וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי חיפה תובעים את העירייה: "ריח גראס נוראי באצטדיון"

14.9.2023 / 13:29

השניים טוענים להתעלמות ואי אכיפה מצד העירייה, שנתנה לפקחים הוראה "לא להיכנס ליציע הצפוני": "חשיפה לנזקים בריאותיים". בעירייה הגיבו: "נוקטים בהליכי אכיפה נמרצים כנגד כל מפרי ההוראות, נמשיך במאמץ למגר את התופעה"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

תביעה ייצוגית בחיפה: שני אוהדי מכבי חיפה תובעים את העירייה בגין העישון באצטדיון סמי עופר.
השניים, ברק אליאב מחדרה ועדן חובב ממגדל העמק, מעידים על עצמם כאוהדים מושבעים של הקבוצה שמגיעים כמעט לכל משחקי הבית ואף נוסעים לא פעם למשחקי החוץ. אליאב טוען כי בכל הפעמים הוא נוכח לראות אוהדים מעשנים ללא כל הפרעה בתוך היציע הצפוני בו הוא מנוי, ואם לא די בכך, "במקרים רבים אין מדובר רק בסיגריות, כי אם בעישון גראס, דבר הטומן בחובו ריח נוראי במיוחד, מעבר לכך שמדובר בדבר המנוגד לחוק".

על פי התביעה, לצערו הרב הוא נאלץ להיות מעשן פאסיבי. "מאחר ואין אכיפה, הרי שהאוהדים עצמם נאלצים להעיר למעשנים, דבר שעלול לא פעם לייצר חיכוכים וויכוחים לא נעימים". לטענתו של אליאב הוא פנה עשרות פעמים לעירייה, החל משנת 2015 ואילך, כולל במשלוח תיעוד מצולם, אך לא נעשה דבר. לדבריו, בכל התקופה הארוכה בה הוא מגיע לאצטדיון הוא לא ראה מעולם פקח עירוני ביציע הצפוני ויתרה מכך, באחת הפעמים בהן ראה פקחים בסביבה הוא ביקש מהם להיכנס ליציע ולבצע אכיפה, פקחית אף מסרה לו כי התקבלה אצלם הוראה מפורשת שלא להיכנס ליציע הצפוני.

"עישון מסיבי של אוהדים הן של סיגריות והן של גראס, ללא כל אכיפה של העירייה", טוענת גם חובב, שהייתה נוהגת להביא את הבת שלה למשחקים ולדבריה הפסיקה לעשות זאת מתוך חשש לבריאותה. היא מסרה כי לאור האמור, בחודשים האחרונים היא אף נמנעת כליל מלהגיע למשחקי הקבוצה למרות אהדתה אליה ורצונה לצפות במשחקים.

אוהדי מכבי חיפה. דני מרון
אוהד מכבי חיפה מעשן באצטדיון/דני מרון

הם מציינים כי מדובר באצטדיון חדשני בעל טכנולוגיה מתקדמת הכוללת מערכת טלוויזיה במעגל סגור, המרכזת כ-220 מצלמות המכסות את שטח האצטדיון, לרבות מערכת לזיהוי פנים המאפשרת זיהוי צופים בעייתיים והרחקתם משטח האצטדיון באופן מיידי. חרף הסמכות והיכולת המצויים בידי העירייה, מניעת העישון אינה נאכפת כדבעי על ידה.

"היעדר אכיפת החוק גורמת לנזקים שונים לרבות חשיפה לנזקים בריאותיים", טוענים השניים בתביעה הייצוגית שהגישו באמצעות עו"ד מתן פריידין, אליה הם מקווים כי יוכלו להצטרף אוהדים אחרים שפוקדים את האצטדיון או פקדו אותו בעבר.

תגובת עיריית חיפה: "הנהלת אצטדיון סמי עופר, קריית הספורט והבילוי חיפה בע"מ, קבעה ושילטה את האזורים בהם אסור העישון ואת האזורים בהם מותר העישון באצטדיון וזאת בשיתוף פעולה עם נציגי משרד הבריאות. בנוסף מפעילה הנהלת האצטדיון כריזה בה נאמר כי בכל האזורים האסורים לעישון מתבצעת אכיפה מוגברת. בהתאם לכך, נוקט אגף האכיפה העירוני בהליכי אכיפה נמרצים כנגד כל מי שנמצא מפר את הוראות השילוט והדין. יובהר כי במשרדי עיריית חיפה לא התקבלה כל עתירה בנושא".

בהתכתבויות של ברק אליאב עם העירייה, זו ציינה כי "אגף הפיקוח מבצע אכיפה נגד עישון באצטדיון סמי עופר וימשיך במאמץ למגר את התופעה", כי "נרשמים כ-300 דוחות בעונה בגין התופעה" וכי "סמי עופר הוא האצטדיון היחיד בישראל בו מבוצעת אכיפה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully