וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר המאניבול: קרב הבייסבול שמסעיר את אוקלנד

15.6.2023 / 15:23

כמו קבוצת הפוטבול, גם קבוצת הבייסבול של אוקלנד צפויה לעבור ללאס וגאס. האוהדים מפגינים, נבחרי ציבור מתנגדים והמלחמה הזאת רק החלה

אוהדי אוקלנד אתלטיקס עם "חרם הפוך" - ממלאים את האצטדיון ב-13 ביוני 2023. Brandon Vallance, GettyImages
אוהדי אוקלנד אתלטיקס עם "חרם הפוך" - ממלאים את האצטדיון ב-13 ביוני 2023/GettyImages, Brandon Vallance

כשחושבים על אוקלנד אייס עולות כמה מחשבות בולטות. הראשונה היא מאניבול, ספר שמבוסס על טכניקה שהונהגה בקבוצה כדי להתמודד עם עם ענקיות הליגה תוך שימוש בנתונים אנליטיים מתקדמים. השיטה, שהוצגה בהמשך בסרט, סייעה לקבוצה להתמודד מול קבוצות עם תקציבים גדולים מהרבה משלה ואף נחלה הצלחה מסוימת כשרשמה בין היתר את רצף הניצחונות הרביעי באורכו בהיסטוריה של ה-MLB.

המחשבה השנייה נוגעת למורשת של הקבוצה. האליפות האחרונה שלה הייתה בשנת 1989, כשבשורותיה שיחקו ענקים דוגמת ריקי הנדרסון (הכי הרבה גניבות בסיסים בכל הזמנים), מארק מקגווייר (12 פעמים שחקן אולסטאר, רשם 70 חבטות הום ראן בעונה), חוזה קונסקו, הסוגר האגדי דניס אקרסלי ועוד. כן חשוב לציין שזו הייתה קבוצה שאפיינה בעיני רבים את עידן הסטרואידים.

האחרונה היא מצבה של הקבוצה בשנים האחרונות. מאז שנת 2019, הקבוצה (שהתמקמה באוקלנד בשנת 1968) לא הצליחה לרשום ממוצע עונתי של 10 אלף אוהדים למשחק ונמצאת בתחתית הליגה בנתון זה בשנתיים האחרונות. העונה היא ממוקמת בתחתית הליגה בהוצאות על משכורות עם כ-60 מיליון דולר, פער אדיר מהמובילות (הניו יורק מטס עם הוצאות של כ-345 מיליון דולר). יתרה מכך, הקבוצה נפרדה ממספר שחקנים מובילים בשנה האחרונה במטרה להוריד עוד יותר את העלויות. את העונה היא פתחה עם 10 ניצחונות בלבד מתוך 50 משחקים, הפתיחה הגרועה ביותר של קבוצה בליגת ה-MLB משנת 1932.

הנתונים העגומים הובילו לכך שהבעלים ג'ון פישר סיכם על מעבר של הקבוצה ללאס וגאס תוך שהוא פועל להקים בעיר איצטדיון בשווי 1.5 מיליארד דולר, מתוכם 380 מיליון דולר שהסנאט בנבאדה אישר להעביר לטובת העניין. אם המעבר ייצא לפועל, הקבוצה תצטרף לקבוצת ה-אייסס מה-WNBA ולקבוצת הגולדן נייטס מה-NHL בעיר. אגב, מאז שהחלו לפעול שתיהן לקחו אליפויות, האייסס בעונה החולפת והגולדן נייטס העונה.

כרגע המעבר נתקל בקשיים מבית. האוהדים החלו בהפגנות תוך כדי המשחקים, דווקא במהלך רצף ניצחונות יחסית נדיר ותוך העלאה רגעית של מספר הצופים, והחלו לקרוא לבעלים למכור את הקבוצה. כמו כן, נבחרי ציבור מקליפורניה פועלים לייצר חקיקה שתחייב את הבעלים של כל מועדון בייסבול מקצועי המבקש לבצע מעבר מעיר אחת לאחרת לפצות את המדינה והרשויות המקומיות אותן הקבוצה עוזבת. החוק יאפשר למדינה לאכוף חוקים מהם ליגת ה-MLB הייתה חסינה במשך שנים.

אנחנו עומדים ככל הנראה בפני דרמה משפטית בנושא, אך נראה שבשלב זה הקבוצה אכן תעשה את דרכה ללאס וגאס ותתחיל לשחק בעיר החל מעונת 2025. האצטדיון החדש צפוי להיות מוכן ב-2027. קשה לראות אותה לא מצליחה שם, שכן היא אחת הערים המתוירות ביותר בעולם. נכון ל-2022 היא העיר הכי מתוירת בארה"ב. מאז ההצטרפות של הגולדן נייטס ל-NHL בשנת 2017 היא לא ירדה מממוצע של 18 אלף אוהדים למשחק וההוקי הוא פחות פופולארי מענף הבייסבול בארה"ב. מומלץ לאוהדי הקבוצה הנוכחית להצביע ברגליים, לא רק בזמני מחאה, ולפקוד את המגרש באופן קבוע. אם היו עושים זאת עד כה יתכן מאוד שהשערות המעבר לא היו עולות. כרגע, נראה שזה פשוט מאוחר מדי. תתחילו להיפרד מהאייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully