וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדים הכחולים: מאחורי ההחתמה של מייסון גרינווד בחטאפה

17.9.2023 / 8:00

המועדון הקטן מהפרבר הדרומי של מדריד מנסה למתג את עצמו כ"רע", והאפשרות להחתים כוכב גדול בעלות זניחה, למכור המון חולצות ולקבל פרסום ברחבי העולם קרץ לו מאוד. בשביל כל זה הוחלט לוותר על הערכים, ויהיה ראוי אם העונש יגיע בדמות ירידת ליגה

חאבייר צ'יצ'אריטו הרננדס בריאיון עם ניב דברת/ספורט1

ימים ספורים לפני שהחתים את מייסון גרינווד, היה אנחל טורס, הבעלים של חטאפה, אחד הראשונים לצאת נגד נשיא ההתאחדות השעורייתי לואיס רוביאלס ודרש את התפטרותו בעקבות כפיית הנשיקה המפורסמת על שפתיה של כוכבת הנבחרת ג'ני הרמוסו. לדבריו של טורס, זו היתה התנהלות בלתי הולמת שלא איפשרה לרוביאלס להמשיך בתפקידו, אבל אז התברר כי אין מבחינתו כל מניעה לגייס לשורות קבוצתו כדורגלן שנהג באלימות פיזית ומינית קשה כלפי בת זוגו.

למעשה, יהיה זה אנדרסטייטמט לומר שלא היתה לו בעיה. בדיוק להיפך - המועדון התפאר בהבאת כוכב בסדר גודל זה והפך את ההחתמה לחגיגה מתמשכת שאמורה לא רק לגרום אושר לאוהדים, אלא גם להאדיר את שמה של חטאפה ברחבי העולם. מעניין לראות כי ההחלטה לנסות להפוך את חטאפה למותג גלובלי יותר מאשר מועדון קטנטן מהפרבר הדרומי של מדריד התקבלה מספר שבועות לפני שגרינווד הצטרף בהשאלה ממנצ'סטר יונייטד על סף סגירת חלון ההעברות ב-1 בספטמבר. תתבוננו בטוויטר ותראו כי הכחולים הקימו חשבונות טוויטר באנגלית ובערבית עוד ביוני, בנוסף לחשבון המקורי בספרדית שקיים מאז 2015.

מייסון גרינווד חטאפה. חטאפה, אתר רשמי
"שווה למכור את הנשמה לשטן כדי לקבל כמה עשרות אלפי עוקבים חדשים?"/אתר רשמי, חטאפה

בואו של העבריין הלא מורשע גרמה לעליה חדה במספר העוקבים של החשבון באנגלית, שעומד כיום על 42 אלף. האחראי על הרשתות החברתיות עושה את המקסימום על מנת לנצל את גרינווד - יש שיקראו לזה פרסום, יש שיגדירו זאת כהטרלה וכהתגרות מכוונת. כך או כך, חטאפה ממצבת את עצמה באופן חד וברור כמועדון שלא מייחס חשיבות לשיקולים המוסריים. הם מתעניינים לכאורה רק בהיבטים הספורטיביים נטו, ואוהבים מאוד גם אספקטים שיווקיים ומסחריים.

האם שווה למכור את הנשמה לשטן כדי לקבל כמה עשרות אלפי עוקבים חדשים - מספר זניח ביותר בכל קנה מידה? אולי לא, אבל חשוב הרבה יותר הסיכוי להישאר בליגה, ואולי גם להתברג בחלק העליון של הטבלה אם גרינווד יעלה על הציפיות ויתחיל לחורר רשתות באופן מיידי. על הדרך, מכירת החולצות של הכוכב החדש שוברת שיאים כבר בימים הראשונים והכסף זורם לקופת המועדון שהיתה דלה למדי. חטאפה תיכננה למכור בקיץ האחרון את החלוץ המצטיין אנס אונאל ולגייס סכום נאה על מנת לחזק את הסגל, אלא שהטורקי קרע רצועות בברכו במאי וזה הרס את כל התוכניות. המועדון נשאר ללא כסף וללא סקורר, ונדרש לאלתר. האופציה לקבל את גרינווד היתה מפתה בנסיבות אלה, מה גם שהעלויות זניחות.

הרי מנצ'סטר יונייטד רצתה להיפטר ממנו, אחרי שהפכה באיחור רב מאוד את הכוונה המקורית להשיב את הכוכב לסגל כאילו כלום לא קרה. הנהלת השדים האדומים הכינה תוכנית מפורטת כיצד להתמודד עם המחאה הציבורית, אך לא העריכה כראוי את עוצמתה ונאלצה לבצע פניית פרסה (או אולי "פארסה" תהיה המילה הנכונה כאן). עם זאת, הוחלט לא לבטל את חוזהו של גרינווד, ככל הנראה בגלל שילוב של בעיות משפטיות צפויות עם רצון אמיתי לדאוג לעתידו של השחקן האלים ולעזור לו להשתקם. לכן החלו חיפושים קדחתניים של קבוצה שתסכים לקבל אותו בהשאלה, והתנאים שהוצעו היו נוחים מאוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לא היו קופצים רבים מדי. אפילו הסעודים נרתעו מחשש לפגיעה בתדמיתם, וזה די מפתיע לאור העובדה כי הם העסיקו בעונה שעברה את סנטי מינה, החלוץ הספרדי שהורשע בתקיפה מינית ועירער על פסק הדין. יש להניח כי הפושע מסלטה ויגו לא היה מתוקשר מספיק וגם האסטרטגיה הסעודית השתנתה במאוד בחודשים האחרונים - לכן הם לא רצו להתקרב לגרינווד המפורסם. המעבר האפשרי ללאציו נחסם בגלל התנגדותו של המאמן מאוריציו סארי ובימים הקריטיים נכנסה חטאפה לתמונה כדי לקבל את הכוכב בן ה-21 בלי לשלם דמי השאלה. העלויות היחידות מבחינת אנחל טורס מסתכמות בתשלום שכר של כמיליון יורו, ומכאן אפשר לחשב כי מנצ'סטר יונייטד ממשיכה להעביר לחשבונו של גרינווד לפחות 50 אלף ליש"ט לשבוע מתוך 75 אלף ליש"ט לשבוע שמגיעים לו לפי חוזהו. אם אין לך ערכים מוסריים, זו עסקה משתלמת מאוד.

העניין הוא כי לחטאפה היו ערכים. לפחות זה המסר שניסה לשדר טורס, ולא רק כאשר דרש מרוביאלס להיעלם מהחיים הציבוריים. עוד ב-2004, זמן קצר אחרי שחטאפה עלתה לראשונה לליגה הבכירה, הציע הבעלים שכל השחקנים יעלו לכר הדשא עם פנים צבועות בשחור, בתגובה לכך שחלק מהאוהדים השמיעו קריאות גזעניות כלפי סמואל אטו, הכוכב הקמרוני של ברצלונה דאז. באופן כללי, תדמיתה של חטאפה היה שונה לגמרי בעשור הראשון של המילניום. היא היתה קבוצה כייפית לצפיה, העסיקה מאמנים שדוגלים בסגנון ראוותני, ובראשם מיכאל לאודרופ, הדני האגדי אשר בהדרכתו העפילה הקבוצה לרבע גמר גביע אופ"א וכמעט הדיחה שם את באיירן מינכן.

לפרקים היתה חטאפה הלהיט המרענן של הליגה הספרדית, אבל הגישה הנוכחית שלה שונה. המאמן חוסה בורדלאס הוא טקטיקן ומוטיבטור אדיר, אבל במהלך הקדנציות שלו מתבססת הקבוצה בעיקר על כדורגל נוקשה וקשוח, עם אינספור תרגילים מלוכלכים ובזבוזי זמן. האוהדים בכחול למדו לאהוב את זה, והם מתגאים בכך ששחקני חטאפה הפכו ל"ילדים הרעים" של ספרד. קבוצות שונאות לשחק נגדה, וזה גורם להם סיפוק אדיר. "אף אחד לא אוהב אותנו, ולנו לא אכפת" - השיר של אוהדי מילוול מתאים להם כמו כפפה ליד. ואם זה המוטו, הרי שההחתמה של גרינווד משתלבת בו באופן קרוב לשלמות. הנה עוד סיבה לעולם לשנוא את חטאפה, והנה עוד סיבה לאוהדיה לאהוב אותה - ואותו.

צפו בהצגתו החגיגית של מייסון גרינווד בחטאפה

מייסון גרינווד מוצג בחטאפה/רויטרס

אז הם קונים את החולצות ונוהרים באלפים לקבלת הפנים שנערכה לאנגלי. בדרך כלל, חטאפה לא היתה רגילה להציג את שחקני הרכש בפני הקהל באיצטדיון, אך הפעם חרגה ממנהגה. מה הרגישו שני המושאלים הנוספים שהוצגו ביחד איתו? המגן דייגו ריקו והקשר אוסקר רודריגס באו מריאל סוסיאדד ומסביליה בהתאמה, ומצאו את עצמם עומדים על הבמה ביחד עם דמות מפוקפקת במיוחד. "מבחינתנו, גרינווד הוא רק שחקן כדורגל, בדיוק כמו ריקו ורודריגס", הכריז המנהל הספורטיבי רובן רייס. האם הם רצו להיות בדיוק כמוהו? אין לדעת, כי חטאפה הודיעה מראש שהעיתונאים לא יורשו להפנות שאלות לאף אחד. כי עם כל הכבוד להצהרות הצבועות, הם יודעים היטב שגרינווד הוא לא עוד כדורגלן ולכן כדאי להיזהר מאוד, לצד קידום חשבונות הטוויטר.

אנשי חטאפה לא טרחו לבדוק לעומק את הפרשה בכל מקרה. הם שמעו שגרינווד הואשם בתקיפה, אך רייס טען כי הוא "זוכה בבית המשפט", וזה לא נכון עובדתית. החלוץ מעולם לא עמד לדין, כי התיק קרס בגלל סירובה של בת הזוג שהותקפה להאיד - ולא צריך להיות גאון כדי להבין את הסיבות שגרמו לה לסגת. הלחץ שהופעל עליה היה בלתי סביר וכך התקבל המצב בו גרינווד הוא לא סתם זכאי, אלא כלל לא הואשם בדבר באופן רשמי. מנגד, עומד גזר הדין הציבורי, כי ההקלטות מהאירוע פורסמו והן לא מותירות מקום לספק כלשהו. מי שאינו רוצה להיות מזוהה עם אלימות, כלפי נשים ובכלל, אמור לתפוס ממנו מרחק רב. זו הסיבה בגללה למועדון כמו חטאפה היתה הזדמנות לקחת אותו מלכתחילה, והיא שמחה מאוד בחלקה.

מעכשיו, ילכו אנשי חטאפה על החבל בין שתי הגישות וינסו ליהנות מכל העולמות. מצד אחד, גרינווד הוא "רק כדורגלן" שאמור לספק קבלות על המגרש, גם אם הוא לא היה פעיל במשך שנה וחצי מאז ינואר 2022 כאשר הפרשה התפוצצה. מצד שני, הם ינסו לסחוט את המקסימום מהיותם "הבחורים הרעים" של ספרד והכדורגל האירופי בכלל, על מנת לזכות בתשומת לב ולמתג את המועדון מחדש. עובדה - מעטים באנגליה שמעו את שמה של חטאפה, אבל היום בכל אתר ספורט מתפרסמות כתבות אודותיה. גם באתר ישראלי לא היו כותבים דבר לקראת התמודדותה השגרתית מול אוססונה, אלמלא היה זה משחק הבכורה הפוטנציאלי של עבריין לא מורשע.

כן, כך עובד העולם. כוכבים מייצרים כותרות גם - ואפילו במיוחד - כאשר הם רעים ואלימים. רוביאלס התפרסם בכל העולם כי נישק את כוכבת הנבחרת בניגוד לרצונה, וכעת חטאפה מתפרסמת כי היא מעסיקה דמות שנויה מאוד במחלוקת בלשון המעטה. אוהדיה יקוו כי יהיה לפרשה הזו סוף טוב, אבל רוב חובבי הכדורגל צריכים לרצות כי תיכשל, תרד לליגה השניה, וכך תקבל את עונשה. ואפשר להתחיל את הדרך לשם עם הפסד ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully