וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות להתאחדות: נמשכת החקירה הפלילית נגד ינון אליהו, הפסיקו את ההליך המשמעתי

30.5.2023 / 9:02

שחקנה של מכבי חיפה זומן לחקירה על השלכת הבקבוק בפניה של המאבטחת בבאר שבע, הפרקליטות הבהירה להתאחדות: ההליך הפלילי חשוב יותר מהמשמעתי

בקבוק מושלך על הפנים של מאבטחת במשחק של מכבי חיפה מול הפועל באר שבע/ספורט1

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, הורה על הקפאת ההליך בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל נגד שחקן מכבי חיפה, ינון אליהו, בעקבות אירועי המשחק נגד הפועל באר שבע, וזאת עד לתום בירור ההליכים במישור הפלילי.

כזכור, בעקבות אירועי המשחק שהתקיים ב-1 במאי פתחה ההתאחדות לכדורגל בהליך משמעתי נגד מספר שחקנים, ובהם ינון אליהו שהשליך לכאורה בקבוק מים שפגע באחת המאבטחות במקום. בד בבד, המאבטחת שנפגעה הגישה תלונה למשטרה והשחקן הפוגע זומן לחקירה באזהרה.

ינון אליהו, מגן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ייענש? אליהו/מאור אלקסלסי

כאשר גוף פרטי דוגמת ההתאחדות לכדורגל מנהל הליך משמעתי, ואגב כך עולה חשד לעבירה פלילית, הגוף הפרטי מחויב לדווח על כך ליועץ המשפטי לממשלה או למי מטעמו, כדי שיוכל לבחון אפשרות להשעות את ההליך המשמעתי, על מנת שלא יביא לשיבוש ההליך הפלילי. סמכות זו נועדה לתת בכורה להליך הפלילי, כאשר האינטרס הציבורי מחייב זאת.

בכל הנוגע לשחקנים האחרים, שמעשיהם כללו קללות, דחיפות וכו', ההליך המשמעתי בהתאחדות כבר הסתיים, והוטלו סנקציות שונות של הרחקה ממשחקים וקנסות.

יש לציין כי כבר בדיון המשמעתי בבית הדין, טען תובע ההתאחדות לכדורגל שהוא לא יכול לנהל דיון בעניין ינון אליהו בשל התלונה במשטרה. מראש שמו הוסר מכתב התביעה עד בירור הפרטים במשטרה ובפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully