וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות ליגת העל במתח: מה מעכב את אישור שיטת המענקים החדשה?

27.8.2023 / 11:36

משרד הספורט הבטיח בונוסים בעבור רישום צעירים והפחתה של כמות הזרים, אבל המסמך הרשמי טרם הגיע, וחלק מהקבוצות תקועות

תקציר: בני סכנין - הפועל תל אביב 1:1/ספורט1

קבוצות ליגת העל במתח גדול בעקבות ההתמהמהות של משרד הספורט. כזכור, משרד הספורט הבטיח מענקים שמנים על שיתוף שחקנים צעירים בסגל והפחתה של כמות הזרים, אבל עד לרגע זה לא התקבלה אסמכתא רשמית להחלטה, ולכן גם בקרת התקציבים לא מכירה במענקים הללו.

הקבוצות הונחו להתנהל על פי הנוסח הבא: כל קבוצה יכולה להיות זכאית למענק של עד 3 מיליון שקלים שיחולק כך - מיליון שקלים עבור רישום בטופס של שני שחקנים ילידי שנתון 2002 ומטה, מיליון שקלים נוספים עבור רישום של שני שחקנים משנתון 99 ומטה ועוד מיליון שקלים על רישום של שישה זרים במועדון, כולל קבוצת הנוער.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הקבוצות מחכות. מיקי זוהר/ראובן קסטרו

בקבוצות ממתינים במתח למסמך, כשבמקביל גם נושא המענק עבור רישום של 5 או 6 זרים בקבוצה הבוגרת לא ברור. חלק מהקבוצות ממתינות עם החתמה של זר שישי, וקבוצות שצירפו זרים לנוער מתכוונות להשאיל אותם או לוותר עליהם אם יובטח המענק. כך או כך, ההכרה של בקרת התקציבים במענקים מאוד משמעותית עבור הקבוצות.

במייל ששלחה מנהלת הליגה לקבוצות לקראת פתיחת הליגה נכתב: "נבקש לעדכנכם כי נוסח התבחינים לקידום השחקן הישראלי עדיין מצוי בדיונים פנימיים בין משרד התרבות והספורט למשרד המשפטים. יו"ר המנהלת נמצא בקשר שוטף עם כלל הגורמים ולוחץ לגיבוש הנוסח וסיומו בהקדם האפשרי. אנו נפעל לעדכנכם באופן מיידי עם היוודע הנוסח הסופי של התבחינים בתקווה כי הדבר יקרה כבר בשבוע הבא. כך או אחרת, המלצתנו למועדונים, כפי שנמסרה בישיבת הדירקטוריון האחרונה היא לפעול בהתאם להנחיות שקיבלתם בישיבה זו כבר ממחזור המשחקים הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully