וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם האיטי: פרנזי פיירו הפך לסימן שאלה לא פחות גדול ממסאי דגו

26.7.2023 / 14:00

הפתיחה המרשימה לקדנציה של החלוץ נתנה את התחושה שהוא גדול על הכדורגל הישראלי בכמה מידות, אבל מאז יותר מדי דברים השתבשו וההבטחה הפכה לחידה. האם מכבי חיפה תקבל את גרסת קיץ 22 שלו לאורך זמן? המבחן הגדול של החלוצים ביום שאחרי אצילי מתחיל בו

תקציר אלוף האלופים: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים 1:3/ספורט1

אחרי יותר משנה במכבי חיפה, פרנזי פיירו הוא עדיין בגדר סימן שאלה. החלוץ מהאיטי החל את הקדנציה שלו בקבוצה בסערה עם חמישה שערים במוקדמות ליגת האלופות, ועוצמות שנראו גדולות בכמה מידות על הכדורגל הישראלי. התחושה הייתה שמדובר בחלוץ שמעל הליגה שלנו ויוכל לעשות עונה עם מספרים מטורפים בליגה. בפועל, פיירו לא כל כך מצא את עצמו בעונה שעברה, על אף האליפות השלישית של מכבי חיפה. אמנם הוא כבש 9 שערים, אך מקצועית הוא התקשה לבוא לידי ביטוי. הוא מיעט לנצל את חוסנו הפיזי, נראה מאוד מוגבל מבחינה טכנית, הסיבוב שלו היה איטי יחסית ונראה היה שהוא לא יודע לנצל את היתרונות שלו מול קבוצות שבאות לשחק עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור.

לא מעט אנשי מקצוע טוענים שמכבי חיפה צריכה חלוץ טוב יותר. באופן טבעי, סימן השאלה הגדול של חיפה מהקיץ הוא מסאי דגו חסר הניסיון, אבל גם פיירו הוא חידה גדולה. אחרי העזיבה של עומר אצילי, ספק המספרים מספר 1 של בקבוצה, מישהו יצטרך להשלים את הנתונים האלה יחד עם דיא סבע. בנקודה הזאת פיירו כחלוץ פותח יהיה חייב לעלות מדרגה - אחרת מכבי חיפה לא תוכל לשחזר את הישגיה באירופה ותתקשה לזכות באליפות רביעית ברציפות.

אך כרגע אנחנו מתרכזים במסעה של חיפה באירופה, ובמשחקה הערב (רביעי, 20:00) מול שריף טירספול. נכון שזוכרים לפיירו את הקמפיין האירופי בקיץ שעבר, נכון שהוא כבר כבש צמד מול חמרון ספרטנס הקיץ, נכון שהחל מרגע בניית הסגל לעונה הזאת גל אלברמן מאמין בו כחלוץ המרכזי שיעשה קפיצה, ונכון שהפיזיות שלו באירופה היא יתרון. אבל סימן השאלה הגדול הוא האם פיירו יוכל לשחזר את היכולת מהמשחקים נגד אולימפיאקוס והכוכב האדום גם במשחקים נגד שריף טירספול.

פרנזי פיירו, מכבי חיפה. דני מרון
מהבטחה לחידה. פיירו/דני מרון

בסופו של יום, אי אפשר להתעלם ממה שראינו בליגה לאורך עונה שלמה. זה לא היה מספיק טוב כדי להיות החלוץ הבכיר של מכבי חיפה. העובדה שלידו משחק דיא סבע כחלוץ שני (גם כשהוא מתופקד בכנף, הוא כל הזמן עושה תנועה של חלוץ שני) יכולה לעזור לו. אבל עדיין פיירו יצטרך להביא מעצמו הרבה יותר עוצמות ויכולת אם מכבי חיפה רוצה ללכת רחוק באירופה העונה.

דיברנו על השלמת המספרים של אצילי מקדימה. גם דין דוד יצטרך לעשות העונה שדרוג, בעיקר במסגרת האירופית. דוד עובר הרבה מאוד עליות וירידות במכבי חיפה, אך במשחק מעבר ובשטחים שניתנים לחיפה במשחקים באירופה, הוא חייב לספק יותר אם הוא רוצה להשתדרג ולנסות לבסס את עצמו בעתיד כחלוץ המוביל של הירוקים. בנוגע לאריק שוראנוב, לא ראינו ממנו מספיק כדי לאפיין אותו, אך שחקן שהגיע מהליגה השנייה בגרמניה והבקיע בה שערים לא יכול להיות רע למכבי חיפה, לא באירופה ולא בליגה שלנו. אולי הוא עדיין בשלבי התאקלמות, אבל לפחות על הנייר הוא אמור להיות עוד גורם משמעותי בחלק הקדמי של מסאי דגו העונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דין דוד שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
זה המאני טיים. דין דוד/מאור אלקסלסי

לדגו לא יהיה פשוט. הוא נבחן בזכוכית מגדלת, השחקן הכי משמעותי שלו בחלק הקדמי עזב, החלוץ המרכזי שלו הוא סימן שאלה ובמקביל הציפיות בשמיים. הערב מול שריף מתחילה ההתמודדות האמיתית של דגו מול הקושי, הניסיון לעמוד ברף הגבוה ולהשתיק את מי שמחכים לומר בנוגע אליו "אמרנו לכם". זה ילווה אותו לכל אורך העונה הקרובה (אם ישרוד אותה), אך הערב זאת טבילת האש הראשונה בניסיון להוכיח שהוא ראוי למעמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully