וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב דביק: ליגת ה-MLB בדרך למגר תופעה עתיקה

18.5.2023 / 21:38

גם אם בעבר חוקי ה-MLB אסרו על מגישים לשים איזשהו חומר על ידיהם, השנה הנושא נאכף באגרסיביות יתרה. ההשעיה של דומינגו הרמן מהיאנקיז עשויה להיות האחרונה, אבל אל תופתעו אם שחקנים נוספים ייתפסו

דומינגו גרמן שחקן ניו יורק יאנקיז. Vaughn Ridley, GettyImages
דומינגו הרמן מהיאנקיז הורחק לעשרה משחקים בגלל "יד דביקה"/GettyImages, Vaughn Ridley

על פי חוקי ה-MLB, ידיהם של המגישים חייבות להיות ריקות לחלוטין, כולל מפריטי לבוש וחומרים שונים. החל משנת 2021 הליגה החלה לבצע בדיקות בנושא, שכן במשך שנים מגישים נטו למרוח נטף (Rosin) על ידיהם, חומר שעלול להגביר את כמות הסיבובים שהכדור עושה עד להגעה לחובט ובכך מקשה עליו עוד יותר.

בתחילת העונה הנוכחית הליגה ביצעה עדכון נוסף לפיו הבדיקות שיבוצעו על ידי השופטים יהיו מעמיקות, רנדומליות וייעשו באגריסיביות בעת הצורך. כמו כן, ניתן יהיה לבדוק את הכובעים, חגורות והכפפות של החובטים. מאז החלת החוקים הושעו סך הכל ארבעה שחקנים, שניים ב-2021 ושניים העונה. מתוך 871 מהמגישים שהשתתפו במשחק בעונה שעברה אף אחד מהם לא נתפס עם חומרים אסורים.

החלק המחמיר ביותר בכל הסיפור הוא ההשעייה האוטומטית של 10 משחקים שאותו צריך למלא מגיש שנתפס. יש לו את הזכות לערער אך עד כה זה לא קרה מהסיבה הפשוטה שהמהלך לא משתלם, מתוך ההיגיון שערעור, שעד שיתקבל או ידחה, המאפשר לשחקן להמשיך לשחק, עלול בעצם להאריך את ההשעייה. מגישים שבים לעמדתם לרוב לאחר מנוחה של בין 3-5 ימים, כך שהשעייה מאוחרת עלולה לעכב פתיחה עתידית בעוד השעייה מיידית לרוב תגרום לפספוס של משחק אחד בפועל בלבד.

שינויי החוקים שהליגה מרגישה יותר ויותר בנוח להחיל בשנים האחרונות, ובראשם הוספת השעון, עושים את אותותיהם ונראה שהשחקנים מחפשים דרך לעקוף אותם. בייסבול הוא משחק של מסורת, אבל מסורת היא לא תמיד הוגנת. מיגור החומר הדביק אומנם מגביל את המגישים שעדיין מתרגלים לשינויים אבל בטווח הארוך הוא נכון למשחק.

רבע מהעונה הנוכחית הושלמה, שני מגישים חשובים לקבוצותיהם הושעו (מקס שרצר מהניו יורק מטס ודומינגו הרמן מהניו יורק יאנקיז). למען טובת כל הקבוצות ולמען שמירה על ההגינות, נקווה שהם היחידים השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully