וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחק נגיעה מזכייה שלישית רצופה: הטור של דני דבורין

9.5.2023 / 13:10

בניצחונה אמש (ב') 1:3 על מכבי תל אביב, שבה והוכיחה מכבי חיפה שהיא הטובה מכולן • הטור של דני דבורין

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 1:3/ספורט1

בתיאוריה, סיפור האליפות בליגת העל בכדורגל עדיין אינו סגור, ולכן בהפועל באר שבע מתפללים לנס. אבל אם יש מישהו שחושב שמכבי חיפה לא תיזכה באליפות - שיקום.

בניצחונם 1:3 על מכבי תל אביב התקרבו הירוקים מרחק נגיעה בלבד מזכייה שלישית ברציפות, אולי כבר במחזור הבא. אמנם אמש (ב') הקבוצה אמנם פיגרה במיגרשה בתוצאה 1:0, אבל לקראת סיום המחצית הראשונה ביצעה מכבי תל אביב מישגה חמור שהוביל במישרין לשער השיוויון: הבלם דריק לוקאסן החזיר כדור לאחור, לעבר שוערו דניאל פרץ, אלא שהמסירה הייתה חלשה מידי, ודולב חזיזה הסתער על המתנה הבלתי צפויה, והישווה ל־1:1.

הטעות של לוקאסן היא חלק מאירועים חוזרים ונישנים בכדורגל, ולא רק בארץ. תמיד עדיף לבעוט בכדור לחוץ מאשר להסתכן במסירה לא מוצלחת לכיוונו של השוער.שחקני הגנה יודעים זאת, אך ממשיכים לטעות ולשלם מחיר יקר. כדי להבקיע אף פעם לא תזיק טיפת מזל, וכפי שאומרים האנגלים 'המזל הוא חלק מהמשחק'.

אבל מכבי חיפה קרובה לאליפות, לא בגלל המזל, אלא מפני שיש לה את המאמן ואת סגל השחקנים הטוב ביותר. ההוכחה לכך מצויה בעובדה שלא מאתמול היא נמצאת במקום הראשון בטבלה. אוהדיה רוו ממנה נחת בזכות הצלחתה להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, מיבצע שלקבוצה ישראלית לא פשוט לממשו, גם אם הוא בוצע לפני שנים. היא השקיעה מאמץ עצום בכל החזיתות ובעיקר יצרה לעצמה כח הרתעה במשחקיה בליגת העל. המימרה 'הטבלה לא משקרת', כבר נדושה, אך נכונה, וזה המקום לחזור עליה כאשר אנחנו מצויים 180 דקות לסיומה של הליגה.

על ברק בכר , מאמן הירוקים, יכול אני להוסיף ולומר ששמו כבר הולך לפניו, ובצדק, כמי שמצויה בידיו הנוסחה לזכייה באליפות, ועם עובדה זו קשה מאד להתווכח. פשוט, יש לו את זה. אשר למכבי תל אביב, ראוי לומר שהקבוצה נתנה אתמול את כל מה שיש לה.

השחקנים השתדלו והתאמצו עד לשריקת הסיום, וניסו לתקוף גם בהיותם בפיגור של שני שערים. עבורה ההפסד כבר היה בלתי נמנע. עכשיו כל מה שנותר לה הוא לחשוב על העונה הבאה, ובעיקר להסיק את המסקנות מתוצאות העונה, שמסתיימות עבורה ללא אליפות וללא גביע. אני מעריך שהיא כבר החלה בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully