וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו פותחים איתנו מהדורות חדשות"

13.7.2023 / 0:16

לאחר קיץ מדהים של הנבחרות הצעירות, נפגשו גם ותיקי נבחרות הנוער של אליפויות אסיה משנות ה-70 והעלו זיכרונות: "הייתי משלם כדי לחזור לתקופה ההיא"

נבחרת הנוער של ישראל משנות ה-70/אשר גולדברג

מפגש מרגש במיוחד נערך אתמול (רביעי) במסעדת אנטריקוטי בפתח תקווה, בהשתתפות 30 שחקני עבר של נבחרות הנוער של אליפויות אסיה בבנגקוק, טוקיו ומנילה, אליפויות אסיה האחרונות בהן השתתפה ישראל. בסימן 'עבר פוגש את ההווה' נאספו השחקנים שהגיעו לאם המושבות מהצפון והדרום, יוזמה ברוכה שארגן בחן ובטעם ראובן שאבי.

גידי דמתי עם בומה וינברג. אשר גולדברג,
גידי דמתי עם בומה וינברג/אשר גולדברג

האירוע החל בשעה 19:00 ורק לקראת חצות אחרוני הכדורגלנים התפזרו לבתיהם, עמוסי חוויות ובקשות להמשך מפגשי עבר כאלו. בין השמות הבולטים נמנו אריה בז'רנו, אורי סלימן, גידי דמתי, יחיאל סאלם, יואל מסוארי, איזיק שלו, יואב לוי, מוטי ברגר, שלמה ניניו, איצ'ה רוגק, שלום אסייג מהפועל עכו, אבי ששון, אלי בכר, רוני לוריא, יעקב שמואל, אליק ויגדורוביץ', יחזקאל סיני, משולם זילברשטיין, שלמה קיל, אברהם לב, בומה וינברג, שלמה לרמן, יצחק בלחסן, משה שלומוביץ', דורון רוזנטל , אברהם סלו, יהודה דוד, שרגא טופולנסקי, אבי אלקובי, אברהם בראשי, יהודה פילוסוף, דוד בן נתן, ויצחק מקמל. השחקנים העלו את זכרם של חבריהם רפי אליהו, שלום שוורץ, מאיר בלומנטל, יצחק שטיילינג, ויקי פרץ, אבי בנימין, דוד שוקיאן ובן שטרית שהלכו לעולמם.

סלימן הזכיר למגן הפועל חיפה יהודה דוד: "שטנו במנילה בסירה על נהר שורץ כרישים ונחשים. החלקת לכיוון המים ואני הרמתי אותך ברגע האחרון". המגן החיפני אישר: "איזה מזל היה לי". סאלם פגש את דמתי שלא זיהה אותו, ורק לאחר שאמר לו 'הייתי הקפטן שלך', הגיב דמתי ב"וואו" ארוך. סאלם שלף גם זיכרון: "לפני מסיבת עיתונאים, אחרי אחד הניצחונות, קרא לי המאמן מונדק שפר ואמר לי להגיד כי הניצחון הגדול הושג בזכות הטקטיקה הנהדרת שלו. אמרתי, לא הייתה אפשרות אחרת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שלמה ניניו, משולם זילברשטיין, מכבי יפו. אשר גולדברג,
שלמה ניניו, משולם זילברשטיין, מכבי יפו/אשר גולדברג

על ההשוואה בין נבחרת הנוער באסיה לנבחרות שרשמו הישגים מרשימים בארגנטינה ובגאורגיה בקיץ הזה, אמר מגן הפועל ירושלים אבי אלקובי: "אני מכבד את ההישגים שלנו, אבל הנבחרות של אליפויות אסיה היו טובות בהרבה מהנבחרות של עכשיו". יעקב שמואל, מגן מכבי נתניה והפועל חדרה, הוסיף: "אנחנו שיחקנו כדורגל התקפי, מגינים עלו למעלה, היום הנבחרות הצעירות בקושי מבקיעות שערים, הכול הגנתי ומתפרצות מקריות, זאת האמת". שרגא טופולנסקי מחזק: "מאמנים דרשו מהמגנים לעלות להתקפה, הם הבהירו שמי שיישאר מאחור לא יטוס למשחקים". דמתי, מצדו, היה מאוזן יותר: "אי אפשר אחרי 50 שנה להשוות בין הנבחרות הצעירות שלנו, לנבחרות של היום. לנו היה יותר כישרון, אבל משחק בין שתי התקופות היה מסתיים בתיקו".

ואז החברים עברו להיזכר ברגעים ממשחקי הליגה. סלימן מספר: "באחד המשחקים דמתי עשה עלי סיבוב נוסח מראדונה, הרבה לפני דייגו. ניגשתי אליו, לחצתי לו יד והקהל הגיב בתשואות אדירות". יחזקאל סיני מהפועל פתח תקווה: " היה דרבי נגד מכבי. שלמה קיל היה מצוין ועצר כדורים מרהיבים. הכותרת בעתון הייתה 'קיל עצר כל טיל'".

חוברת מטוקיו, נבחרת הנוער של ישראל, תחילת שנות ה-70. אשר גולדברג,
חוברת מטוקיו, נבחרת הנוער של ישראל, תחילת שנות ה-70/אשר גולדברג

את החיבוקים גרף חלוץ העבר של הפועל עכו שלום אסייג: "בימים ההם הכדורגל היה דבר מרכזי בעכו. איזה מרגש לפגוש את חבורת הפלא הזאת" רוני לוריא: "אסייג היה תותח כדורגל, מהגדולים ביותר בליגה, היה חייב להגיע לגדולות מתל אביב. מתרגש לראות אותו, כאילו הוא עולה בעוד רבע שעה למגרש בהר נפוליאון".

אלי בכר: "צמרמורת של מפגש, אחרי יותר מ-50 שנה. חלק מהשחקנים לא הייתי מזהה". מגן הפועל חיפה דוד בן נתן: "איזו תקופה, הייתי משלם כדי לחזור לימי התום של תחילת שנות השבעים, המשחקים באסיה היו פותחים מהדורת חדשות ואת כל מדורי הספורט עם ידיעה בולטת בעמודים הראשיים. בחיפה עדיין מזהים אותי".

גידי דמתי ויואל מסוארי. אשר גולדברג,
גידי דמתי ויואל מסוארי/אשר גולדברג

רבים מהשחקנים הביאו אלבומי תמונות. לפני חצות הבהיר שוער העבר פילוסוף: "המפגש הזה הוא הראשון, בשנה הבאה אנחנו ניפגש שוב. זה מחייב".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully