וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמנו בהם: ההישג הגדול ביותר של נבחרת ישראל במונדיאליטו

9.6.2023 / 9:00

הניצחון על ברזיל הפך את הציבור מסקפטי לכזה שמאמין שאופיר חיים ושחקניו צריכים לחזור עם גביע העולם, ועבורנו זה שווה לא פחות. עכשיו הלחץ עובר לגיא לוזון והנבחרת הצעירה ביורו

צפו בנבחרת ישראל עד גיל 20 חוזרת למלון אחרי ההפסד בחצי גמר המונדיאליטו/שלמה וייס

לאחר הניצחון על ברזיל ברבע הגמר, במהלך החגיגות, הסתכל אל ים קנצפולסקי למצלמה ואמר: "מתי יאמינו בנו? כל פעם מספידים אותנו ואנחנו מוכיחים מחדש". קנצפולסקי צדק, כי עד לאותו משחק מול ברזיל, זה לא היה כך - אלא שמעבר לניצחון על ברזיל, העליונות המקצועית הפכה את רמת האמונה של הציבור בנבחרת למטורפת, כזאת שכולם דיברו כי ישראל יכולה וצריכה לסיים את המונדיאליטו עם הגביע.

העליה לחצי הגמר הובילה לכך שאוהדים ישראלים ויהודים התגייסו למען הנבחרת, כלי תקשורת נוספים הגיעו לארגנטינה וההייפ נהיה הרבה יותר גדול - כזה שאולי השפיע לרעה על השחקנים. ועדיין, זה ההישג הכי גדול של הנבחרת הזאת, העובדה שבחצי גמר המונדיאליטו כולם האמינו שהיא יכולה לעשות את זה ואפילו לקחת גביע. לפני הטורניר הדעה הרווחת הייתה שלא עוברים את הסיבוב הראשון, יחי ההבדל הקטן.

היה קשה לנבחרת מול אורוגוואי, היא ראתה תמונת מראה של עצמה עם יותר מוטיבציה. אורוגוואי אגרסיבית, חכמה, אך עם התלהבות ורגש שכל כך אופייני לעם הזה. הבכי של שחקניה בסיום אמר הכל, גם ברמת ההישג וגם בהתייחסות שלהם לכדורגל, אהבה וטירוף שגורמים תמיד להתאהב בדמויות הספורטיביות המגיעות מהמדינה הזאת.

סתיו למקין שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20. Eurasia Sport Images, GettyImages
יחי ההבדל הקטן מלפני הטורניר ואחריו. למקין ושחקני הנבחרת/GettyImages, Eurasia Sport Images

ועם כל השמחה, אל לנו לטפח ציפיות יתר. זה שנתון נדיר, לא ברמת הכישרון, היו מוכשרים ממנו שלא עלו לאליפות אירופה, זה פשוט שנתון עם אופי וחיבור בין מאמן לשחקנים שלא קורה כל יום. יכול להיות שהחיבור הזה מחייב לתת לאופיר חיים בהמשך את הקרדיט על השנתון הזה גם בנבחרת הצעירה, אך ראשית יש את אליפות אירופה תחת גיא לוזון, ואחריה אפשר יהיה להיות חכמים יותר.

מכאן הלחץ יעבור לגיא לוזון. זה לא יהיה פשוט, אחרי המונדיאליטו הציפיות מהנבחרת הצעירה גודלות, לא בטוח שבצדק אך זאת המציאות. אופיר חיים הפך לבייבי של המדינה וגיא לוזון נמצא על משבצת אחרת, אך אם יגרום לשחקניו לבוא לטורניר באותה מחוייבות, פוקוס וחכמה שהביאה נבחרת הנוער למונדיאליטו, אולי גם הוא יביא את הנבחרת הצעירה למקום שלא הייתה בו.

לוזון מצרף ארבעה שחקנים מהסגל של אופיר חיים ליורו. בנוגע לסתיו למקין ואור ישראלוב זה סיפור לא פשוט. השניים עברו עונה מלאה עם הפועל תל אביב, ישראלוב סיים את העונה עם פציעה קטנה, הם ינחתו בארץ וימשיכו עם הנבחרת הצעירה לגיאורגיה, וכשיסיימו יצטרכו לפתוח את האימונים עם הפועל תל אביב. מדובר עומס לא פשוט שמחייב התייעצות של הצוותים הפיזיולוגיים של הפועל תל אביב והנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully