וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על תנאי לא הופעל: מכבי חיפה רק נקנסה בעקבות האירועים מול בית"ר

22.8.2023 / 12:00

בבית הדין החליטו שלא להפעיל את עונש הפחתת הנקודות על תנאי עקב המופע הפירוטכני באלוף האלופים משום ש"לא מדובר בנסיבות מחמירות" והסתפקו בקנס של 60 אלף שקל. במועדון מרוצים: "שמחים שההכרעה עברה אל כר הדשא"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:3 על סלובן ברטיסלבה במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

כחודש אחרי שנערך משחק "אלוף האלופים" ומספר דחיות היום (שלישי) נגזר עונשה של מכבי חיפה בעקבות האבוקות שהדליקו אוהדיה מול בית"ר ירושלים: למרות שנגד הקבוצה עמד עונש הפחתת נקודות על תנאי, הקבוצה נענשה רק בקנס של 60 אלף שקל. זאת משום שתובע ההתאחדות סבר שסעיף ההרשאה החדש אינו כולל את סעיף ה"נסיבות המחמירות" ולכן בבית הדין הקלו על הירוקים.

כזכור, בחיפה עמדו לדין על התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בעקבות הדלקת האבוקות במשחק נגד בית"ר ירושלים באלוף האלופים. תובע ההתאחדות דרש להפעיל את העונש על תנאי שעמד נגד המועדון, אך בחיפה הגיעו לדיון והציגו את העבודה שהם עושים מאמצים לאתר את זורקי האבוקות וכן טענו שלא הגיוני שהאירוע הספציפי עונה להגדרה של נסיבות מחמירות. הדיינים קיבלו את הטענות ולמעשה הבהירו שהם לא רואים הכרח להפעיל את העונש על תנאי.

בחיפה שיבחו את היועץ המשפטי עופר בן אסא וצוותו וכן את המנכ"ל איציק עובדיה ושיבחו גם את בית הדין על כך שהצליח שלא להחליט באופן שרירותי ואכן הקשיב לעובדות שהוצגו בפניו. כעת בחיפה יפנו לאוהדים ויבקשו מהם שלא להשתמש בפירוטכניקה, שכן החשש הוא שהעונש על תנאי יופעל במהלך העונה אם יחזור מקרה דומה.

אבוקות שנזרקו על הדשא מכיוון אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ניצלו מהפחתת נקודות. האבוקות נגד בית"ר/מאור אלקסלסי

עוד נכתב בפסק הדין כי "אנו גם זוקפים לזכות הנאשמת את העובדה כי היערכותה הובילה לתפיסת מקצת מהאוהדים שהשתתפו בביצוע העבירות". מדובר בהחלטה טובה מבחינת הירוקים, שכזכור משחק הפתיחה שלהם בליגת העל מול הפועל פתח תקוה נדחה בגלל העובדה שהם משחקים בפלייאוף האלופות. בכל מקרה, חיפה תפתח את העונה עם 0 נקודות ולא במינוס 2 נקודות כפי שהיה חשש בהתחלה.

"בית הדין הבין את ההשקעה העצומה שלנו במניעת השלכת פירוטכניקה באבטחה מעל 12 מיליון שקל בעונה. שמחים שההכרעה חזרה אל הדשא", אמרו במועדון.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully