וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חופשית נגד החלטת בית הדין: "נפעל כדי להפוך את ההחלטה"

30.5.2023 / 18:15

פסק דין של איגוד הכדורסל ממשיך להגן על הדרת ילדות, העמותה שעתרה בעקבות סיפורה של איילה ימין מבהירה: "לא נסכים להמשך המצב הקיים ונפעל בכל הכלים המשפטיים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.5/ספורט1

בפסק דין שנתן היום (שלישי) בית הדין של איגוד הכדורסל, נקבע כי אין פסול בתקנון האיגוד שמאפשר לקבוצות בליגות הילדים לסרב לשלב בשורותיהן שחקניות ואף לסרב לשחק נגד קבוצה אחרת שתשלב בשורותיה בנות בקבוצות ילדים וקט-סל.

כידוע, במאי 2022 הגישה תנועת ישראל חופשית תביעה בעקבות סיפורה של איילה ימין בת ה-10.5 מקיבוץ צרעה, שביקשה להשתתף במשחקי הליגה במסגרת קבוצה מעורבת של ילדים וילדות ונדרשה ע"י קבוצת הבנים היריבה, אליצור-אפרת, לרדת מהמגרש בבושת פנים ובחסות תקנון האיגוד. חודש לאחר מכן פרסם איגוד הכדורסל תקנון חדש שמתיר שחור על גבי לבן לקבוצה להודיע שאינה מסכימה לשחק נגד קבוצה שמשתתפות בה ילדות בכפוף להודעה מוקדמת, ובהתאם הגישה ישראל חופשית עתירה מתוקנת כנגד התקנון המתוקן שלא תיקן לשיטתה את העוול כלפי שחקניות.

איילה ימין, הפועל מטה יהודה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
איילה ימין, הפועל מטה יהודה/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

בפסק הדין דחה בית הדין של איגוד הכדורסל את עתירת ישראל חופשית, בין היתר, בטענה שמדובר בעתירה תיאורטית, אף על פי שהשחקנית איילה ימין נתנה אישור לתנועה לפעול בשמה.

עוד נכתב בפסק הדין כי "במחויבות למתן הזדמנות שווה לפעילות נשים כרוכה גם מחויבות מכללא שלא לפגוע באורח לא מידתי במגזר או במגדר אחר. לשון אחר, היקפה של ההזדמנות השווה לפעילות נשים נכרך בשיקולי איזון שונים ובכללם גם מידת הפגיעה בהשקפה או באורח חיים אמוני", וקבע כי "תקנת משחקים מעורבים עולה בקנה אחד עם ההגנה החוקתית על הזכות לשוויון ובכלל זה גם עם גריעה מדודה ממימוש מוחלט של הזכות לשוויון".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "האיגוד פועל כנגד החוק ומיישם הדרת ילדות הלכה למעשה כאשר מציב רגשות דתיים מעל ערך השוויון. התקנון החדש, לצד העובדה שלא ננקטת אף פעולה אקטיבית להגדלת מספר קבוצות הבנות המצומצם מייצר הדרת בנות אקטיבית ממגרשי הקט-סל ומונע את פיתוח כדורסל הנשים. לא נסכים להמשך המצב הקיים ונפעל בכל הכלים המשפטיים כדי להפוך את ההחלטה".

עו"ד עדיה שיינוולד, ממשרד קלעי-רוזן ושות' מסרה: "ישראל חופשית פנתה לבית הדין בשם שחקנית שנפגעה מהפרקטיקה המפלה בה נוקט האיגוד. שחקנית זו מצטרפת לילדות ונערות רבות שהודרו והתבקשו לשבת על הספסל לאורך שנים ארוכות רק בשל מינן. התיקון לתקנון, שמעיד כשלעצמו על אוזלת היד של האיגוד לאורך השנים, לא מונע את המשך האפליה - כל קבוצה יכולה להכריז על עצמה כקבוצה דתית שאינה משחקת עם ילדות ולהדיר ממנה שחקניות, וזאת גם במקרים בהם אין קבוצה לילדות בישוב. מצער שבית הדין של האיגוד בחר להמשיך את הפגיעה בשחקניות הכדורסל באיגוד, ולהתנער מהוראות החוק המדברות על מתן הזדמנות שווה לפעילות נשים בספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully