וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת הצעירה תוכל להשתתף באולימפיאדה רק אם תעלה לחצי הגמר

28.6.2023 / 23:42

גיא לוזון ושחקניו בוודאי קיוו שגם הדחה ברבע הגמר אולי תספיק כדי להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים בקיץ 2024, אבל לצערם הם יזדקקו לכל הפחות לניצחון על גאורגיה. ההסבר המלא

לירן שכנר ואורי אוזן חוגגים את עליית ישראל לרבע גמר היורו צעירות מיד אחרי שריקת הסיום/ספורט1

נבחרת ישראל הצעירה עשתה היום (רביעי) היסטוריה עם העפלה דרמטית לרבע גמר היורו, בזכות ניצחון 0:1 על צ'כיה, וכעת השאיפות עולות: להעפיל לאולימפיאדה בפריז ב-2024. כידוע, ארבע נבחרות אירופיות משתתפות במשחקים האולימפיים, כך שמקום בחצי הגמר היורו יקרב את ישראל מאוד אל עבר הכרטיס לפריז 2024, אולי גם יבטיח - תלוי בתוצאות של צרפת ואנגליה בשלב הבא.

תחילה אולי קיוו בישראל שגם הפסד ברבע הגמר יספיק כדי להשתתף במשחקים האולימפיים בשנה הבאה בעיר האורות, אבל תוצאות מחזור סיום שלב הבתים קבעו כי ישראל תוכל להשתתף באולימפיאדה אך ורק אם תנצח את גאורגיה בשבת (19:00, ספורט1) ובהתאם לתוצאות המשחקים הנוספים. ההסבר לפניכם.

שחקני נבחרת ישראל הצעירה חוגגים עם דניאל פרץ. Giorgi Ebanoidze/DeFodi, GettyImages
תסריט מסובך, אבל אפשרי. שחקני הנבחרת הצעירה/GettyImages, Giorgi Ebanoidze/DeFodi

צרפת, שסיימה את בית ד' עם מאזן מושלם של 9 מ-9, תהיה בכל מקרה באולימפיאדה כמארחת. הגעה שלה לארבע האחרונות למעשה מפנה מקום, ופרט אליה גם אנגליה שעלתה מבית ב' עם מאזן מושלם לא מתחרה על הכרטיס לאולימפיאדה, שכן אנגליה היא חלק מבריטניה. וכך למעשה - מתפנה עוד מקום לנבחרת נוספת.

אופ"א נערכה לכך מראש ופרסמה את התרחיש למקרה שבו צרפת ואנגליה עולות יחד לחצי הגמר. במקרה כזה, שתי העולות הנוספות יבטיחו את מקומן במשחקים האולימפיים ועל הכרטיס השלישי יהיה משחק מכריע בין שתי המפסידות הבכירות ברבע הגמר. הקריטריונים הקובעים נוגעים להישגים בשלב הבתים ולא למשחק רבע הגמר עצמו - אך פורטוגל ואקראינה מקדימות את ישראל ועל כן לוזון ושחקניו יוכלו להשתתף במשחקים האולימפיים רק אם ינצחו את גאורגיה ויבטיחו מקום בחצי הגמר.

כאמור שתי הנבחרות שדורגו במקומות הגבוהים יותר בבתים הן אלו שישחקו, ומדובר בפוטוגל שסיימה עם ארבע נקודות והפרש שערים 4:3 ובאוקראינה שסיימה עם 7 נקודות. ישראל סיימה בהפרש 1- כמו פורטוגל, אבל עם הפרש שערים 3:2 - העובדה שכבשה פחות היא שפוגעת בישראל. ניצחון בשבת יספיק אם צרפת ואנגליה יהיו בחצי הגמר, אבל אם שתיהן יעופו ברבע הגמר, ישראל תזדקק לניצחון נוסף בשביל המשחקים האולימפיים - או בחצי הגמר או במשחק על המקום השלישי.

מכאן שישראל תקווה להעפיל לחצי הגמר ואולי גם ישר למשחקים האולימפיים "בלי טובות" - כשהיא תפגוש את גיאורגיה בשבת (19:00, ספורט1) בקרב על הטופ-4, והנסיעה לפריז 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully