וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדר דז'יקיץ': "טנריפה טובה יותר? כן. אנחנו שייכים למעמד? כן"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 16:46

מאמן הפועל ירושלים הגדיר את יריבתו בשישי (18:30) בחצי גמר ליגת האלופות כ"קבוצת יורוליג", אבל הוסיף: "אם אנחנו כאן, כנראה ניצחנו קבוצות מוכשרות יותר מאיתנו"

אוהדי הפועל ירושלים במלאגה/צילום: יהודה שוחט

לפני חמש שנים, כשיצאה לעידן פוסט אורי אלון, עברה הפועל ירושלים מהיורוקאפ לליגת האלופות - וחלמה להניף גביע אירופי שני בתולדותיה במסגרת המפעל החדש. מאז היא עברה לא מעט מהמורות, ומחר (שישי, 18:30) תרגיש קרובה מתמיד למעמד השיא: היא תפגוש את האלופה המכהנת לנובו טנריפה בפיינל פור במלאגה, בניסיון להעפיל לגמר שייערך ביום ראשון.

המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' נשאר עם הקבוצה למרות מות אמו. הוא הופיע למסיבת העיתונאים הרשמית שפתחה את אירועי סוף השבוע, ודיבר בסגנון האופייני לו - שנע בין הצטנעות לסרקזם. "אני לא מאמן טוב, אבל אני בעסק הזה כבר 32 שנים. אם הגענו לכאן, כנראה שיחקנו נגד קבוצות מוכשרות יותר מאיתנו והן לא ניצחו - וזה אומר משהו עלינו".

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. באדיבות הפועל ירושלים כדורסל, אתר רשמי
צריך להתנתק מאובדן אישי קשה. דז'יקיץ'/אתר רשמי, באדיבות הפועל ירושלים כדורסל

הסרבי ניסה להציב גבולות גזרה ברורים בשרטוט יחסי הכוחות בחצי הגמר. "אני קצת מתבודד, ורואה קצת כדורסל מפעם לפעם. במקרה צפיתי בגמר הגביע הספרדי בין טנריפה למלאגה. הן שתי קבוצות יורוליג, מכל הבחינות. צ'וס וידורטה מאמן שם כבר חמש שנים, וזה לא במקרה. יש לו שחקנים שנמצאים פרק זמן דומה, וגם זה לא במקרה. במועדון הזה עושים הכל בצורה נכונה, ויש שחקנים שמעבירים שם את כל הקריירה. האם הם טובים יותר מאיתנו? כן. האם אנחנו אנדרדוג? כן. האם אנחנו שייכים למעמד הזה? כן".

טנריפה תנסה להיות האלופה הראשונה במפעל שמצליחה להגן על תוארה, והיתרון המרכזי שלה הוא במד הניסיון. אם אתמול הצליחה ריאל מדריד לעלות לפיינל פור היורוליג בזכות התעלות של סרחיו רודריגס (36) וסרחיו יוי (35) במשחק המכריע מול פרטיזן בלגרד, הרי שהשניים הללו נחשבים צעירים יחסית לחלק מהשחקנים באלופת ה-BCL.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מרסליניו הוארטס טנריפה. אתר פיב"א, אתר רשמי
האיום הכי גדול על ההגנה של ירושלים. מרסליניו הורטאס/אתר רשמי, אתר פיב"א

מיהו מאמן העונה בליגת העל?

38%
ברק בכר
11%
אליניב ברדה
11%
זיו אריה
39%
רן קוז'וך
1%
שרון מימר
הסקר הסתיים
41007 משתתפים

פריצת העונה בליגת העל

12%
שגיב יחזקאל
68%
אוסקר גלוך
8%
יוני סטויאנוב
5%
אופק ביטון
7%
הישאם לאיוס
הסקר הסתיים
22569 משתתפים

מהו שער העונה בליגת העל?

12%
עומר אצילי (הפועל ת"א – מכבי חיפה 1:0)
5%
יוני סטויאנוב (נס ציונה – בית"ר י-ם 3:2)
9%
יון ניקולאסקו (הפועל ק"ש – בית"ר י-ם 3:0)
43%
דין דוד (מכבי חיפה – מכבי ת"א 0:2)
5%
גרגורי מורוזוב (בית"ר י-ם – הפועל ת"א 1:2)
4%
זקאריה מוגיס (הפועל ת"א – מ.ס. אשדוד 2:1)
22%
פטריק טוומאסי (מכבי נתניה – מכבי ת"א 1:2)
הסקר הסתיים
30236 משתתפים

מרסליניו הורטאס, ה-MVP של הפיינל פור הקודם, יחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-40; זה לא מנע ממנו לקלוע בשבוע שעבר 43 נקודות נגד מורסיה בליגה המקומית, ולהעמיד ממוצע עונתי של 12.7 נקודות ושבעה אסיסטים ב-23.4 דקות בזירה האירופית. גיורגי שרמדיני (34, 2.17) ינסה להמשיך ברצף המרשים שלו מול יריבות כחול-לבן: בעשור האחרון, מאז עזב את מכבי תל אביב, הוא עומד על מאזן 1:9 במפגשים עם נבחרת ישראל ונציגות ליגת העל, שבהם תרם 167 נקודות מדד ב-179 דקות.

נאמן לשיטת האימון הספרדית, וידורטה משתמש בחילופים מתוזמנים היטב, וסומך על רוטציה קבועה; הוורטאס משחק הכי הרבה, ואחריו יש עשרה שחקנים שמקבלים 13 דקות לפחות בערב. הקבוצה מדורגת במקום הרביעי בליגה הספרדית, ובדרכה לגמר גביע המלך עברה את מחזיקת היורוקאפ גראן קנאריה ואת בדאלונה (שהגיע לחצי הגמר במפעל זה).

הקפטן איתי שגב ישב ליד הגביע שאותו יקווה להניף בעוד 72 שעות, וכשנשאל מי תזכה בתואר ענה בצחוק: "אנחנו ננצח, בגלל שנקלע יותר מהיריבה בכל אחד מהמשחקים". שגב גרס כי "אני חושב שההגנה היא המפתח שלנו. טנריפה קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו, כמו שדז'יקיץ' אמר, אבל ננסה לעשות את המקסימום".

רבים מ-3,000 אוהדי הקבוצה, שיעודדו מהיציע בחוסה מריה מרטין קארפנה ארנה, הגיעו למלאגה ומבטיחים לייצר אווירה ביתית לפחות בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully