וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל של ערכים: ההשפעה של אליפות אירופה בכדורסל לנשים בתל אביב

אורנית שוורץ

31.5.2023 / 9:00

מעבר לחגיגה הצפויה, קיום אליפות אירופה בכדורסל לנשים בתל אביב מהווה הזדמנות אדירה לקרב עוד ילדות ונערות להיות חלק מהענף שבימים כתיקונם אינו זוכה לתשומת לב יוצאת דופן, ובכך לזכות בסל של כלים וערכים שיעצבו את אופיין ויסייעו להן בכל בחירה שיעשו בחיים

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל נשים חוגגת עלייה לדרג א'/באדיבות איגוד הכדורסל הישראלי

באמצע חודש יוני ייצא לדרך יורובאסקט 2023 - טורניר אליפות אירופה לנבחרות בכדורסל לנשים. החגיגה הזו, שמהווה את אחד מרגעי השיא הגלובאליים של הענף, מתרחשת כאן בישראל. משחקים של שניים מארבעת הבתים באליפות ישוחקו בהיכל קבוצת שלמה בתל-אביב. נבחרת ישראל, ביחד עם נבחרת סלובניה, היא הנבחרת המארחת של הטורניר וצפויה לפגוש לעיניי הקהל המקומי נבחרות חזקות, חלק מהלביאות של היבשת - בלגיה, איטליה וצ'כיה.

לאחר 12 שנות היעדרות מהטורניר, נבחרת ישראל חוזרת לבמה המרכזית ועוד מהדלת הראשית כמארחת. מעבר לחגיגה של כדורסל והעניין שהטורניר מייצר בענף, כשחקנית עבר עם הופעות בנבחרת ישראל, אני מאמינה שיש כאן עוד הזדמנות אדירה שחשוב להתעכב עליה.

לאורך הקריירה, שחקנית כדורסל נתקלת בשורה ארוכה של אתגרים והתמודדויות. להיות ספורטאית בכלל וכדורסלנית בפרט מצריך התמדה, נחישות, עבודה פיזית, עבודה חברתית ופיתוח יכולת להתמודד עם לחצים. סל הערכים והכלים שהספורט מספק, כבר מגילאי הילדות והנערות, מכיל בתוכו כישורים משמעותיים ומרכזיים בעצם לכל סיטואציה בהן יתקלו בהמשך החיים. מדובר בסל כלים על המגרש, אבל בעיקר - מחוצה לו. הדרך היא המטרה, ולא התוצאה!

שחקניות נבחרת ישראל בכדורסל נשים. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
חוזרות לבמה המרכזית. שחקניות נבחרת ישראל/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

מבחינה זו, לענף כדורסל הנשים, שבימים כתיקונם לא נהנה מתשומת לב ציבורית רבה, יש הזדמנות לקרב אליו עוד ילדות ונערות שמעולם לא ידעו שהן רוצות להיות חלק. כך הן יגלו עולם שלם, כר פורה בו יוכלו לעצב את אופיין ואת הנשים הבוגרות שיהיו בהמשך דרכן באמצעות מעשים, ניסויי ותהייה והתמודדות - ולא רק באמצעות משפטים יפים. במסגרת כלל פעילויותיי כיום אני מעודדת לעצמאות ומחפשת את הדרך להעביר הלאה ולהרחיב את הגבולות של הדור הצעיר כדי לפתוח עוד ערוצים, להוביל לשיאים ולחוויות. את הטכנולוגיה אנחנו לא ננצח ואת הדור הזה כבר לא ננתק מהמסכים, אבל בהחלט נוכל לפתוח להן, וגם להם, דלתות נוספות.

כילדה שובבה וגם חוצפנית לא קטנה, המגרש חינך ועיצב אותי לחיים. עולם הספורט לא רק שהציב לי גבולות אלא גם הרחיב לי אותם. מתוך הלמידה של עמידה בזמנים, מחויבויות ומשמעת עצמית - הגעתי לשיאים חדשים. עולם הכדורסל זימן לי מפגשים במקומות רבים. תמיד כשנשאלתי מה אני עושה, עניתי בגאווה שאני ספורטאית ושאני מייצגת את נבחרת ישראל.

היום אני אמא לשלוש בנות. אני יודעת ומכירה על עצמי שהורים מחפשים במקומות שונים איך להיות טובים יותר. כיום אני מבינה שהיו אלה הוריי שדאגו לתמוך, לעודד ולדחוף אותי להתמודד בסיטואציות שונות בחיי ולא לוותר. הם חבשו את כובע "המונית" ולקחו אותי לכל מקום בארץ ובעולם. כך הם דחפו אותי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אורנית שוורץ. עודד קרני, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
"המגרש חינך ועיצב אותי". אורנית שוורץ/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

היורובאסקט בהיכל קבוצת שלמה בתל-אביב זה המקום שאהיה בו עם בנותיי. אנחנו נהיה שם כי ספורט זה חינוך ותרבות, כי ספורט זה קהילה ושייכות, והבנות שלי שהחלו את דרכן בעולם הספורט ולא תמיד מבינות למה אני סוחבת אותן איתי לכל מקום, יודעות שבעתיד גם אם לא יהיו ספורטאיות עלית, המתנה שהן יקבלו תהיה לחיים בכלל. כשנבחרת ישראל תעלה על הפרקט בהיכל ותתחיל את דרכה באליפות, יהיה זה המקום ללמד מנהיגות, נחישות, התמדה, שיתוף פעולה, עידוד לאחר.ת, אחריות ועוד כלים חשובים לחיים.

במקביל, כדורסל הנשים תופס מקום משמעותי יותר וחשוף יותר. בשנה האחרונה איגוד הכדורסל משדר את כל המשחקים בליגת העל לנערות ובליגה הלאומית לנשים באתר האיגוד. בשתי הליגות הללו מתקיימים בשנה האחרונה טקסי מצטיינות בסוף כל עונה, ובכל שבוע נבחרות מצטיינות שבועיות שמקבלות חשיפה ברשתות החברתיות. בנוסף, מספק האיגוד שירותי סטטיסטיקה ועריכת וידאו למאמנים באמצעות הטכנולוגיה של שידור המשחקים. הענף עבר קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות כאשר באופן חסר תקדים, כל הנבחרות הצעירות הן חלק מדרג א' באירופה וגם נבחרת הנערות עד גיל 14 תשתתף השנה, לראשונה, בשני טורניר בינלאומיים.

שחקנית אליצור נתניה אורנית שוורץ. ברני ארדוב
"התחשלתי ופיתחתי חלומות גדולים יותר". אורנית שוורץ/ברני ארדוב

אני קוראת להורים בכל הארץ - תנו לילדות ולילדים שלכם למצוא את המודל לחיקוי על המגרש ולחלום. כבר עברו 20 שנה מאז הייתי על המגרש באליפות אירופה ב-2003. עד היום אני זוכרת איך שמעתי את התקווה והתרגשתי, דמעתי, הפסדתי, התמודדתי וצמחתי להצלחה.

האליפות ביוון זימנה לי אתגר גדול. לאחר הכנה ארוכה מאוד הפסדנו בכל המשחקים, הפסדים צורמים שחשבתי שמאד יקשו עליי לשחק למחרת. אך בכל יום קמתי ואמרתי לעצמי שהיום אנסה יותר. בזכות החוויה הזו התחשלתי ופיתחתי חלומות גדולים יותר!

דרך הספורט ניתן לעצב חיים שלמים. כל מה שלמדתי משמש אותי בחיי היומיום בעבודה, עם חברות וחברים, עם המשפחה והכי חשוב - עם עצמי. הורים - תעיפו את הילדות שלכם למגרש ותזכרו: סל הערכים של הילדות והילדים שלכם נבנה דרככם. תראו להם מהו המודל לחיקוי שלכם בחיים.

אורנית שוורץ היא יו"ר ועדה מקצועית לנשים באיגוד הכדורסל, מנהלת מחלקת הספורט בעיריית יהוד מונוסון ובעלת 73 הופעות במדי נבחרת ישראל .

משחקי יורובאסקט 2023 - אליפות אירופה בכדורסל לנשים יתקיימו מה-15 ביוני בהיכל קבוצת שלמה בתל-אביב. איגוד הכדורסל החליט גם הפעם לשמור על מחירים עממיים, 50 שקלים לכרטיס למשחק (לפני עמלה) עבור כל אוהד של נבחרת ישראל. בנוסף, ניתנת האופציה לקנות מנוי לשלושת ימי המשחקים הראשונים בהנחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully