וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה הפיק מגיע באוגוסט: בית"ר ירושלים נערכת לערב היסטורי

3.8.2023 / 7:25

מול פאוק סלוניקי (20:30, ספורט4) תגיע הכמות הגדולה ביותר אי פעם של אוהדים בצהוב-שחור למשחק באצטדיון טדי, וזה לא מקרי. בשנה האחרונה נוצר טירוף סביב הקבוצה, הקהל מתחבר, אך גם הציפיות בקרב האוהדים בבירה גדלות ולא יהיה פשוט לעמוד בהן

תקציר ה-0:0 של בית"ר ירושלים בחוץ מול פאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

הטירוף סביב בית"ר ירושלים בשנה האחרונה הוא משהו שהולך ומתעצם. אם בעונה שעברה הקהל של בית"ר חזר בכמויות גדולות וסיים עם פיק בחצי גמר וגמר הגביע, אותו הפיק מגיע העונה כבר במשחק הבית הראשון בטדי, במסגרת מוקדמות הקונפרנס ליג. בית"ר עברה בעונה שעברה קיץ רע, עונה מלאה עליות ומורדות, אך עם סיום מתוק וחגיגות גדולות של הזכיה בגביע. הטירוף יצר ציפייה והקהל לא מת על הקיץ של המועדון עד עתה, חיכה לספוג כמה שפחות בסלוניקי, אך התיקו המאופס והמעבר ממפגש חסר סיכוי לתחושה שאפשר לעשות את זה יביאו הערב 29 אלף צהובים-שחורים לטדי.

מדובר בכמות הגדולה ביותר של אוהדי בית"ר שנכחה בטדי מאז הוקם. היו כמה משחקים של סולד אאוט כמו משחק נגד הפועל תל אביב, אתלטיקו מדריד או גמר הגביע נגד הפועל חיפה, אך לא כולם היו אז אוהדי בית"ר באיצטדיון. וזה לא מפתיע, הקהל של בית"ר שובר שיאים השנה - לראשונה היציע המזרחי סולד אאוט מנויים, כמות המנויים הכללית הגיעה לשיא של מעל לעשרת אלפים וברמת הענין המותג בשיא שלו.

המשחק מול פאוק הערב (חמישי, 20:30, ספורט4) מתלבש היטב על התקופה הזאת. אוהדי בית"ר אוהבים לקום מהקבר, להגיע מ"אין סיכוי" לחגיגות בדיוק כמו בעונה שעברה. ניצחון הערב מול פאוק סלוניקי יכול להוות עבורם לפיק הגדול ביותר שיחוו השנה, עם טדי מלא ובמפגש שלפני תחילתו היה חסר סיכוי, אלה הרגעים שמגדירים את בית"ר הנוכחית, שום ניצחון על הפועל תל אביב, דרבי ירושלמי או על אחת הקבוצות המדורגות במקומות 1-3 לא יוכל לספק להם את אותו הריגוש בעונה הזאת, אולי רק גביע נוסף, והסבירות שזה יקרה לא כל כך גדולה.

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
משחק היסטורי הערב בטדי. לא פחות/דני מרון

עד כאן הכל טוב, יפה, מרגש ומה שעושה את הכדורגל לכל כך אטרקטיבי, אך עם האוכל בא התיאבון, באיזשהו שלב בית"ר תסיים את חלקה באירופה ותעבור לליגה. עם מינוס 4 נקודות וסגל שכרגע נחלש היא תצטרך לעמוד בציפיות גבוהות ורצון לראות קבוצה הרבה יותר טובה מהעונה שעברה. בבית"ר התנהלו עד עתה ברוגע בחלון הזה, גם ברמת מספרים, הם התחילו עם זרים בהצעות של עד 180 אלף יורו ופתאום מוכנים לדבר על 250. הם רצו למכור את ניקולאסקו, כבר החליטו להשאיר אותו, אך איחרו את הרכבת כי הירנביין הגדילה את ההצעה הכלכלית עבורו והוא קיבל את ההחלטה. היא מנסה לצרף את סורו בשכר אולי הגבוה ביותר שישולם בעידן אברמוב, היא מחפשת כנף בסכומים גבוהים ואם אורי דהן לא יגיע גם בלם בשכר גבוה יהיה על הפרק, כשבתווך הקבוצה מעוניינת שירדן שועה וטרזייה תומא יחתמו על חוזים חדשים וזה לא יהיה פשוט.

האם זה יצליח? על כך תקום או תיפול העונה של בית"ר. קשה מאוד למצוא מחליפים לאספרייה וניקולאסקו, גם ברמת האיכות, אך בעיקר ברמת המספרים. בית"ר מוכנה לשלם, אבל לא בטוח שבכסף הזה בשלב הנוכחי של החלון יימצאו השחקנים המתאימים. אמנם בעונה שעברה בית"ר הביאו את ניקולאסקו במחזור החמישי - לקראת סוף חלון ההעברות - ואילו בינואר, על סף סיום חלון החורף, החתימה בתוך שלושה ימים את מיגל סילבה, גריגורי מורוזוב ופרד פריידיי, אבל העניין הוא שלא תמיד זה מצליח. לא במקרה יוסי אבוקסיס קפץ בשנה שעברה על אספרייה וניקולאסקו שהכיר מהליגה - הוא רואה כל כך הרבה שחקנים בינוניים, אם זה בלם שהוא מהיר אך לא טכני או טכני ואיטי, אם זה קשר אחורי שמניע כדור טוב אבל חלש הגנתית ולהיפך, שחקני כנפיים מהירים אך לא תכליתיים וללא מספרים ולהיפך, כמעט כל שחקן שהוא היה צריך לקבל החלטה לגביו עד עתה הוא חש התפשרות ולכן ההחלטות נדחו. כעת יצטרכו בבית"ר לבחור ולהחתים בשבועות הקרובים 3-4 שחקני עוגן שיכריעו את העונה הבאה של הקבוצה. בעקבות מכירת ניקולאסקו המספרים שיוצעו לזרים יגדלו, השאלה היא מה נשאר בשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יון ניקולאסקו, שחקן בית"ר ירושלים חוגג בסיום גמר גביע המדינה. מאור אלקסלסי
יטיל וטו על הישארות במקרה של מעבר לשלב הבא? ניקולאסקו/מאור אלקסלסי

למרות הפרסומים בהולנד אמש, אם בית"ר תעבור את פאוק, לפחות בשלב הזה אין כוונה לשחרר את ניקולאסקו עד אשר תסיים הקבוצה את חלקה במוקדמות הקונפרנס ליג. מצד שני, עם כל הכבוד לרצונות בית"ר, הדברים יכולים להיות נזילים אם הירנביין או השחקן יטילו וטו. חשוב לזכור שהויזה לאירופה של פרד פריידיי לא תגיע בתקופה הקרובה ולכן הסיטואציה שבית"ר תעבור ותגיע לספליט ללא חלוץ היא ריאלית, אך עם הקיץ ההפכפך שעובר על בית"ר זה מרגיש טבעי

מקצועית, יוסי אבוקסיס תירגל את אותו ההרכב כאשר פרד פריידיי על חשבון ניקולאסקו, שיעלה מהספסל. במהלך האימון תורגל גם עדי יונה בקישור אך קשה להאמין שיפתח. אבוקסיס דיבר עם שחקניו על הקהל בטדי ואמר להם: "הקהל בא לדחוף וצריך לנצל את זה, אבל חכם, לא להתלהב, לאבד את הראש ולהשאיר לפאוק שטחים לעשות מה שהם רוצים, כי פשוט נאבד את המשחק, תתלהבו עם שכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully