וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת ההוכחה מוטלת על רובי קין: הטור של דני דבורין

27.6.2023 / 14:29

מאמנה החדש של מכבי תל אביב היה שחקן גדול. עכשיו השאלה היא האם הוא גם מאמן גדול • הטור של דני דבורין

רובי קין היה כדורגלן גדול, אבל עם בואו למכבי תל-אביב עליו להוכיח שהוא גם מאמן גדול! על היותו שחקן נפלא יעידו 146 הופעותיו בנבחרת אירלנד ו־68 השערים שהבקיע למענה. אבל לאמן קבוצה ששמה לעצמה למטרה את הזכייה באליפות, זהו כבר סיפור אחר.

בהודעה על החתמתו של קין החמיא לו בעל הבית, מיטש גולדהאר, בהדגישו את מעלותיו הידועות של המאמן: ווינריות ומנטליות של מנצח. רובי קין הוכיח זאת אין ספור פעמים, בהיותו שחקן מעולה, נחוש ובלתי מתפשר. כל אלה עדיין לא מבטיחים שרובי יהיה מאמן מנצח.

מכבי תל אביב רחוקה ברמתה ובאיכותה ממרבית קבוצות הפריימרליג. עם זאת, היא קבוצה בעלת מסורת, עמוסת תארים ישראלים, ואף שיחקה בעבר בליגת האלופות של אירופה. עתה, לאחר שלוש שנים ללא אליפות, היא משתוקקת לשוב לימיה הטובים. קין נבחר למשימה, כאשר הזמן קצר והמלאכה מרובה. עליו להכיר מקרוב את השחקנים, ולעכל את העובדה שהליגה שלנו אינה דומה לליגה האנגלית. ההבדל הוא עצום - במהירות ובקצב שבו מתנהל המשחק.

אם אכן יתחיל רובי קין לאמן את הצהובים באותו טמפו שבו מכינים לליגה את הקבוצות בהן שיחק, ייתכן שצפויה לו אכזבה. הכדורגלן שלנו פחות פיזי, פחות מהיר, ובדרך כלל אוהב את הכדור. יהיה לא פשוט לשנות אצלם הרגלים בני שנים רבות.

מצד שני, גם שחקני מכבי צריכים להכיר את רובי קין, וטוב שינסו להתחבר אליו במהירות האפשרית. אשר לאוהדים, תנו לו את הזמן הנחוץ למאמן חדש, במקום חדש, וגם את ההרגשה שסומכים עליו בדרכו המיקצועית. אגב, ביוני 2005, בדאבלין, כאשר נבחרות ישראל ואירלנד סיימו בתיקו 2:2 , הבקיע קין את אחד מהשערים לזכות נבחרתו, משחק שהעברתי משם, בשידור ישיר ברדיו.

מכל מקום, אם את האלופה, קבוצת מכבי חיפה, מאמן מסאי דגו, הרי שמכבי תל-אביב בוודאי יכולה לבחור ברובי קין. הוא לפחות היה כדורגלן שכל העולם העריך את יכולתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully