וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח המועדון: הנחישות של שחקני הפועל תל אביב הרגיעה את הלחץ

3.9.2023 / 6:05

הניצחון על נתניה הושג גם בזכות הלקחים שולקאניס הפיק מאז המסע"ת בה הצהיר ש"מערכים הם רק מספרי טלפון", אבל נולד בעיקר כתוצאה מהלחץ שליווה את הקבוצה מימי ההכנה. על השינוי שגרם למאמן למצוא את השיטה הנכונה, ההתפוצצות והאופציות לרכש

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי נתניה 0:2/ספורט1

אפשר לייחס את הניצחון 0:2 של הפועל תל אביב אתמול (שבת) על מכבי נתניה להרבה דברים, גם מהצד האדום וגם לחולשה של הצד הצהוב, אבל לפני הכל הניצחון של האדומים אתמול היה תוצאה של הלחץ שבעבע במועדון מאז התיקו והיכולת הרעה בדוחא, לחץ שהביא את מייקל ולקאניס לפתוח עם חוסה רודריגס בקישור ועם חלוץ, אלן אוז'בולט בהתקפה. בשורה התחתונה האדומים כבשו לראשונה העונה שני שערים (כולל משחקי ההכנה וגביע הטוטו), לא איבדו יתרון והראו שהם יודעים להיות מסוכנים גם בדקות הפחות טובות.

ולקאניס אמר במסע"ת בחמישי כי "מערכים הם רק מספרי טלפון", אך המסרים הועברו אליו היטב בשבוע הזה מחן סול, דרך אנשי המועדון והאוהדים. ההרכב והמערך שהעמיד עזרו למעל 10,000 אדומים באצטדיון להיות הרבה פחות עצבניים, ולקבל תחושה שסוף סוף יש להרכב והמערך כיוון. אז כן, המאמן עשה עבודה טובה והשחקנים התעלו, אבל זה ניצחון מהסוג שרק לחץ במועדון גדול יכול לייצר. "זאת ליגה מאוד שוויונית, מה שיכריע זה האופי, הרוע וכל הדברים הקטנים", סיכמו שחקנים בקבוצה את המשחק אתמול "אנחנו עדיין קבוצה חדשה ויהיו נפילות, אבל התחושה של כולם טובה".

ולקאניס גם נתן בסיום עצות לאוהדים איך להתנהל, עדיף שיוותר על זה כי אוהדים יזכרו זאת אחרי הפסדים. הוא גם הספיק להתעמת עם אוהד ש"ישב לו על הראש" אחרי שחוסה רודריגס הוצב כבלם, שולקאניס מציע לאוהד לרדת ולאמן במקומו.

מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס עם האנליסט דימיטריס גומאס. ברני ארדוב
קיבל את המסרים מהסביבה. ולקאניס/ברני ארדוב

ניתוח מקצועי? זה קודם כל נחישות והרבה לב של שחקנים. בגול הראשון מאוויס צ'יבוטה היה כבר מאחורי אבו חנא אך עקף אותו והמשיך עד הסוף בדרך לסחוט את הפנדל. בשני איינבינדר רץ 50 מטר ונכנס בין שני שחקני הגנה בגליץ' כדי לעשות את השני. וזה הסיפור. הישאם לאיוס הוא השחקן הכי מוכשר בהפועל תל אביב ואולי שחקן הכנף הטוב בארץ, הוא ביצע מעברים של 50 ו-60 מטר שעם קצת ריכוז היו מסתיימים בעוד שני שערים. אבל כמו שאמרנו קודם, רק נחישות אמיתית הביאה את השערים.

בכל מקרה, עם קישור שכולל את חוסה רודריגס ליד דן איינבינדר, הפועל תל אביב נראית אחרת. אפילו אל ים קנצפולסקי סוף סוף העלה את רמת המשחק שלו. מאוויס צ'יבוטה עם הטירוף והמהירות הוציא את נתניה מהמשחק ב-20 דקות הראשונות, יהב גורפינקל רק הולך ומשתפר, וכל זאת לפני שהפועל תל אביב קיבלה משהו אמיתי מאלן אוז'בולט ועמרי אלטמן ושיחקה רק עם שלושה זרים.

כעת הקבוצה יוצאת לפגרה שאחריה מגיעה סדרה של שלושה משחקים קשים נגד באר שבע בחוץ, דרבי ובית"ר ירושלים בטדי. במועדון אומרים שהקבוצה לא סגרה את הסגל והיא עדיין מנסה לצרף שחקן או שניים. זוהר זסנו עדיין על הפרק, כאשר מחר לאחר המשחק של אשדוד מול בית"ר ירושלים אמורות להיות התפתחויות בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully