וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזאר ובזאר: מאורו איקרדי כובש את איסטנבול בדרך לאליפות מתוקה

30.5.2023 / 13:00

וונדה נארה גררה אותו לשלל סקנדלים מפוקפקים, ליאו מסי מחק אותו בפריז כפי שעשה בנבחרת ארגנטינה, אבל מהרגע שבו סוף סוף התרכז בכדורגל הוא הפך למלך טורקיה. הערב (20:00, ספורט1) הוא ינסה להצעיד את גלאטסראיי לתואר שהיא כל כך מחכה לו

תקציר: סיבאספור - גלאטסראיי 2:1/ספורט 1

כאשר תגיע אינטר לאיסטנבול לגמר ליגת האלופות ב-10 ביוני, היא לא תתגעגע למאורו איקרדי. הקפטן לשעבר, שהיה פעם אליל הצד השחור-כחול של סן סירו, הוא זיכרון רחוק ומרגיש כמו היסטוריה עתיקה. הטונים בפרידה היו צורמים, ובלעדיו כבר הספיקה הקבוצה לזכות באליפות אליה הוא לא הצליח להצעידה. כעת היא גם מתכבדת להתמודד במשחק היוקרתי של אירופה במטרה לזכות בגביע הנכסף לראשונה מאז 2010, אבל כדאי לה לדעת שבעיר הגדולה בטורקיה היא גם אורחת של איקרדי. הוא מלך איסטנבול כרגע, והערב (20:00, ספורט1) הוא הוא ישאף להפוך לאלוף כאשר גלאטסראיי תתמודד נגד אנקרגוג'ו, וניצחון יספיק על מנת להבטיח את המקום בפסגה עבור האריות, בתום בצורת בת 4 שנים.

ומי יודע, אולי בכושרו הנוכחי איקרדי לא היה מזיק לאינטר. טוב, זו סתם הלצה, כי לאוטרו מרטינס לוהט, וגם רומלו לוקאקו ואדין דז'קו משתפים איתו פעולה היטב בימים אלה, אבל במונחי הכדורגל הטורקי האקס שלה בלתי ניתן לעצירה. עם 10 שערים ב-7 משחקי הליגה האחרונים של גלאטסראיי, הוא אחד האחראים המרכיים לאליפות המתקרבת, ובסך הכל מאזנו מרשים בהחלט - 19 כיבושים ו-7 בישולים ב-22 משחקי ליגה בלבד. בתקופה זו, האוהדים בצהוב-אדום מאוהבים בו, ומחזיקים להנהלה אצבעות בניהול משא ומתן מול פריז סן ז'רמן שיבטיח את הישארותו באיסטנבול. הרי העונה הוא בסך הכל מושאל מהקטארים, שממש לא זקוקים לו בחזרה.

מאורו איקרדי שחקן גלאטסראיי. Jean Catuffe, GettyImages
19 שערים ו-7 בישולים ב-22 משחקי ליגה. איקרדי/GettyImages, Jean Catuffe

אצל הקטארים ביזבז איקרדי שלוש שנים מהקריירה. המהלך היה תמוה מלכתחילה, כאשר התברר שאין לו עתיד באינטר כי היחסים עם ההנהלה והאולטראס הגיעו לנקודת האל חזור, אבל בגלל היותו כוכב על עם שכר מפלצתי לא היו קונים רבים מדי, והגישה בה נקט החלוץ עצמו לא הועילה. במקום לחפש לעצמו את האופציה הטובה ביותר מקצועית, הוא נתקע במילאנו עד ליום האחרון של חלון ההעברות גם אחרי שלוקאקו הגיע ממנצ'סטר יונייטד וקיבל את החולצה מספר 9 שלו. אז לבסוף אורגנה השאלה לסן ז'רמן, שם סובל חדר ההלבשה מעודף אגו באופן מתמיד, ולדמותו המיוחדת של איקרדי לא היה קל למצוא מקום הולם. גם על הדשא, התחרות על המקום בהרכב לא היתה פשוטה כאשר קיליאן אמבפה התעקש לשחק משמאל וניימאר הוסט למרכז.

אז העונה הראשונה, שהיתה חיובית מבחינת ממוצע הכיבושים, נקטעה על ידי מגיפת הקורונה, ואז מצא את עצמו איקרדי על הספסל בחצי גמר ובגמר ליגת האלופות, למרות שהבקיע 5 שערים במפעל קודם לכן. ואחרי שהקטארים שילמו תמורתו כ-60 מיליון יורו באותו קיץ למרות המגבלות, הפך הספסל לביתו הקבוע. פציעות תכופות לא הועילו, ואז גם הגיע ליאו מסי באוגוסט 2021, ומצבו של איקרדי הורע עוד יותר. כי הרי ידוע לכל ארגנטינאי שהפרעוש לא סובל את החלוץ שהחל פעם את דרכו בלה מאסיה כמוהו. העובדה כי הקריירה של איקרדי בנבחרת הוגבלה ל-8 משחקים והסתיימה עוד ב-2018 נעוצה בכך שמסי לא היה מוכן לראות אותו - וזאת כי "גנב" מחברו הטוב מקסי לופס את אישתו. וונדה, שהפכה במהרה גם לסוכנת של איקרדי, היא שהגדירה במידה לא מבוטלת את כל חייו. וכך, גם בפריז התמקדו רוב הדיווחים בצהובונים בחייו הפרטיים, במקום בביצועיו על המגרש.

למעשה, כך היה גם בתחילת הקדנציה בטורקיה. אחרי שכבש 5 פעמים בלבד בכל המסגרות בעונה שעברה, ולקראת ציון יום הולדת 30, הבין איקרדי שעליו להנמיך קצת את הציפיות ולעבור לקבוצה בה יוכל לבוא לידי ביטוי על בסיס שבועי, לפני שיגדירו אותו בלעג כשחקן עבר ששכח לפרוש. השאלה לגלאטסראיי ענתה על הדרישות, מה גם שמאמנה החדש אוקאן בורוק הוא אקס אינטר שלבש את חולצת הנראזורי בתחילת המילניום. האיש שזכה 7 פעמים באליפות כשחקן חזר הביתה בקיץ כדי להחזיר את הכתר, כי הרי כבר יש לו קבלות - הוא הצעיד לתואר את איסטנבול בשאקשהיר ב-2021. במסגרת השינויים הנרחבים בסגל שנערכו לבקשתו, היה שמור מקום של כבוד לאיקרדי, אבל גם בורוק לא העריך עד כמה השפעתה של וונדה גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליאונל מסי עם מאורו איקרדי. Jean Catuffe, GettyImages
מחק אותו בפריז. מסי ואיקרדי/GettyImages, Jean Catuffe

בספטמבר הודיעה הדוגמנית/סוכנת שהשניים מתגרשים כי העסק יצא משליטה. הוא בגד בה, והיא בגדה בו - וזה לא בדיוק המדור בו מתעמקים ברפש מסוג זה, אבל השורה התחתונה היא כי איקרדי טס לבואנוס איירס כדי להתעמת איתה בגלל נשיקה כלשהי בלי לקבל את אישורו של המועדון, והעיתונים בטורקיה צהלו. בעוד ראשו של החלוץ לא בדיוק התמקד בכדורגל, יכולתו היתה דלה, והפרשנים הפילו עליו את התיק אחרי ההפסד לקייסריספור. המפגש מול אלניהספור הוגדר כהזדמנות אחרונה לארגנטינאי, לפני שבורוק יחזיר להרכב את אהוב הקהל הוותיק, בפטימבי גומיס. העיתונאי לבנט טוזמן קבע: "אם איקרדי ימשיך לשחק, נאבד את גומיס ואת האריס ספרוביץ', והמאמן יאבד את אמון השחקנים. גומיס וספרוביץ' עובדים ומשקיעים בהגנה, ונותנים את המקסימום. איקרדי לא עושה כלום, וזה לא הוגן לתת לו לשחק".

אז במשחק הספציפי נגד אלניהספור מצא איקרדי את הרשת, וכך נשבר הקרח. בחלוף שבועיים, הוא כבר הפציץ צמד בדרך לניצחון 1:2 קריטי ביותר על בשיקטאש בדרבי, והיחס כלפיו החל להשתנות. בצד הצהוב-אדום של איסטנבול אימצו אותו במיוחד לליבם כאשר השלים את התבוסה של פנרבחצ'ה בדרבי חשוב עוד יותר בתחילת ינואר, ועוד באיצטדיונה של היריבה המושבעת. הארגנטינאי קבע 0:3 בדקה ה-99 והציג לראווה את החולצה מספר 99 - זה מה שנתנו לו כי ספרוביץ' תפס את מספר 9. אז השווייצרי, שהיה מושאל מבנפיקה, כבר נטש בינואר לטובת השאלה בסלטה ויגו, בעוד גומיס נותר לצערו הרב מחוץ להרכב. שנת 2023 שייכת לאיקרדי, ויש להניח שזה קורה כי הסכסוך עם וונדה נרגע.

וונדה נארה עם מאורו איקרדי שחקן פריז סן ז'רמן. Jean Catuffe, GettyImages
העסק יצא משליטה. וונדה נארה/GettyImages, Jean Catuffe

אחרי הדיווחים הרבים על גירושים, החליט הזוג השערורייתי להשלים (לפחות בינתיים), ואיקרדי יכול להתרכז כעת בעיקר בכדורגל. והוא עושה זאת על הצד הטוב ביותר. שיתוף הפעולה שלו עם דריס מרטנס הולך ומשתבח, וגם עם ניקולו זאניולו שהגיע מרומא הוא מצא שפה משותפת. אחרי הכל, הוא למד איטלקית לא רע בתקופתו בארץ המגף. פנרבחצ'ה ניסתה לתת פייט, אבל גלאטסראיי היתה יציבה קצת יותר, ואף קבעה בין אוקטובר למרץ שיא של 14 ניצחונות ליגה רצופים. במאי, הבמה כבר היתה כולה של איקרדי, והוא חתום על צמדים בנצחונות 0:2 על איסטנבולספור וסיבאספור. עכשיו התואר הנכסף נמצא במרחק נגיעה.

ביום ראשון תארח גלאטסראיי את פנרבחצ'ה, ואולי זה מפתה לזכות בתואר על חשבון היריבה הגדולה, אבל אף אחד לא רוצה להסתכן. עדיף לקחת את הנקודות הערב אצל אנקרגוג'ו, ולהשאיר את הדרבי למטרות חגיגה במשחק לפרוטוקול. ואז יתפנו איקרדי והסוכנת הנאמנה שלו להנדס את העסקה שתשאיר אותו בקבוצה. "מאורו הוא מקצוען, וכולנו תקווה שהוא יהיה איתנו גם בעונה הבאה", אמר בורוק. הוא מרגיש בבית באיסטנבול. מי יודע, אולי זה סימן חיובי גם עבור אינטר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully