וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל שלום: "כשאומרים לך 'שיחקת כבר מספיק השנה' אתה מבין שצריך שינוי"

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 10:33

הראל שלום עוזב את הפועל ירושלים אחרי 9 שנים ועונת שיא בתחושת מיצוי מיחסי החתול ועכבר עם זיו אריה: "כשמביאים על העמדה שלך שחקן עם התחייבות לדקות משחק ואומרים לך שאין התחייבות כזאת זה שובר". על בדש ויאו: "קו ימין הכי טוב בארץ"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל ירושלים 0:5/ספורט1

הראל שלום הוא עוד אחד מהסיפורים של שחקנים שבשיניים מגרדים את הקריירה, עם הרבה נקודות זמן בהן יכול הוא היה להישבר ולוותר על המקצוע. המגן בן ה-25 גדל בבית"ר מעלה אדומים, עבר לבית"ר ירושלים בנערים ב' ונערים א' ושוחרר לפני הנוער. משם הוא הגיע להפועל קטמון דאז, שם נתנו לו את הקרדיט: "הייתי אז ילד בעייתי קצת, היה מאמן בשם שלומי עמר שחינך אותי והעמיד אותי במקום, ראיתי שהמועדון צמא לשחקנים צעירים שנלחמים על הקריירה. בסוף העונה מאמן מנטאלי שעבד איתי המליץ לי לשחק בקבוצת נוער בליגת העל. הלכתי להיבחן באשדוד והתקבלתי, שיחקתי חלוץ, הייתי המחליף של דין דוד ואמרו לי שדין יעלה לבוגרים ואני אהיה שחקן פותח. התלבטתי והחלטתי לחזור לקטמון, חשבתי שזה המקום הכי נכון עבורי. עדיין הייתי שייך לבית"ר אז הייתי צריך לשלם כדי להשתחרר, סבתא שלי קנתה את הכרטיס שלי מבית"ר ב-7,500 ש"ח".

הראל שלום, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
"סבתא שלי קנתה את הכרטיס שלי מבית"ר ירושלים"/דני מרון

"גם כשנשארתי בקטמון לא האמינו שאעלה לבוגרים. היחיד שהאמין בי זה גולן חרמון. הוא לימד אותי הגנה מאפס, הוא היה המאמן שלי, המאמן המנטלי ואבא שלי, היה לנו קשר ברמה לא נורמלית. בלאומית הפכתי להיות מגן שמאלי, היה מגן שמאלי זר שנפצע וניסו אותי במשחק אימון, הייתי טוב וליאור זדה אמר לי שהוא יאמץ את זה. מאז אותו רגע גולן חרמון לקח אותי ועבד איתי דברים הכי בסיסיים של הגנה, אני שנה ראשונה בוגרים ולא יודע מה זה הגנה. מהבסיס גולן הסביר לי את הכל - איך לעמוד, איך לרוץ, איך לזהות דברים בתפקיד, ממש מאפס. כשהזר חזר עליתי לשחק בכנף".

"בשום שלב לא היה לי קל, בשנה שעברה כשהייתי פצוע תקופה ארוכה, זיו אריה לחץ עליי לחזור מוקדם מדי אחרי פציעה כל כך ארוכה ואחרי המשחק הוא אומר לי "עזוב, אתה חלש, אתה לא משחק פה יותר". ואחרי זה היה דרבי והוא אומר לי " לא מתמודד במאצ'-אפ עם הרמן, אין לך מה לעשות כאן". אחרי זה שני משחקים לא שיחקתי והייתי עצבני, וזיו אמר לי "אתה גמרת אצלי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הראל שלום שחקן הפועל ירושלים עם מאמנו זיו אריה. ברני ארדוב
"זיו אריה לחץ עליי לחזור מוקדם ואחרי המשחק אמר לי 'אתה חלש, אתה לא משחק פה יותר'"/ברני ארדוב

"הייתה גם סיטואציה בעונה שעברה שהיינו אחרי 5 או 6 הפסדים רצוף לפני הפלייאוף. הוא בא ואמר לי 'שמע, אין לי ברירה אלא לתת לך לשחק. אני לא יודע כמה זה נכון, אני לא בליגה הלאומית כדי להריץ אותך אבל אין לי ברירה מרוב שכולם לא טובים'. הוא מדבר איתי וכאילו אומר לי שאני לא יכול לשחק כאן, הוא נותן לי לשחק ולמעשה אומר לי שלא מגיע לי, אלו דברים שסחבתי ובגללם גם הגעתי למיצוי והבנה שצריך להמשיך הלאה. עברתי רכבת הרים עם זיו, תקופות טובות שאני מודה לו עליהן והיו תקופות שהכל נפל".


אבל זה הסיפור שלך ושל זיו אריה. בהודעת הפרידה וגם במהלך הריאיון יש לך מילים טובות מקצועית על זיו אריה, אבל לאורך השנים הייתם כמו חתול ועכבר.

"חשוב לי שיידעו ששני הצדדים מיצו אחד את השני בשלב הזה, זה לא שוויתרו עליי, וגם סיימנו כל כך יפה ומכובד בין הצדדים. אבל אין לי בעיה להגיד את האמת, אמרתי אותה גם לזיו. נקודת השבר הייתה כשרוי רביבו הגיע בינואר, כי כולם יודעים שמי שמגיע ממכבי תל אביב בהשאלה יש התחייבות לדקות משחק. זה שבר אותי, כשאתה יודע שאתה מתחרה מול מישהו שיש לו חוזה דקות זה שם לך את החותמת שאתה צריך מקום אחר. כשאתה שואל שאלות ואומרים לך 'שיחקת כבר מספיק השנה' זה אומר הכל. אני כל משחק שהשם שלי לא על הלוח הלב שלי נשרף מבפנים, אז להגיד לי דבר כזה? אני רוצה לשחק, להשפיע, להתמודד, אפילו נגד מכבי חיפה כשבחרו בי כמצטיין בכלל לא פתחתי, עליתי ככנף מהספסל. סתמתי את הפה ועשיתי את מה שאני יכול אבל הרגשתי לא מוערך, כשמעריכים מישהו לא מביאים לעמדה שלו שחקן עם חוזה דקות".

"נכנסתי לזיו אריה והוא אמר לי שאין לרוי חוזה דקות, לא האמנתי אבל סתמתי את הפה ויצאתי מהחדר. גם ביקשתי לדבר אחרי זה עם שי אהרון וביקשתי שחרור אבל לא קיבלתי. הבנתי שיש חוזה דקות אבל קיבלתי את החותמת אחרי שיום אחד שמעתי ריאיון עם אורן גולן שהוא אומר שהוא לא מבין למה הפועל ירושלים הביאו מגן שמאלי שהם מתחייבים בחוזה לדקות. הוא מסביר שהם רצו את רוי רביבו בחדרה, אבל לא רצו להתחייב לדקות שמכבי תל אביב דרשו, והיו עוד קבוצות שרצו אותו ודרשו מהם התחייבות לדקות".

רוי רביבו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"נקודת השבר היתה כשרוי רביבו הגיע בינואר"/ברני ארדוב

דיברת יפה עם זיו? אתה בחור מאוד אמוציונלי, גם לך בורח לפעמים

"דיברתי יפה. ביקשתי ללכת וזה לגיטימי. כל שחקן אחר בסיטואציה הזאת היה נופל, זאת קרקע הכי קלה לנפילה אבל לא נתתי לזה לקרות, התרכזתי בכדורגל ובקריירה שלי עד לסיום העונה. בשבועיים האחרונים של העונה היה לי יותר קשה כי הבנתי שאני עוזב אחרי כל כך הרבה שנים והייתה לי נפילת מתח אמיתית".

איך היו היחסים שלך עם רוי רביבו?

"עכשיו שלחתי לו הודעה, איחלתי לו מזל טוב ואמרתי לו שאני מת עליו, גם כששיחקנו יחד על הקו נהנינו מאוד, אנחנו בקשר טוב, הוא שחקן מצוין והוא לא הסיפור כאן, הוא רצה לשחק".

אתה יודע, במסיבת עיתונאים אחרי מכבי חיפה, כשישבת ליד זיו אריה, הוא החמיא לך על הגישה ואמר "כמו שהוא מתנהל אי אפשר שלא לתת לו לשחק כמגן, כנף ואם צריך תפקיד אחר", זה חלק מהחתול ועכבר?

"בדיוק, שבוע לפני זה הוא אמר לי שאני לא אמשיך בשנה הבאה, הוא לא אהב משהו באימון ואמר לי שגמרתי שם. הוא אמר לי את הרבה פעמים לאורך השנים, זה היה חלק ממערכת היחסים שלו איתי, לכאן ולכאן. מתישהו זה כבר היה כבד עליי ובגלל זה התחושת מיצוי, במיוחד עם מה שקרה השנה".

אלוז' יאו, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"יאו הוא מעל הליגה. הייתי בהלם שהוא חתם על חוזה חדש בהפועל ירושלים"/ברני ארדוב

העונה הנוכחית הייתה הכי טובה בקריירה של כולכם

"היה לנו סיבוב ראשון של 1-3 וסיבוב שני של ירידה, בפלייאוף עשינו שלושה ניצחונות רצופים והשאר הפסדים. גוני נאור תמיד בודק סטטיסטיקות של צבירת נקודות שעשינו, הוא אמר לנו אחרי הסיבוב הראשון שזאת צבירת נקודות של מקום 3, ובום הוא הלך. ונטו בגלל העזיבה שלו היה סיבוב שני רע והידרדרנו. אם הוא היה הולך בתחילת העונה לא היינו עושים פלייאוף עליון והיינו מתמודדים נגד הירידה, ככה אני רואה את זה, חיפה הרוויחה את זה".

הפלייאוף העליון זה הישג חד פעמי להפועל ירושלים?

"אני רוצה להאמין ומקווה בשבילם שיעשו את זה עוד פעם. יש לי פינה חמה למועדון, לאוהדים, לחברים ולכל האנשים שהמועדון הזה חשוב להם. מי יודע, אולי עוד אני אחזור בעתיד לפרוש שם, תמיד תהיה לי פינה חמה והערכה למועדון על מה שנתן לי".

הראל שלום לצד גיא בדש הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"יש משהו אחר בבדש. הוא שחקן שחקן"/ברני ארדוב

היו לכם העונה שני שחקנים בטופ של הליגה - גיא בדש ואלוז' יאו.

"שניהם זה קו ימין הכי טוב בארץ, חד משמעית. כשהיינו בליגה הלאומית סהר בראון היה חבר טוב של בדש, הוא סיפר לי על עליו כשהוא היה אז בבית"ר תל אביב. שמעתי שזיו אריה רוצה אותו, ראיתי את המספרים שלו בבית"ר תל אביב, לא הכרתי אותו, שלחתי לו הודעה בפייסבוק 'תבוא אלינו, מחכים לך" והאמת שאחרי חודש הוא הגיע, לא בגלל ההודעה שלי כמובן. מהר מאוד הבנו שהוא שחקן ברמת טופ, עוד בלאומית אמרנו את זה, זה לא מפתיע אף אחד שהוא ככה. אף שחקן לא מופתע מהמעמד שלו בכדורגל היום".

"האם הוא מתאים ל-3 הגדולות? זה יהיה מעניין, הוא מוכשר ממש, בשפת הגוף הוא נראה אדיש אבל יש בו משהו אחר. הוא שחקן שחקן. הוא יודע להתמודד, אם יצטרך לעלות מהספסל הוא יעשה את זה, הוא עבר דרך קשה מאוד עד שהגיע למקום הזה. ואגב, לזיו אריה יש חלק גדול מאוד בהתפתחות של גיא בדש, הוא שיפר והרים אותו. העזיבה של בדש היא מכה, אי אפשר להביא לו היום מחליף ברמה הזאת".

יאו לא פיספוס של הגדולות?

"חד משמעית כן, הוא מעל הליגה. הייתי בהלם שהוא חתם על חוזה חדש בהפועל ירושלים. הוא שחקן ההגנה שהכי נהניתי לראות אותו בחיים שלי. אני נהנה לראות אותו עובד בהגנה, עזוב את זה שהוא אתלט ברמות, הוא כמו צ'יטה, ראשון לכל כדור, חכם. הוא גדל באינטר, יש לו המון חכמה שהוא הביא איתו. אין לי מושג איך הוא הגיע לישראל ועדיין אין לי מושג מה הוא עושה פה. הוא בטופ 4 שחקני הגנה בארץ יחד עם סק, ויטור וסבוריט".

לאן אתה מכוון?

"אני מכוון להיות בקבוצה מהצמרת של הטבלה או מועדון גדול. ברור לי שזה לא יהיה פשוט וצריך להתמודד ואני מוכן לזה. זה תלוי גם בהצעה הכספית, לא הרווחתי הרבה כסף בקריירה, בסוף לוקחים את כל ההצעות ומקבלים החלטה מה הכי מתאים לך מקצועית וכלכלית. צריך לזכור שאני עוזב מקום טוב ואני לא יכול ללכת למקום שאין בו סדר או עתיד, זה לא דבר נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully