וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבימויו של רובי קין וכיכובו של זהבי: על ההצגה של מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 7:27

מכבי תל אביב הביסה את הפועל באר שבע בהצגה בלתי נשכחת ששלחה לליגה מסר ברור: אנחנו רוצים אליפות". הטור של דני דבורין

תקציר, גביע הטוטו: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 6:1/ספורט1

את ההצגה הגדולה שנתנה אמש (חמישי) מכבי תל אביב בניצחונה 1:6 על הפועל באר שבע, יזכרו שתי הקבוצות עוד זמן רב. מבחינתה של מכבי תל אביב, היא תיראה בו מודל שיש לאמץ למשחקי הליגה. באר שבע לעומתה, תזכור את המפלה כדוגמא לאיך לא משחקים כדורגל.

נכון שמדובר במשחק רשמי ראשון של העונה, ושעדיין זו טעות להגיע בעקבותיו למסקנות נחרצות לגבי ההמשך. אבל אי אפשר שלא להתפעל מיכולתה של מכבי תל אביב. כבר משריקת הפתיחה היא השתלטה על המשחק, והעלימה ממנו כמעט לחלוטין את בעלת הבית, שבוודאי לא האמינה כיצד יראה לוח התוצאות בסיום. במילים אחרות: זה היה משחק במעמד צד אחד בלבד. הצד הצהוב.

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. דני מרון
היה מספיק אמיץ כדי לקחת אחריות. ברדה/דני מרון

איכותה של מכבי תל אביב נמדדה אתמול גם בשערים שהבקיעה. ערן זהבי שוב הוכיח את כוחו כמבקיע שערים מעולה, ואתמול ירה שלושה כדורים לרישתו של אופיר מרציאנו, שוערה החדש של הפועל באר שבע. השערים שהבקיע הזכירו לי את תקופתו כמחורר רשתות בליגה הסינית. האמת היא שכל חבריו לקבוצה של ערן היו במיטבם, ולכן האוהדים שעשו דרך ארוכה מקרית שלום לבירת הנגב, יצאו הפעם מהמגרש כשחיוך גדול מרוח על פניהם.

נראה לי שאפילו המאמן, רובי קין, לא האמין ששחקניו ישחקו כה טוב, בעיקר כשסיפרו לו שהפועל באר שבע סיימה את העונה האחרונה לפני מכבי תל אביב בטבלה. על כר הדשא עשו הצהובים כמעט כל מה שצריך לעשות, כבודדים וכקבוצה. ואם זו רק ההתחלה, מי יודע לאן הם עוד מסוגלים להגיע. לרובי קין זו הייתה כמובן פרמיירה ישראלית מושלמת והוא העלה את רף הציפיות ממנו ומשחקניו.

האם הייתה זו מכבי תל אביב שגרמה להפועל באר שבע להיראות כל כך רע? או שמא היו אלה שחקני באר-שבע ש"שכחו" איך משחקים כדורגל? לא הייתה שום סיבה לכך שבעלת הבית, שהיא מהטוענות הידועות לכתר האליפות, תפגין יכולת כה ירודה. שחקניה לא הצליחו לייצר משחק שוטף, ובדרך כלל הם נכנעו בפני האורחים בריצות אל הכדור, בניהול המשחק ובסיכון השער.

כשחוטפים שישייה בבית אין אשם אחד, כי כולם אשמים. זאת למרות שבסיום אמר המאמן, אליניב ברדה, שכל מה שקרה הוא באשמתו. ברדה היה מספיק אמיץ כדי לקחת עליו את האחריות, אולם מה באשר לשחקניו? הם אלה שאחריותם גדולה משלו. החל מהשוער ועד לאחרון השחקנים שלבשו את מדי הפועל באר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ערן זהבי מכבי תל אביב. דני מרון
הזכיר את ימיו בסין. ערן זהבי/דני מרון

בספורט קורה שדווקא "צלצול הפעמונים" יוכל להחזיר את באר שבע למסלול. עם זאת ברור לגמרי שהמהלומה הכבדה שספגו השחקנים פוגעת בגאוותם ובביטחונם בכל הקשור לכדורגל. למזלה של הקבוצה עדיין יש לה את הזמן הדרוש עד פתיחת הליגה כדי להתאושש. הניצחון המשכנע שהשיגו אמש המכבים העלה אותם לחצי גמר גביע הטוטו, אבל יותר מכל הוא נשא בכנפיו מסר ברור: אנחנו כאן ורוצים אליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully