וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער הצעיר הכי מבריק: פביאן רידר, היהלום של יאנג בויז והכדורגל השווייצרי

23.8.2023 / 11:00

הקשר הרב גוני בן ה-21 משתדל לחקות את קווין דה בראונה וחולם לשחק בבאיירן מינכן, אבל בינתיים מנווט את אלופת שווייץ. את שערו היחיד באירופה הוא כבש באולד טראפורד, את הבכורה בהרכב הנבחרת ערך מול ברזיל במונדיאל. כעת עומדת בדרכו מכבי חיפה

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: מכבי פתח תקוה - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

עוד לפני שפביאן רידר נולד, קנה לו אביו נעלי כדורגל ראשונות. כך הוא רצה להגדיר מראש את ייעודו של הצאצא, והוא אף לימד אותו לאהוד את יאנג בויז מגיל אפס. רידר בעט בכדור לפני שהוא למד ללכת, כידרר בכל רחבי הבית מאז שהוא זוכר את עצמו, והיתה למשפחה מטרה מוגדרת מאוד.

המאמצים נשאו פרי, וכבר בגיל 18 ערך הקשר את הופעת הבכורה במדים הצהובים-שחורים של קבוצתו האהובה. תוך זמן קצר, הוא הפך ללהיט הגדול ביותר בליגה, והוגדר כנער הפלא וכתקווה הגדולה בדור החדש של הכדורגל השווייצרי. כיום הוא בן 21, והנסיקה לא נעצרת. נהפוך הוא. רידר זומן לסגל הנבחרת למונדיאל בקטאר, הותיר רושם חיובי מאוד במשחק מול ברזיל, ובקרוב, כך מאמינים כל הפרשנים, הוא יימכר תמורת סכום נאה למועדון מכובד בגרמניה או באנגליה. משם השמיים יהיו הגבול. הוא מצטער רק על דבר אחד - אבא שלו, שהלך לעולמו כשהנער היה רק בן 12, לא זכה לראות את הצלחתו.

"עצוב לי מאוד שהוא לא יכול לחלוק את החוויות האלה איתי. הוא חסר בכל רגע ורגע, אבל אני עושה את הכל גם למענו. בזכותו הפכתי למה שאני", אומר רידר. האבל תמיד איתו, עמוק בפנים, אולם הוא למד לחיות איתו ומשדר בדרך כלל שמחת חיים עם שפע חיוכים. השבחים האדירים בתקשורת לא שינו אותו כלל - הוא צנוע, שומר את הרגליים על הקרקע, שומר על אורח חיים ספורטיבי למופת ומטפח קשר ישיר עם הקהל. קל להתחבר אליו ולהתאהב בו, במיוחד כאשר רואים אותו על המגרש. לצד כישרון טכני נהדר וראיית משחק משובחת, הוא גם לוחם חסר פשרות, ולכן מסוגל למלא כל תפקיד במרכז המגרש.

פביאן רידר שחקן יאנג בויז. GettyImages
קל להתחבר אליו ולהתאהב בו. רידר/GettyImages

ביאנג בויז רואים בו בדרך כלל סוג של פליימייקר ומעניקים לו חופש פעולה מוחלט בחלק הקדמי, במיוחד מול יריבות נחותות, אבל הוא מצטיין גם כקשר רחבה לרחבה, ובהזדמנויות לא מעטות שולב גם כקשר אחורי, שם באים לידי ביטוי הספק העבודה שלו והיכולת לשלוח כדורים ארוכים לכל טווח. איך שלא תסתכלו על זה, רידר הוא שחקן רב גוני - עד כדי כך שבנבחרת שלח אותו המאמן מוראט יאקין לעמדה לא מוכרת באגף הימני מול הסלסאו, וקיבל הופעה איכותית.

המאמן הנוכחי של יאנג בויז, רפאל ויקי, מאמין במערך 2-4-4, ורידר משובץ בו כעושה משחק, אבל אל תופתעו אותו נודד לכל פינה במגרש במפגשים מול מכבי חיפה. הוא נייד ואינטליגנטי מאוד, ומשתדל לנצל את האנרגיות בתבונה. אין בכדורגל העולמי שחקן שמתקרב לאיכויות של קווין דה בראונה, אבל רידר מקפיד לצפות במשחקיו וללקחת ממנו את מה שניתן. הכוכב הבלגי הוא המודל שלו לחיקוי

חוכמתו באה לידי ביטוי גם ביכולתו לשלב קריירה בכדורגל מקצועי עם לימודי מנהל עסקים. אחרי שסיים בהצטיינות את המגמה בבית ספר, השתלב רידר כמתמחה בהנהלת החשבונות ביאנג בויז, והיה אחראי גם על טיפול בהזמנות רכש שקיבל המועדון. המטרה המקורית היתה להבטיח עתיד כלכלי במידה ומשהו ישתבש על הדשא, אבל החששות האלה התבררו כמיותרים, לפחות בשלב זה. הטיפול בניירת כבר לא ממש רלוונטי בשלב זה בחייו, והמטרה המרכזית ברורה - להגיע לבאיירן מינכן.

יאנג בויז תמיד היתה הקבוצה שלו בשווייץ, הרבה לפני רצף האליפויות שלה, והוא לא היסס להצהיר על כך אפילו כאשר הגיע כילד למבדקים באקדמיה של באזל - ייתכן וזו היתה הסיבה המרכזית לכך שהתקבל לשם, והוא גם לא מתחרט על זה לרגע. ואולם, האהדה לאימפריה הבווארית חזקה אף יותר, והיא מוגדרת כמועדון מספר אחת בעיניו. "צפיתי המון בליגה הגרמנית, והתחברתי אליה מאוד. נסעתי לאליאנץ ארנה שלה מספר פעמים כאוהד, ואני רוצה להגיע לשם גם כשחקן. זה החלום הגדול", הוא מספר לכל מי שרק רוצה לשמוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פביאן רידר שחקן נבחרת שוויץ. GettyImages
נזרק למים ונצץ מול ברזיל. רידר במונדיאל/GettyImages

לכן נמצא המעבר לבונדסליגה בעדיפות עליונה אצל הקשר. בקיץ האחרון, קיבלה יאנג בויז מספר הצעות ממועדוני פרמייר-ליג, אך הן לא היו אטרקטיביות מספיק מבחינתו של רידר, שמחכה בסלבנות לצ'אנס הנכון בגרמניה. זה גם יהיה קל הרבה יותר מבחינת השפה וסגנון המשחק, והוא לא רוצה להתפשר על התקדמות הדרגתית, בסיומה יגיע למינכן. מאידך, יאנג בויז לא מתכוונת להוריד את תג המחיר שלו, וקבוצות גרמניות מהססות בשלב זה לשלם 15 מיליון יורו תמורת שחקן שטרם הוכיח את עצמו לאורך זמן.

אחרי הכל, בקמפיין האחרון של יאנג בויז בשלב הבתים בליגת האלופות לפני שנתיים, שילב אותו המאמן דויד ואגנר בעיקר כמחליף - וחבל שכך, כי במחזור הסיום, כאשר פתח באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד, כבש רידר את שערו האירופי היחיד עד כה, בבעיטה נהדרת לחיבורים מחוץ לרחבה, כדי לקבוע תיקו 1:1. המשחק הזה ייזכר, אגב, בגלל השער האירופי האחרון של מייסון גרינווד במדי השדים האדומים, אבל זה כבר סיפור אחר. מאז ההצגה בתאיטרון החלומות כבר אי אפשר היה לספסל את רידר, אולם בעונה שעברה היא הודחה במוקדמות קונפרנס ליג בידי אנדרלכט של ליאור רפאלוב. כעת, בחלוף שנה, שוב עומד רפאלוב בדרכה - הפעם בנסיון להעפיל לליגת האלופות, ולתוצאה אף עשויה להיות השפעה מיידית על עתידו של היהלום הכי נוצץ של המועדון.

אם אלופת שווייץ תעפיל לשלב הבתים, רידר יישאר כמעט בוודאות - ואף יקווה מאוד לקבל את באיירן בהגרלה. במקרה של פיאסקו, הסיכויים לעזיבה בימים האחרונים בחלון ההעברות גבוהים יותר, הן כי הפיתוי לעשות את הצעד הגדול קדימה בקריירה יהיה גדול יותר, והן כי המועדון יהיה פתוח יותר לרעיון של מכירה בהיעדר ההכנסות מהמפעל המוביל של אופ"א.

חרארדו סיאואנה מאמן בורוסיה מנשגלדבאך. GettyImages
יתאחדו במנשגלדבאך? חרארדו סיאואנה/GettyImages

מכיוון שהיעד האידיאלי היה ונשאר גרמניה, בורוסיה מנשנגלדאך היא המועמדת הבכירה להחתימו בתסריט זה, במיוחד אם תוכל להוריד את המחיר לכ-11 מיליון יורו. מאמנה חרארדו סיאואנה הוא שהעניק לרידר את הופעת הבכורה במדי יאנג בויז בשלהי 2020. מאז הוא הספיק לעבוד בלברקוזן, וכעת ישמח מאוד להתאחד עם חניכו המצטיין בקבוצתו החדשה. "כרגע חסרים לנו המשאבים הדרושים", אמצר סיאואנה, אך הם עשויים להימצא אם אחד הכוכבים המרכזיים של גלדבאך יימכר. זה עשוי להיות מאנו קונה, שמשחק בקישור המרכזי, ואז הצורך למלא את מקומו יהיה קריטי, ורידר יהיה המענה המושלם.

כך או כך, בינתיים מרוכז הקשר המחונן במשימת ההעפלה לצ'מפיונס-ליג, והדיווחים על עתידו לא מסיטים את תשומת ליבו. "פביאן הוא בחור יציב מאוד מנטלית. יש לו אופי פנטסטי, וזה גורם להאמין שיוכל למצות את הפוטנציאל שלו", אומר העיתונאי דומיניק ווילמין. גם כאן, החינוך שקיבל מאביו המנוח מורגש היטב, ודמותו תלווה את רידר גם כאשר יתמודד מול הירוקים.

  • עוד באותו נושא:
  • יאנג בויז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully