וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב התיקונים: בית"ר ירושלים שילמה את מחיר ההתנהלות בקיץ

4.8.2023 / 8:20

בבירה מרגישים תחושת פספוס בעקבות ההדחה ממוקדמות הקונפרנס ליג וההפסד 4:1 לפאוק סלוניקי, אך במועדון צריכים להסיק מסקנות ולמצוא פתרונות כי אחרת גם הליגה תברח להם. ניקולאסקו ימריא לחתום בהירנביין, בקבוצה מחכים להחלטת סלטיק בנוגע לאיסמעילה סורו

תקציר הפסדה של בית"ר ירושלים 4:1 לפאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

בית"ר ירושלים, על עובדיה ושחקניה, יצאה אתמול (חמישי) מטדי בתחושת פספוס גדולה לאחר ההדחה ממוקדמות הקונפרנס ליג על ידי פאוק סלוניקי (4:1). מצד אחד אפשר להבין את התחושה, בסך הכל בית"ר הייתה במשחק, פאוק שיחקה 60 דקות בעשרה שחקנים, הקבוצה החמיצה פנדל, נפסל לה שער בספק נבדל, שחקניה החמיצו כמה מצבים קורצים, או בקצרה - זאת הייתה משימה שניתן היה לעמוד בה. יחד עם זאת, אך הקבוצה גם שילמה מחיר על ההתנהלות בקיץ והסגל שהועמד לרשות יוסי אבוקסיס לצמד המשחקים.

גוטליב הגיע שבוע לפני פאוק סלוניקי בלי הכנה, תומא לא עשה מחנה וברמה הכללית אבוקסיס לא סמך עליו בשלב הזה והעדיף את עדי יונה, ניקולאסקו אולי עושה רעש ברשתות, אך הוא לא עם בית"ר וגם ביציאה מטדי חייך כמו אחד שעליה לשלב הבא לא הסתדרה עם האינטרסים שלו, לאספריה עדיין לא נמצא מחליף ובלם זר אין בנמצא. בשורה התחתונה אבוקסיס הגיע למשחקים האלה שהסגל שלו נחלש ביחס לזה שזכה בגביע לפני קצת יותר מחודשיים.

שחקן בית"ר ירושלים טרזייה תומא. דני מרון
בית"ר ירושלים שילמה מחיר על ההתנהלות בקיץ/דני מרון

אבוקסיס עצמו הסביר זאת בסיום: "היום היינו צריכים להשתמש בשחקנים שלא היו איתנו, ניקו שלא שיחק במחנה ותומא שבכלל לא היה במחנה. זאת תוצאה של שחקנים שלא רצו להיות פה, לא רוצים להיות פה. היו דברים לא ברורים מתחילת העונה והייתה לזה השפעה, קשה לעשות סוויץ', הסגל היה קצר ולא היו יותר מדי אופציות, ניסינו את הכי טוב".

השחקנים האלה שלא רוצים להיות גם לא מתאמנים כמו שצריך, הגישה שלהם לא בריאה והדברים חייבים להיחתך. ניקולאסקו כבר בהולנד, אך גם לגבי תומא, לא בטוח שצריך להתעקש איתו על חוזה מעבר לעונה הנוכחית, לפחות עד ינואר, לפחות עד שיחזור לעצמו ויוכיח שהוא ראוי להיות חלק מבית"ר ירושלים, קודם כל בגישה.

אבוקסיס עדין, כי הדברים הללו התחילו מדנילו אספריה ולמעשה ישנם שלושה או ארבעה זרים שלא רוצים להישאר בקבוצה, עושים פרצופים ומייללים בכל פינה. זה כבר מתחיל לחלחל לשחקנים הישראלים שלא מתביישים לומר כי "מי שעושה טובה עדיף שיילך, אף אחד כאן לא מסי וכריסטיאנו, יש פה אנרגיות לא טובות של הזרים ואם מסתכלים קדימה לעונה זה לא יעשה טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אופיר קריאף מנחם את ירדן שועה אחרי החמצת פנדל, בית"ר ירושלים. דני מרון
"נגיע ל'תחתום או תעלה ליציע'". שועה/דני מרון

גם עם ירדן שועה הגיע הזמן שבית"ר תסגור את הפינה. אחרי שנגמרה אירופה כנראה שנגיע ל"תחתום או שתעלה ליציע". לגיטימי מצד שועה לא לחתום על הארכת חוזה ומנגד לאברמוב הזכות לייבש אותו, אך לא בטוח שבית"ר תוכל להרשות את זה לעצמה כשהליגה נפתחת עוד שלושה שבועות עם מינוס 4 נקודות וסגל חסר, ולכן עדיף לשני הצדדים להגיע לעמק השווה מבחינת שכר, אך גם סעיף שיחרור ריאלי שיאפשר לשחקן לממש את הרצון לעשות כסף גדול.

ועם כל הקשיים הללו, בית"ר הייתה בחיים עד זמן הפציעות וזה מעל ומעבר לציפיות. היא הצליחה למלא את טדי תחת אווירת טירוף, שאפילו יוסי אבוקסיס אומר בסיום כי "הכי כואב לי זה שהקהל הולך הביתה מאוכזב, הוא דחף אותנו מהפתיחה, גם בפיגור, היה מגיע לו לרדת מכאן שמח וזה הכי כואב לי". זה מסוג הערבים שנותנים לאוהדי בית"ר כח, אך אם הקבוצה לא תהיה מספיק חזקה השנה, אדי הדלק של שנת ההתאוששות שהסתיימה בגביע ייגמרו מהר מאוד אצל הקהל.

אבוקסיס סיכם את דבריו ב"אפילו אחרי הטעות של גוטליב כמה שרקו בוז וכל הקהל עודד אותו. נתמוך בו כולם ,נעודד אותו ויחד נביא תוצאות". אז זהו, שזה היה אחרי הטעות בגול הראשון, אחרי הגול השני ובעת שהוחלף כמות הרבה יותר גדולה של קהל שרקה לגוטליב בוז, וזה משהו שיכול לחלחל ולרסק את השחקן. מה שהזוי הוא שגוטליב העדיף לחתום בבני ריינה על חשבון בית"ר כי חשש מהתגובת של אוהדי בית"ר בשל עברו בהפועל תל אביב, אך לאחר מכן התחרט והשתכנע שבבית"ר יקבלו אותו יפה.

קל ליפול על גוטליב, אבל צריך להיות הוגנים ולהסביר באיזו סיטואציה הוא הגיע למשחקים מול פאוק. הוא התחיל להתאמן עם הקבוצה רק שבוע לפני המשחק, הוא לא היה בסגל לאלוף האלופים שלאחריו אבוקסיס אמר שהוא ישחק במקסימום 20 דקות בסלוניקי אם יוכל. בפועל, בשל מצוקת בלמים, אבוקסיס הימר עליו בסלוניקי והוציא אותו בדקה ה-55 כשנפל מהרגליים. שוב, גם השבוע, זה לבחור בין העובדה שגולטליב עדיין לא מוכן פיזית לחוסר ניסיון של קורסיה, אבוקסיס הלך על גוטליב וזה לא צלח, אך גם הזובור שעושים לשחקן אינו במקום.

אדי גוטליב שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. דני מרון
לא במקום מה שעושים לו. גוטליב/דני מרון

אם רוצים להסביר את הגישה של קהל אפשר ללכת לבן ביטון. אוהדי בית"ר התלהבו אתמול מבן ביטון, ברשתות מדברים עליו כשחקן מספר אחת במגרש. אותו בן ביטון עלה בשנה שעברה אחרי פציעה בהפועל תל אביב, שהגוף לא מוכן, משחק אחד חלוד הביא לגידופים וקהל ששורף אותו וגורם לו לחכות שהעונה תסתיים כדי להמשיך הלאה. זה קל להרוג שחקן בלי להבין את הסיטואציה או לתת לו את הזמן להשתלב, אם במגוון האפשרויות של בית"ר לבלמים היו סק או בטוביסינקה אפשר היה להבין, אך בית"ר מפנטזת בלילות על אורי דהן, לא מעבר.

הכדורגל כאן לא משופע בשחקנים יוצאי דופן, ואם יש כאלה הם בדרך כלל בשלוש הקבוצות עם הכסף הגדול, שאר הקבוצות נאבקות על אותם השחקנים ומנסות לעשות את הכי טוב. סביר להניח שגם המחליפים של ניקולאסקו ואספריה לא יהיו באותה הרמה, דינם יהיה כשל גוטליב? לפעמים זאת המציאות וצריך להוציא ממנה את הכי טוב. אם יש לך קהל שדוחף ותומך אתה יכול לעשות יותר, אך אם הקהל של בית"ר יתחיל לשרוף שחקנים העונה שלה תלך למקום רע, במיוחד עם מינוס 4 נקודות עם פוטנציאל למינוס 7.

אגב, יכול להיות שלאורך זמן יתברר שגוטליב לא מתאים לבית"ר, זה קורה, אך לשרוף אותו אחרי משחק ורבע שלא עשה הכנה או אפילו מחצית של משחק אימון? הרי אם הטעות בגול הראשון הייתה של מיגל סילבה כל הקהל היה מעודד אותו 90 דקות ומחזק אותו עשרה משחקים קדימה, כי הוא הוכיח עצמו והקהל מאוהב בו, זה כל ההבדל. גוטליב הגיע כשחקן של הפועל תל אביב הכושלת מהשנים האחרונות ולכן נספר אחרת, זה לגיטימי, אבל לא ראוי לאנטגוניזם כזה לפני שנכנס לעניינים כמו שצריך.

כל הקצוות מול הירנביין ההולנדית צפויים להיסגר ויון ניקולאסקו צפוי להמריא להולנד ולחתום לשלוש שנים. בנוגע לאיסמאילה סורו, בבית"ר מוכנים לעמוד בדרישותיו לשנתיים הבאות, אך ימתינו לראות האם סלטיק תשחרר אותו. גם השחקן הביע את רצונו להגיע לישראל, אך הכדור כעת בידיים של סלטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully