם קורנו, ושהוא הופתע לגלות שמדובר במגן אדיר. עברו כמה ימים והסקאוט שהתרשם כל כך, הצליח "להדליק" את מקבלי ההחלטות בקבוצה הפולנית על השחקן הצרפתי. ההצעה לא איחרה להגיע והפולנים רצו לעשות הכל כדי להנחית את קורנו אצלם בקבוצה.

בחיפה כמובן סירבו וקורנו נשאר לעונה נוספת במדים הירוקים, במטרה להמשיך בכושר המצויין שלו ולהוביל את חיפה לעוד עונה חלומית. "כשפייר בזון, הוא מגן שמשדרג קבוצה בכמה רמות", אומר גורם במכבי חיפה. "אף אחד לא התפלא שהסקאוט של לגיה ורשה ראה את זה. אוהבים לדבר על סק, פיירו וכמובן על שרי ועלי מוחמד - אבל קורנו הוא אחד הזרים הכי משמעותיים שלנו בשנים האחרונות ובכלל".

פייר קורנו שחקן מכבי חיפה בחימום. אודי ציטיאט
בעונה שעברה קורנו היה באנקר, אבל בפתיחת העונה הנוכחית בחיפה לא מקבלים את המגן הצרפתי של העונה שעברה. קורנו/אודי ציטיאט

בעונה שעברה קורנו היה באנקר, אבל בפתיחת העונה הנוכחית בחיפה לא מקבלים את המגן הצרפתי של העונה שעברה. קורנו עוד לא באמת נכנס לעונה ואם לא די בכך, אחרי שברוב שלבי העונה שעברה סאן מנחם נשף בעורפו, העונה הוא מסתכל לעבר הספסל ולא רואה אף מגן שמאלי טבעי (גולדברג נחשב בחיפה לבלם לכל דבר) שיכול להחליף אותו. לדעתם של חלק מהפרשנים, להיעדר התחרות יש השפעה גדולה על היכולת שקורנו מציג.

קורנו ינסה לחזור לעצמו הערב במשחק החוץ מול רן (19:45, ספורט4) שמהווה עבורו ביקור מולדת. הוא בעיקר ירצה להזכיר לכולם שמדובר באחד הבינגואים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות. "דווקא בצרפת מול קבוצה צרפתית, לפייר תהיה מוטביציה גדולה יותר. הוא שחקן נהדר ואין לאף אחד ספק שהוא ייתן עוד עונה אדירה", אומר אחד השחקנים הזרים של הקבוצה.

בקיץ האחרון עברו הירוקים טלטלה של ממש. הצוות המקצועי התחלף כמעט לחלוטין, שחקני מפתח כמו עומר אצילי, מוחמד אבו פאני, ג'וש כהן ודילן בטובינסיקה עזבו, ובחיפה התמקדו בחיפושים אחר בלם, קשר אחורי ושוער. בשקט בשקט, הירוקים מצאו את עצמם עם קורנו כמגן השמאלי היחידי בסגל והמנהל המקצועי גל אלברמן וצוותו לא הצליחו למצוא מחליף שיאתגר את הצרפתי.

עוד בוואלה!

שיא מכירות לחו"ל, 39 זרים חדשים: סיכום החלון בליגת העל

לכתבה המלאה
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
נפצע בדיוק כשגם סאן מנחם היו מושבת/מאור אלקסלסי

אבל למעשה, נורות האזהרה הבהבו כבר בעונה שעברה. בזמן שסאן מנחם כבר היה מושבת, גם קורנו נפצע ובמשך 10 משחקים, חיפה שיחקה ללא שני המגנים. בפועל, זו הייתה התקופה הכי פחות טובה של הקבוצה בעונה שעברה, ובשישה מתוך 10 משחקים הירוקים לא ניצחו. "אין ספק שאתה בבעיה כשיש לך מגן כזה דומיננטי פצוע, ואין מחליף", אומר אחד השחקנים במועדון, "אבל יש לא מעט שחקנים שיודעים למלא גם את התפקיד הזה בסגל הנוכחי".

ההתעלמות מנורות האזהרה הביאו את מכבי חיפה לעונה הנוכחית במצב בעייתי ושברירי. קורנו גם מציג יכולת פחות טובה העונה, וגם נעדר מהמשחקים נגד שריף טירספול ויאנג בויז במוקדמות ליגת האלופות. בשני המשחקים הללו ספגו הירוקים ארבעה שערים שכולם החלו בהתקפות מהצד הימני של התקפת היריבות. האיזור שקורנו יועד לכסות, נותר פרוץ והמולדבים והשווצירים הגיעו דרכו לאינספור מצבים.

הערב קורנו יהיה שם, ויקווה למנף ערב בעל חשיבות מיוחדת עבורו, לשינוי מומנטום. "דווקא מול קבוצה מהמדינה שלו פייר יכול לעזור מאוד כדי לרשום תוצאה טובה", מסכים אחד מחבריו לקבוצה. "האמת שרואים שהוא נחוש מאוד, אנחנו סומכים עליו ובטוחים שהוא יציג משחק מצויין הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully