וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מתו בחצי השנה האחרונה מאתגר הטיקטוק ה"סקסי": "אל תהיו טיפשים"

9.7.2023 / 12:18

הרשויות באלבמה הזהירו: אנשים קופצים מסירות מירוץ מהירות "כדי להשוויץ ברשתות החברתיות", ומסתכנים במוות או פציעות קשות. באחד המקרים: אישה תיעדה את בן זוגה ואב ילדיה קופץ אל מותו

קפיצה מסירות מירוץ מהירות: הרשויות מזהירות מסכנת מוות באתגר הטיקטוק/מתוך הרשתות החברתיות

לפחות ארבעה אנשים - כולל גבר מבוגר שהוא אב לילדים - מתו בחודשים האחרונים בגלל שלקחו חלק בטרנד טיקטוק חדש וקטלני, כך מסרו הרשויות באלבמה, בהודעת אזהרה. אנשים מחפשי ריגושים תיעדו את עצמם קופצים מגבן של סירות דוהרות אל תוך נהר או למימי ים, וספגו פציעות קשות, כשחלקם אף נפגעו קשות בצווארם וטבעו למוות.

"בחצי השנה האחרונה היו לנו ארבע מקרי טביעה שהיו נמנעים בקלות. הם עשו אתגר TikTok. זה קורה כאשר אדם נכנס לסירה שנוסעת במהירות גבוהה, קופץ מהצד של הסירה, לא צולל, אלא מנתר קודם כל מהרגליים או שאתה פשוט נשען למים", אמר נציג המשטרה בהודעה לתקשורת.

המגמה - שמכונה boatjumping - התגברה במיוחד מתחילת השנה. הקורבן הראשון מת בפברואר לאחר שצלל לתוך נהר קוזה בזמן שאשתו וילדיהם צפו בו מתוך הסירה. "למרבה הצער, אשתו תיעדה את מותו", אמר מפקד המשטרה המקומית. למרות הסוף הטראגי, שלושה אחרים התעלמו מאזהרות המחלצים ונכנעו לאותו גורל.

חיפוש TikTok של הביטוי "#boatjumping" או מציג פיד של אנשים מכל הגילאים מתעדים את עצמם בחוויה הכל כך מסוכנת הזאת. "אנשים, אם הם מצולמים במצלמה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יעשו משהו טיפשי כי הם חושבים שזה סקסי והם רוצים להשוויץ מול החברים שלהם ברשתות החברתיות", אמר המפקד המקומי ג'ים דניס מיחידת ההצלה.

הסכנה נובעת המהירות הגבוהה שבה הסירה טסה על המים, שבשילוב עם המים יוצרים משטח נחיתה מסוכן שמרגיש קשה כמו בטון. אם אדם שקופץ מסירה נעה אינו מגן על צווארו וראשו, הוא מסתכן בפגיעה שעלולה לגרום לשיתוק או מוות מיידי. דניס קורא לשטים על הסירות להימנע מהטרנד הקטלני ולהפציר ביקיריהם לא לקחת בזה חלק. "אל תעשו את זה", הוא אמר. "זה לא שווה את החיים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully