וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה הגביע של ישראל": אגדות הכדורסל חוגגות 80 לטל ברודי

30.8.2023 / 7:00

אולסי: "אני אוהב אותך". ברקוביץ': "היית המודל לחיקוי שלי". מנגין: "לא הייתי עצוב כשהפסדתי לך". ארואסטי: "נהניתי להיות מחזיר הכדורים שלך". בלאט: "סללת עבורי את הדרך". גינת: "טבעת את אמרת המאה". מיוחד לוואלה! ספורט - צפו בסרטוני הברכה

החברים מברכים את טל ברודי שחוגג יומולדת 80/עריכת וידאו: ניר חן

טל ברודי חוגג היום (רביעי) את יום הולדתו ה-80. האיש ששם את מכבי תל אביב על המפה נחשב עד היום לאחד מגדולי הספורטאים שהופיעו אי פעם בישראל; כל מי שצפה בו מלהטט על המגרש מעיד כי את הכדורסל בארץ אפשר לחלק לשניים - לפני שמספר 6 הגיע, ואחרי שבא ושינה את הענף מהיסוד.

לכבוד המאורע ליקטנו ברכות וסיפורים מחבריו הטובים של ברודי, ששיחקו איתו ונגדו, הלכו בדרכו והיו חלק בלתי נפרד מהפיכתו לאגדה.

אולסי פרי, שותפו לדרך במכבי תל אביב:

"אני מאחל לך יום הולדת בריא, אוהב ושמח. אתה הגביע של ישראל, אני אוהב אותך ומכבד אותך ברמה הכי גבוהה שיש. תישאר מגניב, תישאר אוהב, תישאר מועיל. מספר 1, טל ברודי".

טל ברודי עם מיקי ברקוביץ'. ראובן קסטרו, ארכיון מעריב
"היחיד שקורא לך צ'רנה ברודוביץ'". טל ברודי עם מיקי ברקוביץ' בשנות ה-70/ארכיון מעריב, ראובן קסטרו

דינו מנגין, חברו ויריבו בווארזה ובנבחרת איטליה:

"אני מאחל לך את הטוב ביותר, ומצטער שאני לא יכול להיות שם ולחגוג איתך, עם משפחתך, עם חבריך לקבוצה ועם כולם. אני מאמין שבעתיד הקרוב תהיה לנו הזדמנות לחגוג כולנו יחד. ב-1977, כשזכית בגביע אירופה בבלגרד עם מכבי, זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שבה לא הייתי עצוב מהפסד. זה בגללך, בגלל חבריך, בגלל המועדון של מכבי וכמובן כל האוהדים. אני מאחל לך את כל הטוב, שמור על עצמך וזכור: אתה לא מזדקן בשנה, אלא מרוויח עוד שנת ניסיון".

מיקי ברקוביץ', חברו ויורשו במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל:

"אני גאה להיות היחיד שקורא לך צ'רנה ברודוביץ', על שם משפחתך. בתקופה האחרונה התיידדנו והפכנו ממש לחברים טובים. היית עבורי מקור לחיקוי. בילדים של מכבי תל אביב שיחקתי עם הגופייה שלך, מספר 6. למדתי הרבה ממך: ההתייחסות לכדורסל, איך ליהנות מהמשחק ואיך להגיע להישגים. אנחנו עושים היום הרבה דברים משותפים, ואני מקווה שנמשיך ליהנות יחד ממה שאנחנו חושבים, מדברים ועושים. מזל טוב ענק מכל הלב!".

מוטי ארואסטי, חניכו ושותפו במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל:

"היית המנטור שלי. אני גדלתי עליך, ועוד כששיחקתי בנוער ראיתי אותך במגרש הישן, ומיד הערצתי אותך. אהבתי את השהייה שלך באוויר בכניסה לסל, ואלה דברים שלא ראינו עד אז. בכדורסל הישראלי היה לפני ברודי, ואחריו. שינית את המשחק ללא הכר, ורק בשביל זה צריך להצדיע לך. באתי לשיעורים הפרטיים שלך ביד אליהו הפתוח, ולאחר מכן שיחקנו יחד. נהניתי מכל רגע. נהניתי מהחברה שלך. ונהניתי להיות מחזיר הכדורים שלך. אני מאחל לך המון מזל טוב, בריאות, נחת מהמשפחה, מהילדים ומהנכדים, שיהיה לך כיף עם תרצה, ושנמשיך להיות יחד עוד הרבה שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טל ברודי עם בנו רן ברודי. ראובן קסטרו, ארכיון מעריב
"בשבילכם הוא טל הספורטאי, בשבילנו הוא טל האבא". מחנך את בנו רן ברודי דווקא לטניס/ארכיון מעריב, ראובן קסטרו

דיוויד בלאט, ממשיך דרכו כספורטאי יהודי שעלה מארה"ב במסגרת המכביה:

"כאחד שסלל את הדרך לכל כך הרבה עולים חדשים, ספורטאים - כמוני, שראו את המחויבות שלך לענף וגם למדינה היפה שלנו. תודה על הדוגמה ועל התרומה שלך, על הנאמנות. כולנו שמחים בשמחתך, ומאחלים לך שתמשיך ליהנות".

רפי גינת, הכרוז המיתולוגי של מכבי תל אביב:

"טל ידידי, 80. מה זה 80 בשבילך, מאז טבעת את אמרת המאה בכדורסל, 'אנחנו במפה'. נשארנו במפה, אתה בטח על המפה, מפזר כדורסל, מפזר כישרון, עוזר לילדים. תמיד אהבנו ותמיד נאהב אותך, עד 120".

פנאיוטיס יאנאקיס, יריבו בנבחרת יוון ומעריץ שגדל עליו:

"הפעם הראשונה שראיתי אותך הייתה אי אז בשנות השבעים במגרש של פנאתינייקוס. לעולם לא אשכח איך ניהלת התקפה מתפרצת, ביצעת הטעיה מאחורי הגב וסיימת בלייאפ. הייתי אז ילד, צופה צעיר, והמוב הזה גרם לי להתאהב עוד יותר בכדורסל. הפעם האחרונה שבה פגשתי אותך הייתה בתל אביב, במשחק הפרידה לכבודך. איזה לילה זה היה. אני רוצה לאחל לך יום הולדת שמח. המורשת וההשראה שלך תמיד יישארו איתנו".

טל ברודי עם גביע אירופה ב-1977. יעקב סער, לשכת העיתונות הממשלתית
"נשארנו על המפה, וגם אתה נשארת על המפה". טל ברודי עם גביע אירופה ב-1977/לשכת העיתונות הממשלתית, יעקב סער

בארי לייבוביץ', יריבו בהפועל תל אביב ושותפו בנבחרת ישראל:

"מזל טוב. העיקר הבריאות. בימים הטובים שלנו, כצעירים, שיחקנו יחד בנבחרת. המשחק שלנו התאים אחד לשני, ואני זוכר רק דברים חיוביים".

רן ברודי וקארין עזריאלי, ילדיו:

"בשונה משאר המברכים, שהכירו את טל ברודי הספורטאי, בשבילנו הוא טל האבא, שגידל אותנו על טהרת ערכי הספורט ועל הציונות של עולה חדש מאמריקה. יש שני משפטים שאנחנו זוכרים שאבא אמר לנו בילדות: 'אלוהים עוזר למי שעוזר בעצמו' - לקחת אחריות על החיים ועל האושר שלנו; 'אם אתה עושה, תעשה כמו שצריך. ואם לא, תשחרר'. הוא ירש את המשפט הזה מאבא שלו. כל שנותר לנו הוא לאחל מזל טוב, בריאות, תמשיך לעשות מה שאתה אוהב, ולעשות את זה הכי טוב, עם כל הלב והנשמה, והרבה נחישות. שתקום תמיד בבוקר לעוד אתגרים שאתה מציב לעצמך. אוהבים!".

  • עוד באותו נושא:
  • טל ברודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully