וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה נפגש עם נשיא ליבריה, ג'ורג וואה

4.7.2023 / 10:33

כדורגלן העבר האגדי התארח בבית הנשיא, הרצוג: "יש כל כך הרבה נושאים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם ביחד"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.7/ספורט1

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, ט"ו בתמוז, 4 ביולי טקס קבלת פנים רשמי לנשיא ליבריה, ג'ורג' וואה, בבית הנשיא, כחלק מביקורו בישראל. בתחילת הטקס, נגנו ההמנונים הלאומיים של שתי המדינות, ובהמשך קיימו הנשיאים ישיבת עבודה במשכן הנשיא.

בפתח המפגש, הנשיא הרצוג בירך את הנשיא וואה, וציין: "אנחנו כל כך גאים לארח אותך כאן. אני מאמין שהפוטנציאל של היחסים בין ישראל לליבריה הוא עצום, והביקור שלך כאן הוא אות לידידות והפוטנציאל הגדול הזה".

הנשיא ציין את קריירת הכדורגל המצליחה של נשיא ליבריה, בעל שם בינלאומי במועדונים בצרפת, איטליה ואנגליה, וכבש למעלה מ-200 שערים לקבוצתו ובנבחרת הלאומי. הוא אמר, "כמובן, אנחנו לא יכולים להתנתק מהקריירה המפוארת שלך או של בנך בספורט, ויש הרבה התרגשות ועניין בביקור ובחוויה שלך. אנחנו משלבים אהבה לתנ"ך, אהבת ישראל, אהבת ליבריה, ואהבה לספורט".

נשיא ישראל, יצחק הרצוג, עם נשיא ליבריה, ג'ורג' וואה. ., אתר רשמי
הנשיא הרצוג והנשיא וואה/אתר רשמי, .

בנוסף הנשיא ציין, "יש כל כך הרבה נושאים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם ביחד, יש צורך לקדם שיתוף פעולה בחקלאות בהקדם האפשרי, ודיברנו על תחומי עניין אחרים כולל בריאות, ביטחון וחוץ - יש הרבה נושאים שניתן לשדרג באופן דרמטי".

הנשיא וואה הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "אנחנו מאוד נרגשים להיות כאן בישראל. תמיד הבטחתי לך שאגיע לישראל, ואני כאן היום כדי לקיים את ההבטחה הזו. אנחנו עובדים יחד כידידים".

השניים המשיכו לקיים דיון מעמיק על דרכים להגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, כולל מאמצים להביא סטודנטים מליבריה לישראל ללימודי חקלאות. הנשיא הרצוג חזר והדגיש את חשיבות מעמד המשקיף של ישראל באיחוד האפריקאי.

בסיום פגישתם, נשיא ליבריה שיתף את הנשיא על ביקורו בירושלים ושיקף את החדשות על החתמת בנו בקבוצת הכדורגל יובנטוס ואמר: "שמתי פתק בכותל עם תפילתי שבני טימותי יהיה השחקן הגדול בליגה האיטלקית".

"אני מאחל לכם משחק נהדר, שחקו חזק ותתכוננו היטב" איחל הנשיא וואה לנבחרת ישראל עד גיל 21 שמתכוננת לחצי הגמר של אליפות אירופה בכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully