וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו תורו של ערן זהבי להבקיע: הטור של דני דבורין

22.8.2023 / 13:15

על מכבי תל אביב להתייחס למשחקה מול צליה הסלובנית כאל משימה גורלית • וגם: על כל אחד ללמוד מנולה דג'וקוביץ חכמה וצניעות • הטור של דבורין

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: בני סכנין - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

בעוד יומיים (ה') תארח מכבי תל אביב את צליה הסלובנית, והתחושה הכללית היא שלמכבי יתרון איכותי, היכול להבטיח לה ניצחון במשחק הראשון ביניהן.

דווקא לכן אין להקל ראש ביריבה, שגם לה כמובן אותן שאיפות בדו קרב הפלייאוף של הקונפרנסליג. בעיקרון צליה היא שם לא מוכר לקהל הישראלי. זו גם הסיבה לכך שמכבי תל אביב אמורה הייתה לשאוב עליה כל פיסת מידע, ובוודאי לראות בוידאו את משחקיה האחרונים בשלב המוקדמות.

בכדורגל אין משחקים קלים, ואין יריבות קלות. מכאן שחובה על מכבי להתייחס למשחק כאל משימה גורלית ולזכור שמיד אחר כך ימתין לה משחק הגומלין. הניצחון 1:5 על בני סכנין השבוע בגביע הטוטו, הוא ללא ספק גורם מעודד, הגם שסכנין הייתה בנחיתות מיספרית בדקות רבות מאד של המשחק. היא אפילו הצליחה באותו פרק זמן להבקיע שער שיוויון זמני (של 1:1).

בחגיגת השערים המכבית לא השתתף הפעם ערן זהבי, ואולם ביום חמישי הוא יעלה למגרש מוכן ודרוך לעשות את שלו - ולהבקיע. זהבי עדיין נותר פקטור משמעותי בהתקפה, כאשר הצעירים סביבו נהנים לא פעם מהשמירות עליו ומהעובדה שנפתחות בפניהם האפשרויות לבעוט לעבר השער.

המאמן רובי קין אינו זקוק לעצותי כיצד לשחק מול צליה. ובכל זאת הניסיון מלמד שאם מכבי תל-אביב תשחק מהר ותלחץ על שחקני צליה, ממש משריקת הפתיחה, היא עשויה להכניס למצוקה קשה את ההגנה הסלובנית.

ברקע ממתין למכבי תל אביב השלב הבא, ויהיה חבל מאד אם הקבוצה לא תעמוד ביעד שהציבה לעצמה. עשרות אלפי האוהדים שיהיו באיצטדיון בלומפילד רוצים להישאר באירופה. על השחקנים מוטלת החובה להראות שאכן הם שווים אירופה.

ומכאן לעניין אחר. אתמול קראתי במקומות אחדים שהכדורסלן הנפלא, סטף קרי, אומר שהוא הרכז הגדול ביותר בהיסטוריה. האמת היא שהופתעתי לקרוא זאת. עכשיו, הרשו לי לצטט דברים שאמר נולה דג'וקביץ, לאחר זכייתו בטורניר הטניס של הרולאן גארוס: "איני יכול לומר שאני הגדול מכולם, משום שיהיה זה חוסר כבוד לאלופים מתקופות אחרות".

כך נולה, קצר, צנוע ולענין. טוב יעשו גדולי הספורטאים בעולם אם יאמצו לליבם את דבריו החכמים של הטניסאי, שזכה בחייו ביותר מטורניר אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully