וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטובינסיקה: "בכל מקום אמרו לי 'פלאניץ'', אבל ידעתי שאמלא את החלל"

26.6.2023 / 17:00

הלחץ שהיה עליו כשרק הגיע, הרגעים הגדולים בליגת האלופות, החיבור לבכר, שיתוף הפעולה עם סק ומדוע אוהדי מכבי חיפה לא צריכים לחשוש לקראת העונה הבאה: הבלם מדבר על הכל בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט וחושף מדוע ביקש לעזוב

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

מכבי חיפה צירפה את דילן בטובינסיקה בקיץ שעבר במהלך בזק לקראת ליגת האלופות בעקבות עזיבתו של בוגדן פלאניץ', אבל הרוויחה את אחד הבלמים הטובים העונה בישראל. בתחילת העונה הוא אף היה הבלם הבכיר במרכז ההגנה של ברק בכר, לפני עבדולאי סק ברוטציה. עם זאת, לבקשת הבלם דרכם המשותפת הסתיימה ומכבי חיפה תנצל זאת כדי לצרף במקומו שחקן זר לחלק הקדמי.

כמעט חודש אחרי שהוא אישר רשמית את עזיבתו ובשבוע שעבר לראשונה לקח חלק במשחקי נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו במוקדמות גביע אפריקה, בריאיון לוואלה! ספורט הוא מסביר מדוע ביקש לעזוב, מדבר על ברק בכר והחיבור עם עבדולאי סק ומנסה להרגיע את מכבי חיפה שחוששים בעקבות השחקנים הבכירים שעזבו ואולי עוד יעזבו.

שחקן מכבי חיפה דילן בטובינסיקה. ברני ארדוב
"זה לא משתווה למה שעברתי עם מכבי חיפה"/ברני ארדוב

איך היה לשחק עם נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו?

"לא אגיד שזה היה מוזר, אבל זה היה משהו חדש כי זו הפעם הראשונה ששיחקתי באפריקה. נולדתי בצרפת, אבל ההורים שלי מקונגו ואני יכול להגיד שעכשיו אני מחובר מאוד לשורשים שלי. עוד לפני המשחק דיברתי עם מאוויס (צ'יבוטה, ש.ו.), שמכיר את המדינה ואני יכול להגיד שאלו היו משחקים מאוד מרגשים עבורי".

כשהגעת למכבי חיפה לא חשבו שאפשר למלא את החלל של בוגדאן פלאניץ'

"ברור ששמעתי את השם הזה", אומר וצוחק, "ידעתי הכל עליו כי בכל מקום שהלכתי כל הזמן אמרו לי 'פלאניץ', פלאניץ', פלאניץ''. ראיתי את המשחק האחרון שלו בחיפה נגד הכוכב האדום והבנתי שזה שחקן מאוד חשוב עבור המועדון. הרגשתי את הלחץ להחליף אותו, אבל הייתי בטוח ביכולות שלי ובאיכות שלי. לא ידעתי אם אהיה טוב ממנו, אבל ידעתי שאתן הרבה סיבות לקהל לחשוב שמילאו את החלל".

בדרך כלל לוקח לזרים הרבה זמן להתאקלם בישראל, אצלך זה קרה מיד

"אני חושב שהחברים לקבוצה עשו את ההבדל. הם היו מדהימים איתי מהרגע הראשון, גרמו לי להרגיש בבית וגם הקהל, ראיתי איזו אהבה הם נותנים לקבוצה. כבר במשחק הראשון הרגשתי שאני חלק מהקבוצה ובזכות זה זה היה קל לי. היה משחק קשה מול באר שבע בהופעת הבכורה שלי, אבל שם הרגשתי כבר שאני מוכן ויהיה טוב".

אפשר להגיד שמכבי חיפה אחראית לרגעים הגדולים בקריירה שלך עד כה

"אין ספק ששלב הבתים של ליגת האלופות אלו הרגעים הגדולים ביותר שלי, בלי תחרות. היה נחמד עכשיו בנבחרת, אבל זה לא משתווה לזה".

אם הייתי אומר לך לפני שנה שתשחק בליגת האלופות נגד מסי, היית מאמין?

"כנראה שלא. שיחקתי בפורטוגל נגד בנפיקה, אבל זה שונה. הייתי בפמליקאו והרגשתי שאין סיכוי שאהיה בליגת האלופות, אבל אז הגיעה האופציה של חיפה וכל החלומות שלי התגשמו. זה היה מדהים, כמו חלום. לעשות את זה עם האוהדים של חיפה זה היה מטורף, אני לא יודע אם הייתי יכול להרגיש ככה עם קבוצה אחרת".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
דילן בטובינסיקה מכבי חיפה חוגג. דני מרון
"לא הייתי יכול להרגיש ככה בקבוצה אחרת"/דני מרון

אז למה החלטת לעזוב?

"עזבתי כי אני בן אדם מאוד משפחתי. דיברתי עם גל אלברמן ואמרתי לו שקשה למשפחה שלי ולאשתי במיוחד. היא הייתה פה בודדה ולא יכלה לעבוד, שלא הייתי בבית היה לה קשה, המשפחה שלה הייתה רחוקה, גם עבורי ההורים והאחים היו רחוקים ממני".

אז אפשר להגיד אחת ולתמיד שזו הייתה החלטה שלך לעזוב?

"כן, הקבוצה הודיעה לי שהיא ממשת את האופציה עליי ומחתימה אותי לכמה שנים, אבל דיברתי עם גל והסברתי לו את המצב המשפחתי. בחיפה היו ג'נטלמנים גדולים ונתנו לי ללכת".

הקהל מאוד לא אוהב את העזיבה שלך, של אצילי, של אבו פאני וג'וש כהן

"אני יכול להבין אותם. אני לא אחראי כמובן לעזיבות של האחרים ולא חושב שזה קשור אליי. נכון שאני הייתי ראשון, אבל להם היו מחשבות ושאיפות משלהם".

אתה מבין את הלחץ של הקהל?

"כן, אני מבין. כשהייתי פה הם דיברו איתי כל הזמן על עשר השנים הרעות ואני מבין למה יש בהם פחד שזה יחזור לימים כאלה בגלל כל השינויים. אבל אני אומר להם 'תסמכו על גל אלברמן', אני סומך עליו שיבנה קבוצה מאוד טובה גם העונה. יש לו רעיונות טובים מאוד".

גם ההחלטה למנות את מסאי דגו במקום ברק בכר הייתה מפתיעה

"אני לא מכיר את דגו אז יותר קשה לי להביע דעה עליו, אבל זה כדורגל ןאף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה".

דילן בטובינסיקה שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"חיפה מימשה עליי את האופציה, אבל נתנה לי ללכת"/מאור אלקסלסי

היית מאוד מחובר לברק בכר

"ברק הוא המאמן הטוב ביותר שהיה לי בקריירה, הרגעים הכי טובים שלי והעונה הכי טובה שלי היו איתו. הוא נתן לי המון בטחון והוא לימד אותי להיות שחקן טוב יותר".

אחרי שנפצעת, עבדולאי סק נכנס לעניינים ונדמה היה שאולי שוכחים ממך

"האמת שכן (צוחק). אם אני רוצה להיות כן, אלו היו רגעים קשים מאוד, כי ראיתי שבאמת אנשים שוכחים ממני, אבל זה כדורגל ובכדורגל אתה יכול להיות בטופ ואז פציעה אחת הורסת לך הכל. הרגשתי את התסכול, אבל אמרתי לעצמי 'אתה צריך לחזור ולהראות לאחרים', ואני חושב שסיימתי את העונה בצורה מעולה. מקווה שהקהל של חיפה עדיין אוהב אותי, כי הם הראו לי תמיד אהבה ותמיכה".

הפתיעה אותך היכולת של סק?

"אותי ממש לא ,כי אני מכיר אותו ויש לי המון שעות איתו. כשהוא לא היה טוב אמרתי לכולם שאני מכיר אותו ושזה נובע רק מהכנה פחות טובה ובגלל הסיטואציה, ושברגע שהוא ייכנס לעניינים כולם יתאהבו בו. זה באמת מה שקרה".

מהי התחנה הבאה שלך?

"אתחיל את ההכנה עם פמליקאו, כי יש לי שם חוזה, אבל יש כמה אופציות מעניינות בצרפת ואם להיות כן אני עוד לא יודע איפה אשחק".

הקהל של חיפה מפחד שתשחק במכבי תל אביב או הפועל באר שבע

"אני מבטיח להם שאם ארצה לחזור לישראל זה יהיה קודם כל למכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully