וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד המכונה: מה מסמן הכושר המפחיד של ערן זהבי על העונה החדשה?

2.9.2023 / 8:00

עם עשרה שערים בכל המסגרות מפתיחת העונה, נראה שערן זהבי נכנס ל־23/24 בתפקוד מלא וגבוה במיוחד. ולמרות הכל, למכבי ת"א אסור לבנות רק עליו בדרך אל התואר

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:4 על מ.ס. אשדוד במחזור הפתיחה של ליגת העל/ספורט1

עוד לא יבשו הדמעות מהתלאות שעברו השבוע אוהדי מכבי חיפה בשווייץ (בקצרה: מתברר שמדובר במדינה יקרה מאוד, נסיעה במונית 130 ק"מ עלתה למעלה מ־2,000 שקל, והשווייצרים סוגרים את המסעדות שלהם, למעט "קרייזי דייזי", מוקדם, והקרייזי הזו היא מסעדה יקרה בטירוף שבקבוק מים עולה בה 25 שקל. כל זה, באמת, פורסם באתר ספורט מכובד השבוע. בחיי), וכבר אנחנו בפתח המחזור השני בליגת-העל. כשבינתיים שתי קבוצות יכולות לסמן וי ענק על משחק הפתיחה - הפועל ב"ש, שהצליחה לגבור בבית על האריות של נסים אביטן, ומכבי תל אביב, שהצליחה לנפנף בפחות מ-45 דקות במחצית השנייה את מ.ס. אשדוד, שבה כיכב בעיקר רפי "מכנסיים קצרים וכפכפים" נידם.

אחרי מסיבת העיתונאים בתחילת הקיץ, שבה הודיע מיטש גולדהאר כי הוא נכנס לאירוע, מכבי ת"א אכן הופכת לאירוע - ממשחק למשחק. יש כמה גורמים לאירוע הזה - שוער שנמכר לבאיירן מינכן, למשל, או מאמן שהיה כוכב נבחרת אירלנד לפני שני עשורים, למשל. אבל המניה הבטוחה והעיקרית הייתה ונשארה, איך לא, ערן זהבי.

זהבי בן 36. הוא צעיר מליאו מסי בחודש ומכריסטיאנו רונאלדו בכשנתיים וחצי. וכמו שהם ממשיכים לתת בראש ולעשות רעש ולמשוך כותרות, גם הוא עושה את זה. זהבי בן ה־36 נמצא בגיל שבו שחקנים מהדור שלפניו כבר התעניינו בהשקעות מניבות כמו קו למכונות שתייה במוסדות ציבור בנוף הגליל או שותפות בחברת בנייה לא מפוקפקת בכלל שמוכרת יחידות דיור עתידיות בבאטומי. אבל לא זהבי, הוא לא מהדור הזה ולא מהחומר הזה. הוא בא לעבוד ולעשות את זה בכל הכוח. מכבי ניצחה 1-4, הבן של חיים רביבו שם גול, מילסון נראה כמו אחלה החתמה - וכל מה שמעניין, פשוט הכל, על זה כל הכותרות פשוט - זה הגול של זהבי. ואם בכל זאת מישהו התעקש להתייחס לרביבו הצעיר - הוא הקפיד שלא תשכחו מי פרגן לו ובישל לו את הגול. נכון, ערן זהבי.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
כמה אפשר לבנות רק עליו? ערן זהבי/אריאל שלום

העניין הוא שבעונה של כ־50 משחקים, מכבי ת"א לא תוכל לבנות בעיקר על מר זהבי. ואין במשפט הזה כדי לרמוז, אפילו לרגע, שהוא לא יעשה את המקסימום כדי להעמיד את מלוא כושרו ויכולתו כדי לתת את הכי טוב שאפשר על המגרש, אלא להפך - די בטוח שזה בדיוק מה שהוא יעשה. אבל אי אפשר להעמיס עליו את כל העסק, בטח כשגולדהאר מפקח מלמעלה ובטח ובטח כשמכבי חיפה נראית חזקה לא פחות מהשנים הקודמות.

וזה לא רק עניין העומס, זו גם העובדה שלמצוא פתרונות שיצרו את צעדיו של שחקן אחד, מוכשר וטוב ככל שיהיה, זה פחות מסובך מלהתמודד מול קבוצה שיש לה כמה וכמה אופציות התקפיות מאיימות. ראינו איך זה לא ממש עבד בעונה שעברה (וזהבי עוד הבקיע 20 פעמים ב־18 משחקים שונים מתוך 32 שבהם שותף), והצהובים לא יכולים להרשות לעצמם אליפות רביעית בירוק. אז לפחות נכון לחודשיים הראשונים של העונה, נראה שמכבי גזרה את המסקנות המתבקשות מהכישלון של 2022/2023, והיא מתהדרת בכמה וכמה שחקנים לא רעים בכלל, שיכולים לתת מענה במשחקים המועטים שבהם זהבי יהיה קצת פחות טוב או לא הכי תפקודי.

בינתיים, בכל אופן, זהבי לגמרי תפקודי, ומספק את הסחורה בגדול - שלושער בשישייה מול ב"ש, עוד שישה שערים בחמישה משחקים בקונפרנס ליג ועוד שער בליגה השבוע - הבנאדם הוא מכונה כמו שהיה בעונה שבה חזר לישראל מפאלרמו - לפני עשר שנים. וכל עוד המכונה הזו עובדת, גולדהאר יכול לחייך, קין יכול להיות רגוע, ומסאי דגו לא באמת יכול לישון בשקט.

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully