וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף להתנגשות בין היורוליג לנבחרות? הצעת הלו"ז שתפתור את הבעיה

3.7.2023 / 12:25

במסגרת ההיערכות לקביעת לוח המשחקים בעונה הקרובה, עלתה אפשרות לקיום מחזור כפול נוסף - כדי לפנות זמן ולאפשר לשחקנים להשתחרר לחלון של פיב"א בפברואר 2024. עדיין אין הסדר סופי בין הצדדים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.7/ספורט1

לוח המשחקים לעונת היורוליג הקרובה ייקבע בימים הקרובים, ובמסגרת ההיערכות נוצר פתח לפתרון בעיית התנגשות הזמנים עם משחקי הנבחרות הלאומיות. מועדוני היורוליג יתכנסו מחר (שלישי) לפגישה, ובלו"ז הטנטטיבי שהופץ לקראתה הוצעה אפשרות לפגרה של שבועיים במהלך פברואר - כדי להותיר את הבמה לחלון המתוכנן של פיב"א.

הסתירה בין משחקי המועדונים למשחקי הנבחרות הפכה לאחת הבעיות האקוטיות בניהול הכדורסל האירופי. בשנה האחרונה, עם מינויים של כוכבי העבר דיאן בודירוגה וחורחה גרבאחוסה לנשיאי היורוליג ופיב"א אירופה, חלה התקרבות בין הגופים ונראה כי השיחות מובילות לפתרונות. בין היתר, צפוי איחוד בעתיד הקרוב בין היורוקאפ לליגת האלופות.

מלכתחילה, פיב"א ביטלה את אחד משני החלונות שהיו מיועדים לעונה הקרובה, בנובמבר 2023. נותר רק חלון אחד, בסוף השבוע השלישי של פברואר 2024, ונראה כי נמצאה הדרך לפתור את ההתנגשות בו. בלו"ז שהכינה היורוליג ניתנו שתי אופציות לאישור: לפי האחת, המצב הקיים יישאר על כנו - ומחזור מלא יתקיים במקביל למשחקי הנבחרות; לפי השנייה, המחזור הזה יוקדם בחודש וחצי, ויאפשר את פינוי הבמה לחלון מוקדמות היורובאסקט.

רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב, אתר רשמי
יוכל לשחק גם במכבי תל אביב וגם בנבחרת ישראל? רומן סורקין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

האזינו: אהרל'ה ויסברג על הפתרון המסתמן

אם האופציה השנייה תתקבל, השנה האזרחית תיפתח בשני מחזורים כפולים בזה אחר זה - ולאחר מכן, בפברואר, יהיו שבועיים רצופים של פגרה. בסוף השבוע הראשון יתקיימו גביעי המדינה, ובשני יעברו השחקנים לנבחרות.

העובדה ששני התאריכים הוצבו בלוח כמועדים אפשריים לקיום המשחקים מלמדת על כך שעדיין לא הושג הסדר סופי בין היורוליג לפיב"א, אבל מרמזת על התקרבות להסכמות.

עונת היורוליג תיפתח ב-5 באוקטובר, והליגה הסדירה תגיע לקיצה ב-12 באפריל, כשבמהלכה ייערכו שבעה מחזורים כפולים (או שמונה, אם הפשרה עם פיב"א תתקבל). השלב הראשון של הפלייאין יתקיים ב-16 בחודש, והשלב השני ב-19 בו. ברלין תארח את הפיינל פור ב-24 וב-26 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully