וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאי לחלוטין: בית הדין ביטל כתב אישום נגד כפיר אדרי ובני יהודה

16.5.2023 / 16:45

אדרי עמד והמועדון עמדו למשפט במסגרת אישום, לפיו בזמן שהיה מנכ"ל בני יהודה, הקבוצה אפשרה לפדרו גלבאן לעלות לשחק ללא היתר וללא ביטוח רפואי. עורכי הדין של הקבוצה: "מחדלי חקירה שבגינם כתב האישום לא היה אמור להיות מוגש מלכתחילה"

בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב עם המנכ"ל כפיר אדרי. דני מרון
יכול לנשום לרווחה. כפיר אדרי/דני מרון

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הורה היום על ביטול כתב האישום שהגישה מדינת ישראל נגד קבוצת בני יהודה ת"א וכפיר אדרי (לשעבר מנכ"ל בני יהודה, כיום מנכ"ל קבוצת בית"ר ירושלים).

ההליך המשפטי החל בשנת 2019, כאשר עוד בטרם המדינה הגישה כתב אישום, היא הגישה בקשה חריגה לגבות מפדרו גלבאן עדות מוקדמת, בטענה כי הוא נתון תחת צו הרחקה ולכן עלול שלא למסור עדות בתיק למרות היותו עד מרכזי אשר עדותו חשובה לבירור האשמה בהליך הפלילי. לאחר דיון ראשוני שנערך בנוכחות בני יהודה, הפועל תל אביב והפועל מרמורק (שגם נגדן הועלו טענות דומות מצד המדינה), נדחתה הבקשה של המדינה ופדרו לא נדרש למסור עדות. לאחר מספר שבועות, הוגש כתב האישום האמור, במסגרתו נטען כי בני יהודה העסיקה את פדרו גלבאן בחודשים ינואר עד מאי 2017 (הקדנציה האחרונה שלו בקבוצה) ואפשרה לו לעלות לכר הדשא ולייצג את הקבוצה במשך כחצי עונה ללא היתר וללא ביטוח רפואי תקף.

עו"ד עמית גרוס. סיגל סבן,
עו"ד עמית גרוס/סיגל סבן
עו"ד מוטי פיליפ. סיגל סבן,
עו"ד מוטי פיליפ/סיגל סבן

בשבוע האחרון סיימה המדינה לזמן לעדות את כל העדים מטעמה במסגרת "פרשת התביעה", כאשר עוה"ד של בני יהודה ציינו כי בכוונתם להגיש בקשה מסוג "אין להשיב לאשמה" שמשמעותה כי המדינה לא עמדה כלל בנטל ההוכחה הנדרש ממנה בהליך פלילי כדי להרשיע את הנאשמים, ולפיכך אין אפילו צורך לנאשמים להעיד עדי הגנה מטעמם. סמוך לאחר מכן, במסגרת משא ומתן אינטנסיבי שניהלו עם המדינה עורכי הדין של בני יהודה וכפיר אדרי, עוה"ד עמית גרוס, מוטי פיליפ ואיליה פרחומיוק ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', הוסכם על ביטול כתב האישום וסירת התיק.

אחרי החלטת בית המשפט היום, ציינו עוה"ד מטעם בני יהודה כי: "החשש של המדינה מפני זיכוי בתיק הוביל אותה להבנה כי עדיף לה לבטל את כתב האישום מאשר להסתכן בפסק דין עם תוצאה שלילית. במדיניות של היקף זיכויים מזערי מכלל התיקים הפליליים המתנהלים, כל זיכוי מקבל חשיבות גדולה מאוד ומייצר באופן אוטומטי השלכות רוחב. כמות מחדלי החקירה של המדינה בתיק הזה, כמו גם האכיפה הבררנית שבו, הצדיקה את ביטולו של כתב האישום שלא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה".

  • עוד באותו נושא:
  • כפיר אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully