וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר רוט שחמורוב אושפזה, ייתכן כי תזדקק להשתלת כליה

7.5.2023 / 19:35

האצנית האגדית בת ה-71 מאושפזת מזה מספר ימים בבית החולים בילינסון וסובלת מדחייה של כליה שהושתלה לה בעבר

דיאנה ויסמן אצנית ישראלית עם אסתר רוט שחמורוב/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אסתר רוט שחמורוב, מהספורטאיות הגדולות בתולדות מדינת ישראל, מתמודדת בימים אלה עם דחייה של כלייה וייתכן כי היא תזדקק להשתלה חוזרת. האצנית לשעבר בת ה-71 אושפזה לפני מספר ימים בבית החולים בילינסון, שפרסם הערב (ראשון) את ההודעה הבאה: "רוט שחמורוב, שבגופה הושתלה כליה לפני 14 שנים, עברה סדרת בדיקות לאחריהן נמצא כי היא מתמודדת עם דחייה של כליה וכרגע היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן, בהמשך ייתכן כי תזדקק להשתלת כליה במחלקת ההשתלות של בילינסון".

מהיחידה להשתלות כליה בבית החולים נמסר כי "הגוף של אסתר דוחה את הכליה והיא כרגע מקבלת טיפול תרופתי לטיפול בדחייה, יתכן ובהמשך תהיה זקוקה להשתלה חוזרת".

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בהתייחסות למצבה הרפואי של אסתר רוט שחמורוב: "אנחנו באיגוד האתלטיקה מאחלים לאסתר היקרה שלנו רפואה שלמה ובריאות איתנה. שולחים לה ולמשפחתה חיבוק גדול וכמובן שנעמוד לרשותה בכל דבר שתזדקק לו".

אתלטית ישראלית אסתר רו?ט שחמורוב. ברני ארדוב
אושפזה בימים האחרונים. רוט שחמורוב/ברני ארדוב

האצנית שטיפסה לצרמת העולמית בשנות השבעים שינתה את פני האתלטיקה הישראלית, אבל סבלה משורה של נסיבות פוליטיות שפגמו בהישגיה המופלאים. באולימפיאדת מינכן 1972 היא העפילה לחצי הגמר בריצת ה-100 מטר עם הזמן החמישי בטיבו בשלב המוקדמות, ואז הגיע טבח הספורטאים בו נרצח גם מאמנה האישי עמיצור שפירא, והיא פרשה מהמשך התחרויות. במונטריאול 1976 היא הדהימה כשסיימה במקום השישי בגמר, כשלמעשה התברר שהיא הייתה ראויה למקום גבוה בהרבה, מכיוון שכל הרצות שסיימו לפניה היו מהגוש הסובייטי, שבדיעבד הסתבר שכמעט כולן השתמשו בחומרים אסורים באותן שנים. את אולימפיאדת 1980 במוסקבה היא החמיצה בשל החרם הישראלי על רוסיה.

ברשימת ההישגים שלה נמצאות גם חמש מדליות זהב במשחקי אסיה, היא החזיקה בשיא ישראל בריצת 100 מטר עם 11.45 שניות מ-1972 ועד 2018 (!), וקבעה שיאים ישראלים גם בריצה ל-200 מטר, 100 מטר משוכות, קפיצה לרוחק וקרב חמש. שחמורוב זכתה בפרס ישראל בספורט ב-1999 והיתה בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully