וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרוש לסטרלינג: הפריחה המחודשת של ראחים סטרלינג בצ'לסי

הגעתו של פוצ'טינו החזירה את הקריירה של הכוכב האנגלי למסלול הנכון, והניסיון שלו הוא בדיוק מה שהמאמן הארגנטינאי חיפש. היום הוא מחכה לנוטינגהאם (17:00, ספורט1)

תקציר ה-0:3 של צ'לסי על לוטון טאון/ספורט1

''זאת המטרה שהצבתי לעצמי, להיות האיש שיוביל את ההתקפה של צ'לסי השנה, מלכות השערים. אני מודה, אני אובססיבי לגבי זה אבל זאת הדרך היחידה שאני מכיר. כשאני כל כולי מרוכז במטרה כלשהי באופן אבסולוטי, לרוב אני גם מצליח ובמיוחד לאחר השנה שעברה שהייתה מתסכלת עבור כולנו- אני מרגיש שהשנה אני חייב להחזיר למועדון ובגדול אחרי האמון שהם נתנו בי'', כך הצהיר חלוצה של הבלוז, ראחים סטרלינג את היעד- והדרך הכרוכה בהשגתו- לעונה הקרובה בצד הכחול של מערב לונדון.

בין שלל השאלות לגבי כיצד צ'לסי תתפקד בפרק החדש תחת הנהגתו של מאמנה החדש, מאוריסיו פוצ'טינו, צפה שוב ושוב שאלת כיבוש השערים. צ'לסי המשיכה את מדיניותה הפזרנית שהונהגה בימי רומן אברמוביץ' והמשיכה להתפתח מאז הגעתו של הבעלים האמריקאי, טוד בולי, ובמקביל לרכש הבלתי נגמר והתוספות החדשות והנוצצות שהקבוצה צירפה, תהו במולדת הכדורגל עד כמה תכליתית הבלוז עתידים להיות ללא שחקן התקפה מוכח ומנוסה שבסופו של יום יהיה הדמות האחראית על ביצוע המשימה החשובה ביותר- הבקעת שערים.

צמד השערים שסטרלינג כבש בניצחון המוחץ נגד לוטון טאון בשבוע שעבר לא רק שסימל את הניצחון הראשון של צ'לסי בליגה תחת הדרכתו של המנג'ר הארגנטינאי, אלא העניק תקווה ממשית שסטרלינג בגרסתו המחודשת יהיה האיש שינפק את המספרים הנדרשים לצד מנהיגות וניסיון נדרש עבור סגל שחקנים צעירים שברובו המוחלט כלל אינו מוכח.

עצם הגעתו של החלוץ בן ה-28 בקיץ שעבר העלתה תהיה ממשית לעד כמה העסקה נבונה עבור צ'לסי בתזמון של קיץ 22'. פפ גווארדיולה הוכיח פעמים רבות בקבוצותיו השונות שכמנג'ר הוא לא רק יודע כיצד להפיק את המיטב משחקניו אלא יודע בו זמנית להראות להם את הדלת החוצה בתזמון הנכון עבורו ועבור קבוצתו. זוהי מעלה חשובה ב-DNA של כל מנג'ר על ששודרגה לאמנות בימי סר אלכס פרגסון באולד טראפורד אך באותה נשימה תהו באנגליה מדוע הסכים המנג'ר הספרדי למכור את סטרלינג, שבשבע שנותיו באת'יחאד כבש לא פחות מ-131 שערים ב-339 הופעות וזכה ב-11 תארים במדי הסיטיזנס.

אלכסיס מקאליסטר ליברפול לצד ראחים סטרלינג צ'לסי. GettyImages
"גורם למגינים לאבד מומנטום". סטרלינג/GettyImages

סטרלינג עצמו ניסה לשמור על כבוד המועדון ואנשיו בעת שעזב כשאמר, 'הגעתי למנצ'סטר כילד בן 20 והיום- אני עוזב כאדם בוגר. איזה מסע זה היה!'', אך התחושה האמיתית שליוותה את עזיבתו היא מיצוי עמוק של שני הצדדים והבנה מצידו של גווארדיולה שישנם פערים מקצועיים בינו ובין השחקן שאינם ניתנים לגישור.

עונת 22'-23' הייתה עונה מסויטת עבור הבלוז כשהמועדון הגיע לדרגות שפל חדשות. חילופי מנג'רים, רכש בלתי נשלט ובעיקר ניתוק מוחלט בין הקהל והקבוצה כשהאווירה בסטמפורד ברידג' הייתה קודרת ופסימית לאורך כל שלבי העונה. זאת לא הייתה הפתיחה שבולי ונציגיו קיוו לה בעונת כדורגל שבעיקר שידרה פאניקה וכאוס טוטאלי על ומחוץ לכר הדשא. סטרלינג עצמו, שהונחת במועדון כאחד השחקנים הבכירים, התקשה לתפקד ולא הציג שבריר ממה שאוהדי הבלוז קיוו לראות ממנו כשכבש שישה שערי ליגה בלבד וברוב המשחקים נראה אבוד וכבוי.

כחלק מהשינויים המשמעותיים שפוצ'טינו הוביל מאז הגעתו ועזיבת שחקנים שונים, גם שמו של החלוץ האנגלי המנוסה עלה בקיץ כמועמד לעזיבה ותהיה האם הוא בכלל מסוגל להסתגל לשיטת המשחק שתונהג תחת מאמנו החדש. אולם שלושה משחקי ליגה מאז פתיחת קדנציית פוצ'טינו, וכעת ניתן לומר בבירור שהגעתו של המנג'ר בן ה-51 עשתה רק טוב לסטרלינג שפשוט פורח מחדש.

''ראחים היה באופן ברור בתכניות המקצועיות שלי מהרגע שהגעתי לצ'לסי, הוא מביא איתו איכויות שלא רואים היום באופן קבוע בכדורגל האירופי'', הדגיש המנג'ר בראיון שסיפק לאחר הניצחון הביתי נגד לוטון, ''אני רוצה לראות אותו אגרסיבי ובחיפוש מתמיד אחר החורים שהגנת היריבה יוצרת, כשהוא דוהר קדימה הוא גורם למגנים שמולו לאבד מומנטום. הוא אחד הנכסים הכי גדולים שלנו בצ'לסי ואני מאושר מפתיחת העונה שלו. זאת רק ההתחלה' שלו, ושלנו', שיתף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מאוריסיו פוצ'טינו, מאמן צ'לסי. רויטרס
שיתף בגעגוע. פוצ'טינו/רויטרס

חלפו קרוב לארבע שנים מאז הפעם האחרונה בה פוצ'יטינו אימן בפרמייר ליג ובימיו הראשונים בצ'לסי הוא שיתף בכנות בגעגוע העצום שחש כאשר היה רחוק מהכדורגל האנגלי. הוא לא נחשב רק ל-'מנג'ר של שחקנים' בקשר האישי שהוא ידע לטפח היטב עם שחקניו, אלא על שמו רשומות מניות משמעותיות בהפיכתו של הארי קיין לאגדת טוטנהאם הוטספר. קיין אמנם צמח באקדמיית התרנגולים אולם מרגע עלייתו לקבוצה הבוגרת נשלח לאינספור השאלות במועדונים שונים (לייטון אוריינט, מילוול, לסטר סיטי) להתחשלות עד אשר החל לעבוד עם פוצ'טינו באופן עקבי. מאמנו לשעבר לא רק שהאמין בו באופן טוטאלי מתחילת דרכם המשותפת אלא העניק לו את הכלים המקצועיים הנדרשים כדי להציג את המספרים והאיכויות שהפכו את קיין בהמשך למלך שערי המועדון ונבחרת שלושת האריות בכל הזמנים.

סטרלינג עצמו אמנם פגש כעת את פוצ'טינו בנקודת זמן שונה לחלוטין מנקודת הזמן בה חלוצה החדש של באיירן מינכן פגש את מאמנו, אך עיתוי הגעתו של המנג'ר הארגנטינאי אידיאלי עבור מספר 7 של הבלוז. הוא היה האיש המרכזי שסייע לנבחרת אנגליה להגיע לגמר טורניר גדול משמעותי לראשונה מזה 55 שנה כאשר הציג יכולת שיא באליפות אירופה האחרונה, שהסתיימה בהפסד לאיטליה באצטדיון וומבלי, אך מניותיו צנחו באופן דרמטי במונדיאל שנערך בקטאר ופחות מ-18 חודשים לאחר היורו הקסום מבחינתו באופן אישי הוא זכה לקבל קרדיט מופחת משמעותית ממאמנו בנבחרת, גארת' סאות'גייט בטורניר בחורף האחרון.

לאליפות אירופה הקרובה, שתיערך בגרמניה בקיץ הבא, הנבחרת האנגלית עתידה להגיעה כאחת הפייבוריטיות המובהקות לזכיה עם אופציות התקפיות מגוונות ועבור סטרלינג עצמו עונת 23'-24' במדי הבלוז היא עונת מבחן עיקרית במישור הכפול: בעונה בה לראשונה מזה שנים רבות צ'לסי לא תשתתף באף מפעל אירופאי, העומס הצפוי על הקבוצה צפוי להיות מופחת משמעותית ויאפשר לפוצ'טינו הזדמנות להתמקד בתחרויות המקומיות השונות.

סטרלינג, שזכה עם סיטי בכל תואר אפשרי בכדורגל האנגלי, ינסה למקסם את ההזדמנויות, ההדרכה ושיתוף הפעולה עם מאמנו כדי להחזיר את הבלוז לקדמת הבמה ולמקום הראוי לה, ועל הדרך גם להראות לסאות'גייט שעל אף הכשרון האינסופי הקיים בחוליית ההתקפה האנגלית, עליו להישקל ברצינות כמועמד ראוי להימנות ולשחק במדי אנגליה באליפות אירופה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'לסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully