וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת השכמה: מעמדו החדש של מנור סולומון בטוטנהאם

תחילת דרכו אצל התרנגולים לא היתה קלה, אבל אחרי הניצוצות הראשוניים והתקווה המחודשת במדים הלאומיים, אפשר לצפות לשדרוג נוסף גם מול שפילד יונייטד (17:00, ספורט1)

תקציר: מנור סולומון בישל פעמיים, טוטנהאם הביסה 2:5 את ברנלי/ספורט1

המאבק על דקות הוא אתגר יומיומי עבור כל שחקן פרמייר ליג, צעיר או מוכח בו זמנית. השפע התקציבי הקיים עבור המועדונים השונים מאפשר להם כמות משאבים שלעתים נתפסת כבלתי מציאותית וכתוצאה מכך הגיוס על שירותיו של כל שחקן הוא עימות של ממש. כך היה גם בקיץ האחרון כשמועדונים שונים ברחבי אנגליה וביבשת אירופה חשקו בשירותיו של מנור סולומון לאחר עונה עמוסת עליות וירידות בשנתו הראשונה במולדת הכדורגל, עונה בה ידע להציג את האיכויות שתמיד האמין שביכולתו להציג, אך במקביל נדרש לגלות אופי ואורך רוח כשבמקרים רבים לא קיבל את ההזדמנויות שהאמין שהוא ראוי להן ממאמנו לשעבר, מרקו סילבה.

ההחלטה לעבור לטוטנהאם בימי שגרה הייתה נתפסת כהחלטה פשוטה למדי: אחד ממועדוני הפאר המובילים באנגליה, בעלת אצטדיון חדיש ונוצץ שגורם לאוהדי הקבוצות היריבות (צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, בעיקר) לקנא לנוכח ההזדקנות העקבית שביתם מציג, בהתאמה. לטוטנהאם יש את אחד מבסיסי האוהדים הגדולים ביותר בממלכה ומחוצה לה, היא השתתפה בקביעות במפעלים אירופאים בשנים האחרונות (והייתה ניצחון אחד בלבד מזכיה הסטורית בליגת האלופות לפני ארבע שנים), אולם התרנגולים בגרסת קיץ 2023 היו הכל חוץ ממקום מרגש ואופטימי. שינוי מאמנים (שוב), אי העפלה לאירופה ועזיבתו הצפויה של אגדת המועדון, הארי קיין, היו סיבות מספיק טובות על מנת לבחור ביעד אחר ואטרקטיבי יותר בכדי לשדרג את הקריירה של כוכב נבחרת ישראל, אך חודשיים לאחר שמנור סולומון הפך באופן רשמי לשחקנה של הספרס, ניתן כעת לומר בביטחון רב שזאת הייתה החלטה שתשנה את הקריירה שלו לחלוטין, על הצד הטוב ביותר.

מנור סולומון שחקן טוטנהאם לפני אמין אל דאחיל שחקן ברנלי. רויטרס
בחר נכון? מנור סולומון/רויטרס

מסע משחקי קדם העונה שמנור חווה עם התרנגולים בקיץ האחרון הוגדר כחיובי ביותר בקרב סביבתו. הוא קיבל לא מעט הזדמנויות שכללו גם מקום ב-11 של המנג'ר החדש, אנג' פוסטקוגלו, ולמד תוך כדי תנועה מהן דרישותיו של המנג'ר האוסטרלי שמבחינתו החליט לשנות באופן מוחלט את סגנון המשחק שטוטנהאם ואוהדיה התרגלו אליו בשנים האחרונות. בתקופתם של אנטוניו קונטה וז'וזה מוריניו התרנגולים התבססו על משחק מתפרצות פאסיבי למדי, שאמנם תרם ליצירת הצמד הקטלני ביותר בתולדות הליגה בדמותם של הארי קיין ויון מין-סון, אך באותה נשימה לאווירה שלילית ביציעים (שחלחלה בסופו של דבר גם לחדר ההלבשה) ולתחושת מיאוס בסגנון המשחק ההגנתי שהספרס הציגו באופן קבוע. השילוב של כדורגל מיושן וחסר מעוף לצד עונה כושלת בשנה שעברה שהורידה את המועדון לשפל חדש, העניקו לפוסטקוגלו והרכש החדש שצירף, כולל סולומון, הזדמנות ממשית בקיץ האחרון לשנות את הד.נ.א. של טוטנהאם בגרסה החדשה באופן מוחלט.

פתיחת עונת הפרמייר ליג של טוטנהאם מוגדרת כמזהירה, לא פחות מכך. הספקנים ידגישו, ובצדק, שמדובר בסך הכל בארבעה משחקי ליגה ובאותה נשימה מדגישים את ההדחה הכואבת מגביע הליגה על ידי קבוצתו לשעבר של סולומון, פולהאם, כבר בסיבוב הראשון. עבור שחקן הרכש הישראלי הייתה זאת אכזבה כפולה- ראשית, הוא קיווה באופן אישי ששובו למקום ששימש לו כבית עד לאחרונה, קרייבן קוטג', יאיר לו פנים באופן משמעותי. סולומון פתח לראשונה בהרכב של הספרס במשחק רשמי אולם התקשה מאוד לבטא את עצמו והופעתו האישית הייתה זהה לחלוטין להופעה הקבוצתית והוגדרה כמאכזבת.

מנור מודע היטב לתחרות העצומה הקיימת בקבוצה כמו טוטנהאם והופעה אישית מתסכלת לצד תוצאה שלילית עבור הקבוצה עשויה במקרים רבות להוביל לאובדן מיידי של המקום בהרכב הפותח. אולם ימים ספורים לאחר ההדחה המוקדמת על ידי הקוטג'רס, מנור שוב קיבל את המפתחות בהרכב של פוסטקוגלו, שהחליט להסיט את קפטן הקבוצה, סון, לעמדת החלוץ המרכזי ובכך להעניק למנור את ההזדמנות לפתוח בכנף שמאל, המקום בו מנור מרגיש שהוא מסוגל לבטא את מלוא יכולותיו כראוי. ההחלטה לאפשר למנור את חופש הפעולה הנדרש השתלמה לפוסטקוגלו ולקבוצה כולה שהציגה משחק מרשים בחוץ נגד ברנלי. העימות מול העולה החדשה הוגדר עוד לפני תחילתו כמשחק שעשוי להוות מוקש עבור התרנגולים, בעיקר בשל העיתוי בו נערך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן טוטנהאם אנג' פוסטקוגלו. רויטרס
העניק לישראלי חופש פעולה. פוסטקוגלו/רויטרס

קבוצתו של אגדת הפרמייר ליג, וינסנט קומפאני, פתחה את העונה ללא נקודות והתקשתה להסתגל כראוי למציאות החדשה והתובענית שהליגה הבכירה מציעה ללא רחמים ובעיקר הייתה זקוקה באופן נואש לנקודות. שער היתרון המוקדם שספגה כבר לאחר ארבע דקות סימן כי יתכן וטוטנהאם טרם התגברה על ההפסד בפולהאם ארבע ימים טרם משחק הליגה בטרף מור והספרס בגרסתם הישנה כנראה היו נשברים באופן מוחלט מכך שנקלעו לפיגור מוקדם מאוד, אולם טוטנהאם הוטספר בגרסתה הרעננה תחת פוסטקוגלו ידעה להגיב, ובגדול. תצוגת תכלית שכללה שלושער של הקפטן הדרום-קוריאני, כשג'יימס מדיסון מנצח על התזמורת החגיגית, וטוטנהאם הגיבה בחמישיה מוחצת לרשתה של ברנלי האומללה. שני הבישולים שסולומון סיפק לסון לא רק שהציפו באופן הומוריסטי בכלי התקשורת באנגליה את השאלה, 'האם סון וסולומון יהיו הגרסה המודרנית של סון וקיין?', אלא בעיקר העניקו לשגריר שלנו בליגה הטובה בעולם עדות נוספת לאיכות שהוא מספק לטוטנהאם באופן שהצטייר כטבעי לחלוטין.

טוטנהאם אמנם צירפה לאחרונה את שחקן ההתקפה הוולשי, ברנאן ג'ונסון, שהצטרף מנוטינגהאם פורסט והגעתו בהחלט עשויה להשפיע על כמות הדקות שסולומון יקווה לקבל. יש מגוון סיבות שהובילו את הקבוצה לפתוח את הכיס ולשלם עבור שירותיו סכום של קרוב לחמישים מיליון לירות שטרלינג בחוזה לשש שנים וג'ונסון עתיד להוות תחרות ישירה גם על עמדתו של סולומון, אך שיקול נוסף ברכישתו בקיץ הייתה הגיוון שהוא מציע ויכולתו לתפקד גם בעמדת החלוץ המרכזי ולספק אלטרנטיבה של ממש לרישאליסון הברזילאי, שמתקשה מאוד לספק את הסחורה מאז הצטרף למועדון מאברטון בקיץ הקודם. הנתונים ההתקפיים שטוטנהאם מציגה תחת הנהגתו של פוסטקוגלו מרשימים וכוללים בין היתר קרוב לפי שניים שערים שכבשה ביחס לעונה שעברה, שיפור משמעותי בכמות הבעיטות לשער ובעיקר בכמות הנגיעות בכדור ברחבה של יריבתה.

כל אלו מדדים שגורמים לחיוך רחב אשר פרוש על פניהם של אוהדי הקבוצה שמתרגלים למציאות החיובית החדשה ובד בבד לסיפוק גדול עבור מנור סולומון. לאחר צמד המשחקים לאחרונה במדי נבחרת ישראל והתוצאות שהכחולים לבנים השיגו שהפכו את חלום היורו לריאלי, מנור שב לאתגרי הפרמייר ליג ויצפה להמשיך ולקבל את הקרדיט בהרכב התרנגולים גם היום (17:00, ספורט1) כאשר יארחו עולה חדשה נוספת, שפילד יונייטד, בצפון לונדון במטרה להמשיך את המומנטום האופטימי שמלווה את הקבוצה בליגה מתחילת העונה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully