וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום מעולם לא היה כה פרוע ומפחיד: משהו רע מתרחש בהפועל ב"ש

18.8.2023 / 11:30

יכול להיות שזה הקסם של ברדה שפג, אולי ההחלטות היו פזיזות וייתכן שהציפיות והפרגון השפיעו לרעה, אבל מה שבטוח זה שהפנים של ברקת בסופיה אמרו הכל: המכונה הבאר שבעית לא עובדת. משה בוקר על קיץ הזוי וקבוצה אפורה שחייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי

תקציר הפסדה הדרמטי של הפועל באר שבע 2:1 ללבסקי סופיה בדקה ה-96 במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

עכשיו זה כבר ברור, לא צריך להפעיל את הווייז, היעד אליו דוהרים אליניב ברדה ואלונה ברקת לא משאיר מקום לספק - המאמן והבעלים של הפועל באר שבע מאבדים שליטה. הדרום מעולם לא היה פרוע ומפחיד כל כך כמו בשבועות האחרונים. משהו רע מתרחש בהפועל באר שבע, ריחות לא נעימים יוצאים מהנגב ועושה רושם שגם ברדה אינו מצליח לעצור את ההידרדרות של הקבוצה. נראה כי גם ברדה וגם ברקת, אובדי עצות. אם מליטא הם חזרו עם כאבי ראש, מסופיה הם חזרו עם סחרחורת.

יותר מדיי שריפות מתחוללות הקיץ בנגב, משהו רע מאיים לנפץ את התקווה והחלום של האוהדים להחזיר העונה את האליפות למועדון. ולא רק. הרבה החלטות פזיזות ותמוהות שהתקבלו בחודשים האחרונים מאיימות להרוס את העונה כולה. להפועל באר שבע יש הרבה בעיות מקצועיות העונה (תכף נגיע אליהן), אבל נראה כי סוד ההצלחה של הקבוצה, חדר ההלבשה, מתחיל לפוג. התחושה היא שההתפוררות (בכל הגזרות) החלה ואף אחד לא מצליח לעצור אותה.

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. דני מרון
משהו רע מתרחש בהפועל באר שבע/דני מרון

מאז מונה ברדה למאמן, חדר ההלבשה היה סוד ההצלחה שלו. כלי הנשק הכי חזק. בזכות יכולות האימון שהביא עימו, בזכות הקסם האישי שלו ובזכות האישיות הנדירה שלו, נראה היה שזו הולכת להיות העונה של ברדה ובאר שבע. חדר הלבשה מלוכד, שמח ותומך, קהל עצום ואוהב, אידיליה בינו לבין הבעלים, והדרך לאליפות מעולם לא היתה קרובה כל כך. סימני ההתפרקות שהציגו מכבי חיפה ומכבי תל אביב רק חיזקו את האמונה וטיפחו את התקווה.

אבל משהו רע קרה בדרך. רע מאוד. יכול להיות שמשהו בקסם של ברדה נפגע, יכול להיות שברקת וברדה טעו בקבלת החלטות מקצועיות כבדי משקל, יכול להיות שההצלחה (האישית) והפרגון מצד התקשורת גרמה לכמה שחקנים לבריחת שתן מוקדמת? יכול להיות. יכול להיות שגם וגם וגם. עושה רושם כי חומת הבטון שבנה ברדה עם השחקנים והאוהדים מתחילה להתפורר.

הפנים של אלונה ברקת ביציע בסופיה אמרו הכל. ברקת, ודאי גם ברדה, מבינים שהעסק לא עובד. הם כבר יודעים שזה לא זה. הם מתוסכלים מההדחה ממוקדמות הקונפרנס ליג, אבל עכשיו הם כבר מוטרדים מחוסר הוודאות לגבי העתיד. העתיד של העונה בליגה. ברדה וברקת רואים איך מכבי חיפה ומכבי תל אביב התגברו על כל המכשולים (כמעט) שהיו להם הקיץ, הם מרגישים ומבינים שהם ייאלצו לרדוף אחריהם, והם יודעים שהם חייבים לבצע שינויים מקצועיים בסגל, לא בטוח שהם יודעים מה בדיוק צריך לעשות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלונה ברקת עם אליניב ברדה. ברני ארדוב
ברקת וברדה בימים שמחים יותר. בסופיה הפנים אמרו הכל/ברני ארדוב

הלחץ מהאוהדים והתקשורת עשוי להוביל להחלטות פזיזות (כמו שהיו לאחרונה) עתידה של הפועל באר שבע העונה תלוי מעתה, יותר מתמיד, בהחלטות המקצועיות אותן יקבל ברדה, וברצון של ברקת להביא עוד הרבה כסף מהבית. יכול להיות שמכירתו של רמזי ספורי עשויה לחולל את המפנה. מציאות הזויה? הקיץ הזה הפך להזוי בהפועל באר שבע.

הקבוצה של ברדה היתה טובה יותר מלבסקי סופיה. היא ספגה שער דרמטי מתסכל, אבל הפועל באר שבע שידרה אותות מצוקה כבר במשחקים נגד פוניביז' הליטאית. היא שידרה אותות מצוקה במשחק גביע הטוטו הביתי נגד מכבי תל אביב. היא כבר מזמן לא משדרת בקול אחד. אם ברדה לא יקבל החלטות מקצועיות מתאימות, אם ברקת לא תיענה בחיוב לבצע שינויים בסגל, יכול להיות שגם העובדה כי מכבי חיפה ומכבי תל אביב (אם תעבור את שלב הפלייאוף) יהיו עסוקות במפעלים האירופיים לא תשחק לטובתה.

הפועל באר שבע זכתה בשלוש אליפויות רצופות בזכות שחקנים ישראלים וזרים מהטובים בליגה. כך זה קרה בעונות האליפות של מכבי תל אביב, וכך זה קרה בשלוש האליפויות האחרונות של מכבי חיפה. בלי השילוב של שחקנים ישראלים מובילים וזרים איכותיים, יעילים, כאלה שנמצאים בכמה דרגות מעל הליגה, אף קבוצה לא יכולה לזכות באליפות. לבאר שבע אין העונה שחקנים ישראלים מובילים (למעט ספורי שבדרך לטורקיה).

עד לפני שנים אחדות כל חובב כדורגל יכול היה לדקלם את שמותיהם של השחקנים הזרים של באר שבע. היו לה זרים ברמה נדירה לליגה שלנו. למשל טוני וואקמה. למשל ג'ון אוגו. למשל אובידיו הובאן. למשל ויליאם סוארס. למשל ז'וזואה.

באר שבע הצליחה להביא לנגב את מיטב הישראלים באותה תקופה. מאור בוזגלו, מהראן ראדי, בן שהר, שיר צדק, מאור מליקסון וכוכבים נוספים. משהו במכונה הבאר שבעית השתבש לאחרונה, השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי כבר לא ממהרים להגיע לבירת הנגב. וזה לא בגלל הפחד מהאלימות של הבדואים ולא בגלל הפרוטק'שן המשתולל בנגב. משהו בניצוץ ההתלהבות של ברקת כבה, משהו רע עבר על ברדה בקיץ האחרון. משהו לא טוב בשיקול הדעת קרה להם מאז סיום העונה שעברה. ויכול להיות שאין להם עניין לרדת לנגב. חיפה ותל אביב הרבה יותר קורצות להם.

אנטוניו ספר הפועל באר שבע. דני מרון
קבוצה לא מאוזנת ולא מבריקה. אפורה כבר אמרנו?/דני מרון

הפועל באר שבע העונה היא קבוצה אפורה. היא קבוצה חלשה, היא לא נראית מחוברת, עושה רושם שהשחקנים צריכים לשחק עם אוזניות כדי שיהיה תיאום ביניהם במגרש. זה לא אומר שברדה שכח לאמן, זה לא אומר שברדה איבד שליטה על השחקנים, זה גם לא אומר שהבעיה היא בהרכבים או בניהול המשחק. הפועל באר שבע פשוט נבניתה העונה בצורה רעה. הקבוצה לא מאוזנת ולא מבריקה. אפורה כבר אמרנו? אמרנו.

להפועל באר שבע חסר הרבה דברים על המגרש. חסר לה הרבה שחקנים איכותיים, חסר לה אפילו גם איזה שכטר כזה, אחד שמסוגל להביא את השינוי גם מהספסל, אחד שמסוגל לדרבן ולהפוך את כולם לווינרים גם עם עידוד מהספסל. אחד שמביא איתו שמחת חיים ומזל (וגם שערים מנפילות ברחבה).

ברדה לא יכול היה למנוע את העזיבה של עומרי גלזר, הוא גם לא יכול למנוע את העזיבה המתוכננת של רמזי ספורי, אבל הוא כן יכול לתקן את הליקויים במספר החלטות חכמות ואמיצות. ברדה יכול להדביק את הפער ממכבי חיפה ומכבי תל אביב, והוא יכול עדיין להיות פקטור משמעותי במאבק האליפות. זה תלוי בו. בעיקר בו. אבל גם בבעלים.

ברדה וברקת צריכים להתעלם מרעשי רקע, לא להתייחס ללחץ מהיציעים, גם לא מסוכנים ועיתונאים מטעם. שני ישראלים ושני זרים (אפילו 3) שמזכירים את אלה שכיכבו במועדון עד השנים האחרונות, ואפשר לחזור ולחלום. סליחה, לחשוב, על אליפות. וזה צריך להיות בהקדם. לפני שברדה והשחקנים שלו יאבדו את הביטחון, ואז, רק אלוהים יעזור להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully