וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הוגרלה עם גלא ופאוק. חולון עם בון ובורסאספור

5.7.2023 / 13:25

ליגת האלופות: הגרלות לא קלות לקבוצות הישראליות בשלב הבתים. נס ציונה תפגוש את סגנית אלופת פינלנד בסיבוב המוקדמות הראשון. הכירו את היריבות

הפועל ירושלים, הפועל חולון ועירוני נס ציונה הוגרלו היום (רביעי) לשלבי הבתים ושלב המוקדמות של ליגת האלופות של פיב"א. השתיים הראשונות הוגרלו לשלב הבתים, בעוד נס ציונה הוגרלה לשלב המוקדמות.

למרות שירושלים וחולון שויכו לדרג הבכיר במפעל, שתיהן קיבלו הגרלות לא קלות. ירושלים, פיינליסטית המפעל בעונה החולפת, תפתח את עונה השישית בליגת האלופות, ותנסה להעפיל מבית לא קל שיכלול את גלאטסראיי, פאוק סלוניקי ועוד עולה מהמוקדמות. שלוש הראשונות בבית יעלו לשלב הבתים השני.

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים. ליגת האלופות של פיב"א, אתר רשמי
הפעם זה יסתיים עם גביע? ליוואי רנדולף/אתר רשמי, ליגת האלופות של פיב"א

חולון, שמשתתפת במפעל זו השנה השביעית ברציפות, קיבלה הגרלה קשה גם כן. הסגולים-צהובים יפגשו את אלופת המפעל המכהנת טלקום בון, את בורסאספור שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי בליגה הטורקית ואת בראוגן הספרדית, שתשתתף במפעל לראשונה בתולדותיה אחרי שסיימה את העונה החולפת במקום העשירי ב-ACB.

נס ציונה, זוכת היורופקאפ לשעבר, תופיע לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, ותתחיל את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון. היא תפגוש שם את קארהו, סגנית אלופת פינלנד.

שלב המוקדמות ייצא לדרך ב-25 בספטמבר. שלב הבתים יתחיל ב-17 באוקטובר.

טלקום בון הנפת גביע ליגת האלופות של פיב"א 2023. ליגת האלופות של פיב"א, אתר רשמי
מחיר ההצלחה. בון/אתר רשמי, ליגת האלופות של פיב"א

הכירו את יריבות חולון

שתי היריבות המוכרות של הפועל חולון בשלב הבתים של ליגת האלופות מזדהות בוודאי עם מצבה הנוכחי: כולם מועדונים בעל שם, שהגיעו להישגים יפים בשנים האחרונות, וכעת ייאלצו להמציא את עצמם מחדש.

טלקום בון משלמת את מחיר ההצלחה במלואו ובריבית. לאחר העונה ההיסטורית, שבה זכתה בליגת האלופות והגיעה לגמר הפלייאוף הגרמני, היא התפזרה לכל עבר. כלומר, בעיקר לעבר אחד: המאמן תומאס איסאלו והכוכב טי.ג'יי שורטס עזבו לטובת פריז. לא צריך לרחם עליה, כי היא בוודאי תמצא מה לעשות עם מיליון היורו שקיבלה כמענק זכייה מה-BCL, אבל תידרש לצאת לתהליך בנייה כפוי.

בבורסאספור (פיינליסטית היורוקאפ ב-2022) המשבר חמור הרבה יותר: הספונסר המרכזי "פרוטי אקסטרה" נטש, המאמן דושאן אלימפייביץ' הלך לבשיקטאש ולקח איתו את דרק נידהאם, גם אונוראלפ ביטים ואנדרו אנדרוז עזבו - כמו רובם המכריע של השחקנים - וכרגע היא ניצבת בפני עתיד מעורפל.

הקבוצה הרביעית בבית, ריו בראוגן, נותרת בשלב זה בגדר תעלומה - מסיבה פשוטה: הפעם האחרונה שבה המועדון הזה השלים עונה אירופית הייתה בגביע קוראץ' ב-1986. את הקבוצה מאמן שחקן העבר הקרואטי וליקו מרשיץ', והיא סיימה אשתקד במקום העשירי בליגה הספרדית והודחה מליגת האלופות במוקדמות.

בריאן אנגולה, שחקן גלאטסראיי. דני מרון
אותו הם יפגשו רק בליגה. אנגולה במדי גלאטסראיי/דני מרון

הכירו את יריבות ירושלים

הפועל ירושלים תפגוש העונה שתי יריבות שממש כמוה זכו כבר בגביעים אירופיים: פאוק סלוניקי הניפה בעבר הרחוק את גביעי ספורטה וקוראץ', וגלאטסראיי החזיקה ביורוקאפ. ומה נשאר מזה היום? שני המועדונים מיוון ומטורקיה לא בדיוק נמצאים בשיאם, אבל נמצאים בעלייה ומנסים לפלס את דרכם ולקוות לקריסה של אחת היריבות העשירות מהיורוליג - פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, אנאדולו אפס או פנרבחצ'ה.

גלאטסראיי נפלה בשנתיים האחרונות בטופ 16 של ליגת האלופות, והיא בחיפוש מתמיד אחרי עצמה. על הקווים יפגוש אלכסנדר דז'יקיץ' את זבזדאן מיטרוביץ' הקשוח, ששוב רוצה להתניע מחדש את הקריירה שלו. כמו שקורה בדרך כלל, גלא מושכת אליה את שחקני הספסל של הקבוצות הבכירות באיסטנבול: בורהאן טונג'ר, סמאט גייק ואיסמט אקפינאר מגיעים אליה מאפס ומפנר, והיא החתימה כזרים את מיראלם חלילוביץ' וג'ונה ראדבו (שחוזר ל-BCL לאחר שלא הצליח להשתלב ביורוליג). לא נשמע מרשים? זה בדיוק מה שחושב הספונסר, ובטורקיה מספרים כי ייתכן שהתקציב יגדל במטרה להנחית שמות מוכרים ומבטיחים יותר בקבוצה.

פאוק הגיעה אשתקד לחצי גמר הפלייאוף היווני והודחה מליגת האלופות בשלב הפלייאין. מעבר על הסגל שלה בעיקר ישבור עבורכם את השיניים; זרים עדיין אין, על הקווים יעמוד פוטיס טקיאנוס שהגיע במחצית השנייה של העונה ובסגל יש כרגע רק שחקנים יוונים שאינם מעוטרים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully