וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה של הארי: קיין הבין בזמן שעליו לעזוב את טוטנהאם

הניסיון לכפות מעבר למנצ'סטר סיטי, הבחירה לחזור והתסכול שבשלל הכיבושים חסרי המשמעות. מה הוביל להחלטה של החלוץ לבחור בבאיירן מינכן ואיך היא תשפיע על מנור סולומון?

תקציר: ליונס סיטי סיילורס - טוטנהאם 5:1/ספורט1

''האם אתה צופה, האם אתה צופה, האם אתה צופה, הארי קיין?!'', שאגו יציעי אצטדיונה המפואר של טוטנהאם הוטספר במחזור הפתיחה של עונת הפרמייר ליג לפני כשנתיים לאורך- ובעיקר בסיומו של המשחק- בו גברה קבוצתם על האלופה המכהנת, מנצ'סטר סיטי. זה היה קיץ שגרתי נוסף בחלון ההעברות של התרנגולים מצפון לונדון בו אמנם מינו מנג'ר חדש (נונו הפורטוגלי שהצטרף מוולבס במינוי כושל שנמשך חודשים ספורים בלבד), אולם השמועות באשר לעתידו של כוכב הקבוצה, הארי קיין, נותרו כהרגלן. קיין ניסה לכפות על המועדון את מכירתו ליעד מוצלח יותר- כאשר קבוצתו של פפ גווארדיולה הייתה האופציה המועדפת- ובאופן חריג למבנה אישיותו התייצב לפתיחת אימוני הקבוצה מאוחר מן המתכונן וכלל לא היה בסגל בניצחון המפתיע במחזור הראשון הודות לשער של חברו לחוד, יון מין סון הדרום קוריאני.

הדרישות הכספיות שהציבו קברניטי טוטנהאם בפני הסיטיזנס הוגדרו כלא ריאליות עבור החלוץ בן ה-28 דאז וחוסר החשק המופגן שהציג במטרה לעבור לקבוצה חדשה- באופן לא שגרתי ומנוגד לחלוטין למבנה אישיותו היציב שבשגרה- לא התקבל בעין יפה מנקודת מבטם של אוהדי ספרס שהשמיעו את מחאתם בדציבלים עוצמתיים. שנתיים חלפו מאז אחר הצוהוריים בו אוהדי טוטנהאם לראשונה, וככל הנראה בפעם האחרונה, הביעו זעם כלשהו כלפי אגדת המועדון, והלך הרוח העיקרי שעוטף את האוהדים הוא שעזיבתו של קיין כעת היא לא רק קרובה מתמיד- אלא בעיקר מתבקשת.

שחקן טוטנהאם הארי קיין. רויטרס
החלטה מתבקשת. הארי קיין/רויטרס

עושה רושם כי אין מועדון ענק, מקומי ואירופאי ואחד, שלא קושר בשנים האחרונות לקליטתו העתידית של הארי קיין. מהשמות הנוצצים ביבשת, שכללו את ריאל מדריד, ברצלונה ופריז סן ז'רמן, ועד לענקיות הפרמייר ליג ובראשן מנצ'סטר יונייטד, סיטי, ניוקאסל ואף איחוד מרגש עם מאמנו לשעבר בטוטנהאם, מאוריציו פוצ'טינו, ששב הקיץ ללונדון דווקא ליריבה השנואה במערב העיר, צ'לסי. שלל היעדים האפשריים מצטיירים כאטרקטיביים למדי בשל סיבות מגוונות, אולם העיתוי כרגע נתפס כאידיאלי.

קיין לא רק שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה-30 אלא סיים לפני חודשים ספורים עונה נוספת בטוטנהאם שהבליטה יותר מכל את צומת הדרכים המקצועי שהוא וקבוצתו נמצאים בו כעת: זאת הייתה עונה קבוצתית שהחלה תחת שרביטו של אחד מהמנג'רים הנחשבים ביבשת, אנטוניו קונטה, עם פתיחת העונה המקומית הטובה בתולדות ספרס אי פעם, עד כדי כך טובה כאשר בפרק הזמן הסמוך לפגרת המונדיאל, טוטנהאם נתפסה בעיני חלק מבכירי הפרשנים כאחת המועמדות לזכייה באליפות פרמייר ליג ראשונה אי פעם. אולם מרבית שחקני הקבוצה שבו מגביע העולם ביכולת ירודה, הקבוצה איבדה מומנטום בהדרגה, קונטה איבד באופן מוחלט את חדר ההלבשה וסיים את דרכו בקבוצה בעונה שכל דמות במועדון תעדיף לשכוח עם סיום במקום השמיני המאכזב ואי העפלה לאף מפעל אירופאי.

קיין, בניגוד טוטאלי, סיים עונה אדירה באופן אישי בכל המדדים כשכבש (עונה שנייה ברציפות) שלושים שערי ליגה עבור הקבוצה ולולא היכולת (הבלתי אנושית, לפרקים) שהציג ארלינג הולאנד בעונת הבכורה שלו באנגליה, היה זוכה בתואר 'מלך השערים' של הפרמייר ליג בעונה האחרונה. הוא היה שם בפועל כמעט בכל רגע נתון בו טוטנהאם התקשתה והייתה קרובה לקריסה, והצליח ברגע נוסף של קסם לספק אוויר לנשימה ומעט תקווה שהקבוצה בגרסתה האחרונה עוד מסוגלת לחלץ משהו בעונה כה כושלת. בנוסף, ההצלחה האישית והעקביות שקיין הציג אינה עוד מקרה של כוכב שהצלחתו האינדיבידואלית באה על חשבון ההצלחה הקבוצתית, אלא תסריט מובהק של מנהיג שלולא היכולות יוצאות הדופן שהציג- טוטנהאם הייתה מסיימת את העונה בצורה אף כושלת יותר.

העובדה שהתרנגולים סיימו במקום השמיני בלבד הייתה הפעם הראשונה בהסטוריית הליגה (מאז צומצמה לעשרים קבוצות בלבד) בה קבוצה שבה שחקן כבש לפחות 25 שערים סיימה במקום כה נמוך באופן יחסי, בניגוד למקרי עבר בהם אלן שירר (31 שערים עבור בלקבורן רוברס ב-96') או קווין פיליפס (במדי סנדרלנד בשנת 2000) כבשו בצרורות עבור קבוצותיהן שסיימו את עונותיהן המקום השביעי. קיין גם הפך העונה באופן רשמי לגדול כובשי הספרס בכל זמנים כאשר ניפץ בערב מרגש את שיאו של אגדת המועדון, ג'ימי גריבס, ועשה זאת בעונה בה טוטנהאם הציגה כדורגל איטי, הגנתי ומסורבל שבעיקר סימל פעם נוספת את הפער העצום בין מה שהוא יכול להציע ובין מה שהמועדון באמת מסוגל להשיג בעתיד הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
יונג מין סון שחקן טוטנהאם חוגג עם הארי קיין. רויטרס
יתגעגע יותר מכולם. סון/רויטרס

וישנה זווית נוספת כמובן באשר לעזיבתו העתידית של קיין והיא הצטרפותו לאחרונה של היהלום הישראלי, מנור סולומון, לתרנגולים לפני פחות מחודש. המעבר של סולומון מפולהאם לטוטנהאם הוביל לגל של ציפיות עבור אוהדי הפרמייר ליג בארץ (פרט לאוהדי ארסנל, ככל הנראה) שהחלו לפנטז על שיתוף הפעולה הפורה העתידי בין החלוץ שאמור היה להפוך למלך שערי הליגה בכל הזמנים ובין שחקן הכנף מבית היוצר של הכדורגל הישראלי, שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה-24. סולומון ידע היטב עוד טרם הצטרפותו לטוטנהאם שעל אף העובדה שהקבוצה תנסה להתאושש מעונת שפל (על ומחוצה לכר הדשא) הוא ייאלץ להילחם על דקות המשחק שלו בעיקר מול אגדת מועדון אחרת, יון מין סון, שינסה בעצמו להתאושש ולהגיב לאחר שנה אישית מסתכלת.

השילוב 'קיין את סון' מוגדר כבר כעת מבחינה סטטיסטית כשילוב הקטלני ביותר בתולדות הפרמייר ליג שבא לידי ביטוי בכמות השערים והבישולים שהשניים הניבו בשיתוף הפעולה ביניהם, ולמרות האתגר הכרוך במאבק על דקות מול הדרום קוריאני הוותיק, סולומון פנטז על ציוות חיובי עם קיין כאשר ההזדמנויות יגיעו. גם בהיבט האישי, מאז שהצטרף באופן רשמי לאימוני הקבוצה בשניים עשר ביולי, סולומון הגדיר את קיין כאחת הדמויות המרכזיות שסייעו לו להיקלט בצפון לונדון באופן החיובי ביותר והעניק לו קבלת פנים חמה וראויה שעזרה לסולומון להרגיש כמו בבית לאורך מסע המשחקים של הקבוצה באוסטרליה ובאסיה כחלק מאימוני טרום העונה של המועדון.

למעברו הצפוי של קיין, שהולך ומתקרב לבאיירן מינכן, יהיו השלכות אישיות כמובן על תקוותיו של סולומון לשיתוף פעולה עם אחד מגדולי חלוצי הפרמייר ליג בכל הזמנים, ועזיבתו הצפויה תותיר חלל מקצועי עצום שספק אם טוטנהאם הוטספר- שנמצאת כבר שנים בתהליך של בנייה מחדש וחיפוש זהות ממשית- תצליח למלא בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully