וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאוהדי הפועל ת"א מחאו כפיים בעמידה: 30 שנה למות דראז'ן פטרוביץ'

7.6.2023 / 19:00

במלאת שלושה עשורים ללכתו הטרגית של הכדורסלן היוגוסלבי, דני דבורין נזכר במופע 59 הנקודות של "מוצארט של הכדורסל" מול האדומים ביד אליהו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.6/ספורט1

בדיוק בתאריך הזה לפני 30 שנה, ב-7 ביוני 1993, נהרג דראז'ן פטרוביץ, מגדולי הכדורסלנים באירופה וכנראה אף הגדול שבהם. פטרוביץ' נהרג בתאונת דרכים בהיותו בן 28, אבל אוהדי הספורט שראו אותו בפעולה זוכרים את משחקיו הגדולים בנבחרות יוגוסלביה וקרואטיה.

על דראז'ן קל לומר שהוא היה הגאון של המשחק. היה אמן הכדור, וצלף מדהים. ניתן להרחיב במשחקיו הגדולים, שהיו למעשה לאין ספור, אבל הפעם אני בוחר להתמקד במשחק אחד שראינו בתל אביב, שבו חזו 6,000 אוהדי הפועל תל אביב. הוא נערך בפברואר 1988 בהיכל הספורט של יד אליהו, שבו התארחה ציבונה זאגרב במסגרת גביע קוראץ'. ציבונה ניצחה בתוצאה 93:103, הרבה בזכות 59 הנקודות שקלע אז דראז'ן. את הכוכב היוגולסבי פשוט אי אפשר היה לבלום, הגם שפטרוביץ' אמר לאחר הבאזר האחרון שהיו לו כבר משחקים טובים יותר.

שחקני הפועל תל אביב, חרף תסכולם מההפסד, הודו כי דראז'ן נתן על חשבונם הצגה שלא ישכחו לעולם. לקבוצה התל אביבית לא עזרו 24 הנקודות שקלע לבאן מרסר ו-19 הנקודות שהוסיף ג'ונתן דלזל. פטרוביץ' הוכיח אז שלא סתם כינו אותו "מוצארט של הכדורסל". אפילו אוהדי הפועל תל אביב, שהיו עדים להצגה הגדולה והנדירה, קמו על רגליהם ומחאו לו כפיים.

להצגה שהייתה בתל-אביב קדם מפגן כדורסל של דראז'ן בדצמבר 1985, אבל בזאגרב. ציבונה המקומית אירחה את מכבי תל אביב בגביע אירופה לאלופות וגברה עליה בתוצאה 86:90. אמנם מיקי ברקוביץ' קלע 27 נקודות לזכות מכבי, ודורון ג'מצ'י עוד 23 נקודות, אבל פטרוביץ' היה בשיא כושרו וקלע 44 נקודות עבור ציבונה. כל ניסיונותיה של הגנת הצהובים לבלום את הכוכב היוגוסלבי הנוצץ עלו בתוהו והיא שילמה על כך בהפסד.

דראז'ן פטרוביץ' במדי ציבונה זאגרב. Radisa Mladenovic, מערכת וואלה
מוצארט של הכדורסל. פטרוביץ' בפעולה/מערכת וואלה, Radisa Mladenovic

הוא כמובן היה גם עמוד התווך של נבחרת יוגוסלביה המעולה, וזכה עמה במדליות ארד (לוס אנג'לס 1984) וכסף (סיאול 1988) אולימפיות, בנוסף לזהב באליפות העולם (ארגנטינה 1990), וארד (יוון 1987) וזהב (יוגוסלביה 1989) באליפות אירופה. תקצר היריעה לפרט כאן את כל הישגיו, אבל חשוב להוסיף שבמשחקים האולימפיים שהיו ב-1992 בברצלונה, הןא כבר שיחק במדי נבחרת קרואטיה שזכתה שם במדליית הכסף.

דראז'ן שיחק גם במדיהן של קבוצות ריאל מדריד ואחר כך בליגת ה-NBA בפורטלנד טרייל בלייזרס ובניו ג'רזי נטס.

ב-7 ביוני 1993, לאחר משחק עם נבחרתו קרואטיה בפולין, הוא שכר מכונית שבה נסע ממינכן, בדרכו לזאגרב. חברתו נהגה במכונית פולקסוואגן גולף, כאשר בנתיב הנגדי נסעה משאית שנאלצה לבצע עצירה מהירה. המשאית התנגשה בקיר ההפרדה, חדרה בעדו, ופגעה במכוניתו של פטרוביץ'. הוא נהרג במקום. חברתו ועוד נוסעת נפצעו קשה. הידיעה המעציבה על מותו עצרה את נשימתם של אוהדי הספורט בכל מקום בעולם. זה היה הלם של ממש.

מאז 1993 נושא היכל הכדורסל של ציבונה זאגרב את שמו של פטרוביץ, וגופייתו עם המספר 10 תלויה בתקרת האולם. ב-2002 הוא גם נבחר להיכל התהילה של הכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully