וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן האובד: אחרי המשבר בחיפה, שהר מחפש פינאלה מכובד לקריירה

19.8.2023 / 9:00

הוא חווה טראומה מבכר, עבר תקופה קשה על הספסל של האלופה, ובחר הקיץ בקבוצה שקודם כל תחזיר אותו לתודעה. בן שהר מתרגל לתפקידו החדש כסופר-סאב במכבי פתח תקוה, ונחוש לפרוש רק אחרי שיקבל את הכבוד שמגיע לו. המשחק מול מכבי חיפה (19:30, ספורט2) עשוי להיות התחלה טובה

תקציר גביע הטוטו: הפועל תל אביב - מכבי פתח תקוה 2:0/ספורט1

לבן שהר היה בשנה האחרונה בעיקר זמן לחשוב. בנסיעות משמימות מהבית לכפר גלים, בלופ אינסופי של אימונים בלי שום אופק לקבל דקות משחק, הוא חשב איך זה קרה לו. הילד שנמכר לצ'לסי, ששיחק בגרמניה, בצרפת, בהולנד, שקרע רשתות בבאר שבע וחזר כדי לחבר אליו את הכדורגל הישראלי כולו ולהפוך לחלוץ המוביל בליגה - הועלם. במקום להשאיר זיכרון, הוא נמחק מהתודעה. זה שרף לו את הנשמה. ישב על המקומות הכי כואבים. במכבי חיפה בן שהר איבד שנת קריירה בגיל שבו כבר אין יותר מדי שנים קדימה. לעונה הקרובה הוא מגיע חדור מטרה.

בשבת שעברה, הבקיע בן שהר שער רשמי ראשון אחרי למעלה מ-19 חודשים. שער הליגה היחיד שלו במדי מכבי חיפה הובקע לרשת של מכבי פתח תקוה. השער הרשמי שלו במדי מכבי פתח תקוה סידר לו הערב (שבת, 19:30, ספורט2) מפגש ראשון מוקדם מהצפוי מול ההיא שהתפספסה. השבוע, החברים החדשים של שהר היו בטירוף, הבטיחו לו שיילחמו בשבילו וייתנו הכל כדי לעזור לו לנצח. הוא, מספרים שחקנים, היה יותר רגוע. "אנחנו יותר בטירוף ממנו, אבל רואים שיש שם משהו. זה לא סתם משחק עבורו. הוא רוצה להראות את עצמו", אמר אחד מהם.

מכבי פתח תקוה לא הייתה האופציה האידיאלית עבור שהר בתחילת הקיץ, אבל היא הפכה כזאת אחרי שלל שיחות שקיים עם עומר גולן ובני לם. לא פשוט לשחקן שעבר מועדונים גדולים ותחרותיים לוותר בגיל 34 על מועדון עם קהל ושאיפות. לשייט עד הפרישה בין מועדונים נטולי מטרות משמעותיות זה לא שהר. הוא אחד שצריך אתגר שיניע אותו, וחוץ מזה, הוא ממש לא מוכן לצאת מהתודעה. הנקודה האחרונה הובילה בין היתר לבחירה במלאבסים. שהר רצה קבוצה שתתאים לו ותיתן לו להראות את היכולת שלו.

לא רק דקות משחק משמעותיות, אלא אוריינטציה התקפית, סגל שחקנים מעניין, מסורת וגם שאיפות. שהר חיפש להתחבר לפרויקט ומצא את זה בפתח תקוה. מספרים במועדון שביקש שוב ושוב לדעת מה המטרות ואת מי הולכים להביא. תגידו שאולי זו טראומת ברק בכר שקבר אותו תחת שלל שחקני התקפה. בפתח תקוה מספרים ששהר אהב את הרעיון לחבור לוותיקים כמו טל בן חיים ורובי לבקוביץ' ולהוביל חבורת צעירים מוכשרת. לם גם הבטיח לו: "אצלי, רק התקפה. אני בונה קבוצה אטרקטיבית". שהר התחבר.

שחקן מכבי פתח תקוה בן שהר. דני מרון
לקח את הזמן, ו"ננעל" על מלאבס. בן שהר/דני מרון

הוא לקח את הזמן בקיץ לפני שקיבל החלטה. היו שיחות מתקדמות עם הפועל חדרה ואפילו הצעה כספית גבוהה יותר. גם בני סכנין התעניינה, אבל זה לא היה זה מבחינתו. שנה בלי לשחק זה המון זמן. שוכחים אותך, חוששים לגעת בך. מאמנים בליגה נרתעו, אחרים חששו מהפציעה שעבר ומהכושר הגופני. בשלב מסוים, שהר היה צריך סוויץ' מנטאלי. אצלו זה בא דרך התובנה שמקום שרוצה אותו וייתן לו להראות את עצמו חשוב מגודל מועדון. גם כשהפועל ירושלים נכנסה לתמונה ברגע האחרון, שהר כבר היה נעול על מכבי פתח תקוה, בין היתר גם משיקול משפחתי.

"אני חושב שהרצון הראשוני שלי הוא להוכיח קודם כל לעצמי", אמר שהר אחרי המשחק נגד הפועל תל אביב בגביע הטוטו. "לבוא כל יום ולהראות לעצמי שאני מסוגל ומרגיש טוב. וכמו שאמרתי, ברוך השם כשאני בריא ומרגיש טוב, אני יודע לתת גולים. כמובן שיש משחקים יותר טובים או פחות טובים, עדיין אבוא ואתן הכל. לגבי אנשים או קבוצות אחרות, לאורך השנים למדתי שאתה צריך להיות עקבי ולהאמין בעצמך ופחות להתייחס למה שאנשים אחרים חושבים. פשוט צריך להמשיך בדרך שלך".

לשהר יש מערכת יחסים מורכבת עם אוהדי הכדורגל בישראל. עבורם, הוא תמיד היה חידה. ילד הפלא שמעטים ראו משחק, שלא תמיד ידע לקבל את ההחלטות הנכונות. שהר היה נהדר כשחזר מאספניול להפועל תל אביב והבקיע 16 שערים. בהפועל באר שבע הוא מצא את הבית שתמיד חיפש, היה טוב ויציב וסיפק מספרים כל שנה, אבל לא הצליח לכבוש את לב האוהדים. לא תמיד הרגיש מספיק מוערך. אחרי התקופה במכבי חיפה, שהר קודם כל רוצה לצאת מחדש לאוויר העולם ועל הדרך לסגור חשבון פתוח עם אוהדי הכדורגל בישראל. הוא רוצה לקבל הכרה.

שהר עבר משבר עצום בעונה שעברה, עליו דיבר בהרחבה בתום העונה. בראיונות איתו סיפר שלא יכול היה לשאת את המעמד של "אחד שלא בתוכניות", את התגובות מהאוהדים ברחוב. הוא הרגיש כאילו הפרישו אותו ולאף אחד בחוץ פשוט לא אכפת. הוא רצה לברוח. בינואר היו שיחות משמעותיות עם מכבי נתניה, אבל שהר היה פצוע והרגיש שאם הוא לא יכול לתת מעצמו, מעבר רק יפגע בו ובמה חושבים עליו. גם לשחקן עם רזומה כמו שלו אין יותר מדי הזדמנויות לתקן. שהר ידע שבקבוצה הבאה הוא צריך להראות מה הוא יודע, אחרת באמת מדובר בתחילת הסוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בן שהר, חלוץ מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
תקופה קשה. שהר/מאור אלקסלסי

עם כל המטען הזה והרעב להראות שהוא קיים, שהר בא לעונה חדשה במכבי פתח תקוה. קבוצה שהשחקנים הוותיקים בה נמצאים גם כדי לעזור לחנוך את הצעירים ולקדם את המועדון לעבר האקזיט הבא. לפי משחקי ההכנה והמשחקים בגביע הטוטו, החלוץ הזר גינדו מקבל בינתיים עדיפות בהרכב. לם אוהב את הפיזיות והתרומה של החלוץ ממאלי שהגיע מהליגה האלבנית למשחק הלחץ הכל כך אהוב עליו. שהר הפך בשלב מוקדם למעין סופר-סאב של המאמן. מבחינת מספרים, הוא עשה את זה מצוין בטרום עונה. גם שחקנים בקבוצה העידו ש"שהר מגיע טוב לעונה. הופתענו מהכושר הגופני שלו".

שהר צפוי לעלות מהספסל גם הערב (19:30, ספורט2) במשחק חצי גמר גביע הטוטו מול מכבי חיפה. שער שלו במשחק הזה לא רק יסגור עבורו מעגל אלא יעביר מסר חשוב. הקיץ הזה שחרר אותנו מסטיגמת "אתה ילד עד גיל 24 וגמור אחרי גיל 30". הכדורגל הישראלי למד הקיץ להכיר ולהעריך את הפוטנציאל הטמון בו, להאמין בכוכבים הצעירים. אולי הגיע הזמן שהכדורגל הישראלי יידע גם להעריך ולהיפרד בכבוד מהכוכבים הוותיקים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully