וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הפועל ירושלים תרחיק לשנה את משליך המצית שפגע בעמית בלק

20.6.2023 / 13:51

האדומים, שהתחייבו "לתפוס ולהרחיק לצמיתות" את האוהד שהתפרע במשחק הפלייאוף מול הפועל תל אביב, איתרו אותו בעזרת מצלמות האבטחה בארנה וצפויים להטיל עליו עונש מטעמם. אקיל מיצ'ל לא צפוי להצטרף ויחתום בסין

תקציר המשחק השני בסדרת גמר הליגה הספרדית: ברצלונה - ריאל מדריד 85:86/ספורט1

בית הדין של איגוד הכדורסל קנס בשבוע שעבר את הפועל ירושלים ב-60 אלף שקלים והטיל עליה שני משחקי רדיוס על תנאי, בשל השלכת המצית שפגע בראשו של השופט עמית בלק. אלא שלא פחות מהעונש הכבד, מעניין העיסוק באוהד שהתפרע וביצע את המעשה.

מנכ"ל המועדון יובל לויסמן הודה בדיון כי "הצלחנו לאתר את אחד המשליכים של המצית, זה שפגע בפניו של השופט", כך על פי מסמך ההחלטה הרשמי שיצא מטעם בית הדין. ירושלים לא חשפה את זהותו של אותו אוהד וטענה כי תטפל בו בעצמה, או בלשונו של המנכ"ל: "אנו נוקטים כלפיו באמצעים חינוכיים, בין היתר לחייב אותו להשתתף בפעילות למען הקהילה, ויוטל עליו קנס כספי במסגרת הסגורה של אוהדי הקבוצה".

האירוע התרחש במשחק הראשון של חצי גמר הפלייאוף, כשמהיציע הקרוב לספסל של ירושלים הושלכו חפצים לעבר שחקן הפועל תל אביב אקס מנפורד, ואחד מהם פגע בבלק. דקות ספורות לאחר האירוע, מיהר המועדון לפרסם הודעה רשמית שבה התנצל והבהיר: "הנהלת הקבוצה הנחתה את כוחות האבטחה לאתר את האוהד שהשליך את החפץ דרך מצלמות האבטחה. האוהד ייתפס ויורחק ממשחקי הקבוצה לצמיתות. אין מקום לאלימות בארנה". גם רבים מאוהדי הקבוצה התנערו ברשתות החברתיות מהמעשה וקראו לפעול בחומרה נגד מי שביצע אותו.

מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' ליד השופט עמית בלק שנפגע מחפץ. דני מרון
הרחקה לשנה ופעילות קהילתית, ללא הליך פלילי. עמית בלק, לאחר הפגיעה בו/דני מרון

בפועל, זהותו של משליך המצית התגלתה זמן קצר לאחר המקרה, כשאנשי המועדון התחקו אחר צילומי האבטחה מהארנה. בירושלים טוענים כי הבינו שמדובר בסיטואציה אישית מורכבת, שבגללה ניסו להימנע מהרחקתו של האוהד לכל חייו, בניגוד להתחייבותם המקורית; הם הבהירו לו כי יורחק לעונה שלמה מהמגרשים - בכפוף לחוות דעת משפטית שצפויה להתקבל בימים הקרובים; בנוסף, התחייב האוהד להשתתף בפעילות קהילתית נגד אלימות, והאדומים יימנעו לבקשתו מנקיטת הליך פלילי נגדו.

כך או כך, הדיינים עו"ד צבי רויזן ועו"ד עזרא האוזנר דחו את הענישה הפנימית וטענו כי אין לירושלים את הסמכות להטיל על האוהד קנס מטעמה. "מדובר באירועים חמורים מאוד, שאחד מהם הביא לפציעה של שופט המשחק", כתבו בסיכום. "מבלי להטיל ספק בכוונת הנאשמת לנסות ולמגר את התופעות, אנו סבורים כי אין בכך די ויש להטיל עונש מרתיע על מנת שגם האוהדים יוכלו להפנים את משמעות המעשים מהסוג הזה".

בתוך כך, אקיל מיצ'ל אינו צפוי להצטרף לירושלים לקראת העונה הבאה. הפורוורד/סנטר, שניהל משא ומתן עם האדומים, עומד לחתום על חוזה בקבוצה מהליגה הסינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully