וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה טוענת: על התובע להוכיח שהעבירה היא בנסיבות מחמירות

6.9.2023 / 15:17

הדיון בבית הדין העליון בנושא הפעלת העונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות: תובע ההתאחדות טען כי עצירת המשחק בשל האבוקות היא עבירה בנסיבות מחמירות ושאין מקום לפרשנות. הירוקים השיבו שדו"ח השופט לא העיד על כך, ושהמשחק הופסק בשל הפסקת שתייה

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

הדיון בנושא הפחתת שתי הנקודות למכבי חיפה החל, וכצפוי הוויכוח העיקרי בין הצדדים הוא על נושא הנסיבות המחמירות. תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, טען בפני דייני בית הדין העליון בערעור שדו"ח השופט ציין שהמשחק נעצר בשל האבוקות וברגע שזה קורה אין מקום לפרשנות ומדובר בעבירה שנעשתה בנסיבות מחמירות. עו"ד רשף אף הגדיל וטען בפני הדיינים שאם דו"ח השופט אינו ראיה מכריעה, הרי שמדובר בתקדים ומעתה צריך לבחון כל תיק אחרת ולא על סמך דו"ח השופט.

מנגד טען עו"ד עופר בן אסא שמייצג את מכבי חיפה כי על התובע להוכיח שמדובר בנסיבות מחמירות ודו"ח השיפוט אינו המחליט בנושא זה. בחיפה כצפוי מציגים בבית הדין אירועים קודמים במשחקי קבוצות אחרות דוגמת מכבי תל אביב והפועל חיפה בהן האירועים לא נחשבו לנסיבות מחמירות. גם מנכ"ל המועדון איציק עובדיה דיבר על אירועים אחרים וטען שאירועים דומים לא "זכו" לעבירה בנסיבות מחמירות.

הדיינים פנו לאנשי חיפה והבהירו שלא מדובר בפעם הראשונה וגם לא השנייה שאירועים כאלה קורים במשחקי הקבוצה ומדוע לדעתם לא נחשב הדבר לנסיבות מחמירות שכן המשחק נעצר לשלוש דקות מה שהופך את הדבר לחמור בהחלט. עובדיה אף טען שהמשחק לא נעצר בשל האבוקות אלא בשל הפסקת שתייה שנעשתה כמקובל.

אבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הערעור יתקבל? אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

האזינו: שלמה וייס על הדיון של מכבי חיפה

כזכור, במשחק נגד בית"ר ירושלים בחודש יולי באלוף האלופים הבעירו האוהדים הירוקים אבוקות, ומהיציע הצפוני אף הושלכו מספר אבוקות לכר הדשא שהובילו להפסקה של כשלוש דקות. בבית הדין המשמעתי נקבע כאמור כי ההתפרעות אינה בנסיבות מחמירות, ולכן העונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות לא הופעל ובמקום זאת הסתכם העונש בקנס של 60,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully