וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרי פשוט בלתי נגמר. דגו שוב הוכיח את עצמו באומץ ובמחשבה"

3.8.2023 / 7:00

מכבי חיפה חוגגת את הניצחון על שריף טירספול בדרך לסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות: "מסאי רק חודש במועדון וכבר זכה בתואר והבטיח שלב בתים אירופי. אנחנו מרוצים". המאמן הודה: "אמרתי לדין דוד שאני עושה לו עוול". שחקני רכש יצטרפו תוך שבוע?

תקציר מוקדמות ליגת האלופות: מכבי חיפה עלתה לסיבוב השלישי עם ניצחון 1:4 על שריף טירספול (2:4 בסיכום)/ספורט1

1. שמחה גדולה במכבי חיפה אחרי ההעפלה לשלב המוקדמות השלישי בליגת האלופות. הרבה לחץ הורגש במועדון בימים האחרונים בשל ההבנה שהדחה מול שריף טירספול תגביר משמעותית את הלחץ סביב הקבוצה ובמועדון הדגישו את חשיבות המשחק. הלחץ הורגש אף יותר לאחר שריקת הפתיחה ובשל האופן שבו המשחק התפתח, אך מסאי דגו והחניכים שלו הצליחו להתגבר על הלחץ ולנצח בהארכה 1:4 את אלופת מולדובה ובכך הבטיחו שלב בתים אירופי העונה - לכל הפחות ישחקו בקונפרנס ליג.

עם זאת, בקבוצה היו רחוקים מלהיות מרוצים מהיכולת, בייחוד מזו של המחצית הראשונה, אך כבר במחצית מסאי דגו הרגיע את חניכיו ואמר להם: "אני עולה עם אותו הרכב, רק אם נהיה סבלניים ונמשיך בשלנו, נוכל להתיש אותם ואז נחזור למשחק וננצח". בקבוצתה שיבחו את השחקנים על משחק ההקרבה, כאשר צ'ארון שרי זכה למחמאות גדולות: "שרי פשוט בלתי נגמר", אמר גורם בקבוצה, "אתה יודע שכשתצטרך אותו הוא יופיע והוא שוב עשה את זה ובגדול, צריך רק להוקיר את הרגעים שהוא בקבוצה".

גם עבדולאי סק ואיתמר ניצן זכו למחמאות על המנהיגות שהפגינו במהלך המשחק. מי שרשם משחק פחות טוב היה דיא סבע, אך בקבוצה משוכנעים שהקשר עוד ייתן רבות לקבוצה העונה ונתנו לו גב לצד הביקורות שנשמעו.

דיא סבע, מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
זוכה לתמיכה. דיא סבע/מאור אלקסלסי

2. הרבה דובר עם מינויו של דגו לתפקיד מאמן מכבי חיפה על השאלה כיצד יסתדר המאמן חסר הניסיון עם סוללת הכוכבים בקבוצה. אתמול דגו עבר את טבילת האש שלו בנושא כאשר היה צריך לקבל החלטות ולהתמודד עם כוכביו.

כבר שלשום לקח דגו לשיחה אישית את דין דוד, אחד השחקנים הלוהטים בקבוצה מאז פתיחת העונה של הירוקים והסביר לו שהוא לא מתכוון לפתוח איתו בהרכב בשל אופי היריבה. דגו אמר לדוד שהעובדה שלא יהיו הרבה שטחים במשחק מתאימה לו פחות. "אמרתי לדין שאני עושה לו עוול", סיפר דגו כשנשאל על החלוץ שעלה שו מהספסל וכבש, "אבל אני באמת מסתכל כל הזמן על האופי שצריך לשחק מול היריבה ובמשחק כזה לדין יותר קשה. כשיש שטחים דין הוא רוצח שכיר והוא שחקן שאני מאוד אוהב ומעריך".

השיחה של דגו עם דוד עזרה ככל הנראה, מכיוון שהחלוץ נכנס נמרץ מאוד למשחק והכריע אותו בסופו של דבר. שני שחקנים שדגו שוחח איתם אתמול היו דולב חזיזה וענאן חלאיילי. לאחר שפייר קורנו הבהיר שלא יוכל לשחק בשל העובדה שסבל מחום גבוה, דגו לקח את חזיזה לשיחה והבהיר לו שהוא לא רוצה להחליף מערך ורוצה שהוא ישחק בעמדת המגן השמאלי. אם דגו חשש בתחילה אולי שחזיזה יקבל את העניין בצורה לא יפה, הרי שהקשר הבהיר מייד שטובת הקבוצה מעל טובתו האישית ורשם משחק טוב מאוד. חזיזה זכה למחמאות גדולות מדגו בסיום המשחק: "דולב אחד השחקנים הכי גבריים בכדורגל הישראלי, אמרתי לו שאני לא פוחד לשים אותו בתפקיד הזה".

לעומת חזיזה, חלאיילי קיבל שיחת ביטחון מהמאמן שאף הבהיר לו שלא משנה אם יטעה, הוא ייתן לו את הגב וחלאיילי שוב החזיר במשחק טוב. מבחן המנהיגות האחרון של דגו היה במהלך המשחק כשהוציא שחקנים בכירים דוגמת דיא סבע וליאור רפאלוב והכניס את כל השחקנים הצעירים בראשות חמזה שיבלי וסוף פודגוראנו. "אני באתי מהנוער וכמו שאני קיבלתי צ'אנס, ואמרתי שאצלי אין תעודת זהות ושמגיע לילדים צ'אנס שנראה אותם - ואם לא יהיה טוב אז נוציא להשאלה. אני מכיר טוב מאוד את ענאן ואת חמזה ועשינו עונה טובה ביחד בנוער, אצלי מי שטוב ישחק".

גם שיבלי כמובן זכה למחמאות גדולות על היכולת שהציג כשנכנס. "מסאי שוב הוכיח את עצמו, בעיקר באומץ ובמחשבה מחוץ לקופסה", אמרו במועדון, "הוא עוד לא חודש וכבר הוא עם תואר ושלב בתים אירופאי, אנחנו מרוצים ממנו מאוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דין דוד עם צ'ארון שרי שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
"אמרתי לו שאני עושה לו עוול". מסאי דגו על דין דוד/מאור אלקסלסי

3. כעת במכבי חיפה יחלו בהכנות למשחק מול סלובן ברטיסלבה. פייר קורנו צפוי להתאושש ולעמוד לרשותו של דגו, כאשר בקבוצה מרגישים עומס בייחוד אחר המשחק אתמול ויעסקו בעיקר בניסיון לאושש את השחקנים.

סק נראה סחוט בסוף המשחק, כמו גם שרי ושחקנים נוספים והירוקים ייתנו מנוחה בימים הקרובים לחלקם על מנת לאושש אותם לקראת המשחק הקריטי ביום רביעי. הירוקים יודעים שביכולתם לעבור את היריבה הסלובקית ושמעבר לשלב נוסף יבטיח לכל הפחות שלב בתים בליגה האירופית, הישג בפני עצמו.

בחיפה רוצים מאוד להתחזק כבר בימים הקרובים במתן בלטקסה וכן בקשר אחורי זר. אתמול היה ברור שהיעדר מגן שמאלי מחליף מקשה מאוד על הירוקים ולכן בחיפה ינסו לסיים את הסאגה הן בעמדת ההגנה והן בעמדת הקשר האחורי כבר בשבוע הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully