וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב האומלל שבו מכבי חיפה שילמה ביוקר: הטור של דבורין

30.8.2023 / 13:00

כל השחקנים הירוקים היו מתחת לרמתם הרגילה בהפסד הכבד. אפשר היה לקבל זאת אם היריבה הייתה בקנה מידה אחר. הטור של דני דבורין

אוהדי מכבי חיפה בברן/מערכת וואלה

יום גרוע במיוחד של מכבי חיפה עלה לה אמש (שלישי) בהפסד של 3:0 ליאנג בויז, ובכך כשלה אלופת ישראל בניסיונה להגיע בפעם השנייה ברציפות לליגת האלופות. בלית ברירה היא תסתפק בליגה האירופית.

הכי מרגיז שדווקא במשחק ההכרעה שום דבר לא הצליח למכבי חיפה. התוצאה הקשה עלולה ליצור רושם כאילו שחקני הקבוצה השוויצרית עשו במגרש כרצונם, אך ההפסד רשום לדעתי יותר על חיפה מאשר על יאנג בויז.

במפגש על כל הקופה כל החטאה היא גורלית, וכל טעות בהגנה הופכת קריטית, וזה מה שראינו אתמול. כי מצד אחד דין דוד בעט בדקה השלישית לעמוד השער המקומי, ודקות אחדות אחריו גם הגיעה נגיחה של פרנזי פיירו למשקופו של אותו שער. מצד שני, יאנג בויז כן הבקיעה בנגיחה, ואף קינחה את המחצית הראשונה בשער עצמי של עבדולאי סק. המארחים ירדו להפסקה ביתרון 0:2, שממנו כבר קשה מאוד ולא פשוט לחזור.

פרנזי פיירו, מכבי חיפה, מול מוחמד עלי קמארה, יאנג בויז. מכבי חיפה, אתר רשמי
הפסד של חיפה יותר מאשר ניצחון של יאנג בויז. פיירו אתמול/אתר רשמי, מכבי חיפה

הפתגם אומר שכאשר "לא מבקיעים, אז הכל לא הולך", ואכן מיד עם פתיחת המחצית השנייה הבקיעו המקומיים את השער השלישי. שער שירד על ראשם של הירוקים כמקלחת קרה, ולמעשה קבע את גורלו של המאבק.

אני יודע שלא רק לי היה קשה לראות את המשחק, שכן 3:0 היא תוצאה שבמקרה זה, בוודאי אינה מעידה על פערי איכות גדולים שבין שתי הקבוצות. אפילו המזל עמד הפעם לצידה של יאנג בויז, כמו למשל בשער העצמי של סק, שהינו כמעט תמיד שחקן ההגנה הטוב ביותר של מכבי.

בדקותיו הראשונות של המשחק שיחקה חיפה כדורגל וניסתה לייצר כמה התקפות, אלא שפרט לבעיטה של דין דוד לקורה היא לא המשיכה בבעיטות שהגיעו לעבר השער. צ'ארון שרי ניסה בסך הכל פעמיים לבעוט לשער, אולם פעמיים באיחור של שנייה, שאיפשרה לשחקן הגנה מקומי לשלוח לעברו רגל שחסמה את הכדור.

בעת ספיגת השער הראשון עדיין לישראלים רבים תקווה שניתן יהיה לחזור למשחק, כי אסור שפיגור מינימלי של 1:0 יפגע אנושות במורל השחקנים. השער השני כבר גרם ובצדק לדאגה רבה. חיפה נראתה בעקבותיו כאילו החלה מאבדת את הרוח במפרשיה. יאנג בויז, עם כל הכבוד, היא לא יותר מקבוצה בינונית בקנה מידה אירופי, ובכל זאת כשמיד עם פתיחת המחצית השנייה היא הבקיעה שער נוסף, כבר היה ברור שחלום ליגת האלופות ישאר העונה בחזקת חלום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי חיפה. ראובן כהן, מכבי חיפה, אתר רשמי
הכוכבים לא הופיעו. שחקני מכבי חיפה/אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

האמת היא שאף לא אחד מכדורגלני מכבי חיפה היה במיטבו. לכל אחד ואחד מהם חלק בהפסד הצורב. במשחק שבו נדרשת התעלות של כל השחקנים, ללא יוצא מהכלל, דווקא בו היו כולם מתחת לרמתם. על כך הם שילמו ביוקר. הייתי מקבל זאת אם היריבה הייתה בסדר גודל של ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן, או פריז סן ז'רמן, אבל לא מול יאנג בויז, הגם שהמשחק נערך במגרשה.

עכשיו זוהי שעת חשבון הנפש של הירוקים, תחת השאלה מדוע וכיצד הם נכנעו ללא תנאי. אני עדיין במחשבה שהיה זה פספוס אחד גדול. יאנג בויז הצליחה לכבוש שלוש פעמים ללא מאמץ ניכר, ובהתקפות בודדות. זהו לוקסוס שהירוקים לא יכולים לאפשר לקבוצה באיכותה של יאנג בויז. לכן, מכבי חיפה תשחק העונה בליגה האירופית. חבל שאת ליגת האלופות היא תראה בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully