וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב של דג'וקוביץ' לא ברור. אלקראס בשל לזכות ברולאן גארוס"

5.5.2023 / 12:00

אוורט, מהטניסאיות הגדולות בהיסטוריה, תפרשן עבור יורוספורט את הרולאן גארוס שיחל ב-22 במאי. בשיחה היא מצביעה על הדור הבא של הטניס, על החלל שהותירו האחיות וויליאמס ומדברת על אמה רדוקנו: "לא מאשימה אותה שהיא מתעסקת בספונסרים, היא מאוד יפה"

קרלוס אלקראס טניס. GettyImages
יש לו את זה. אלקראס/GettyImages

"קרלוס אלקראס פנומנאלי. לאור הכושר הלא ברור של נדאל ודיוקוביץ', נראה שהוא בשל לזכות ברולאן גרוס. הוא ואיגה שביונטק", כך מעריכה טניסאית העבר כריס אוורט לקראת פתיחת הגרנד סלאם השני של השנה.

אוורט, אגדת טניס וכיום פרשנית ביורוספורט, היתה אחת משתי השחקניות הטובות בעולם בשנות ה-70' וה-80'. היא זכתה ב-18 טורנירי גרנד סלאם ושהתה 260 שבועות במקום הראשון בעולם. היא גם בהחלט יודעת דבר או שניים על החימר בפריז. שבע פעמים זכתה בגביע סוזאן לנגלן הניתן לאישה שמנצחת ברולאן גרוס, שיא כל הזמנים. במסיבת עיתונאים לקראת הטורניר בצרפת, היא מספרת שהמשחק על החימר השתנה מאוד מאז תקופתה. "פעם היה מספיק לדעת לשחק הגנה טוב, היום חייבים לשחק התקפי", היא אומרת. אבל השאלה העיקרית מבחינתה היא בריאותם של שחקני הצמרת.

"אני לא אזלזל בסיכוי של רפא לנצח גם בגיל 80", היא צוחקת. "יש סימני שאלה סביב מצבם הבריאותי של נובאק ורפא. הם שני שחקני החימר הטובים בשנים האחרונות. אנחנו פשוט לא יודעים מה מצבם. לא ראיתי משניהם הרבה טניס חימר טוב בשבועות. אבל יש להם המון ניסיון והם יודעים טוב מכולם כיצד לנווט את הקריירה שלהם ואת הרגשות שלהם. אבל לפי הכושר הנוכחי אלקרס עדיף.

"המון זמן לא ראינו שחקן כל כך רב גוני, עם כל כך הרבה תשוקה ורעב. הוא אתלטי, יש לו כישורים, התקפה, הגנה, תזוזה, אין לו חולשות. אם הוא יישאר בריא ורעב - התואר שלו", היא מוסיפה. "יהיה נהדר לראות את אלקרס משחק נגד רפא בריא. זה מה שאני הייתי רוצה לראות".

באופן כללי, אוורט מתרשמת מהשחקנים הצעירים שהתברגו בעשיריה הראשונה של סבב ה-ATP. "יאניק סינר התקדם מאוד והיו לו משחקים צמודים עם אלקרס. הולגר רונה מרשים אותי. לדעתי הוא מסוכן. אני לא חושבת שהוא יזכה אבל הוא יכול להדיח בכירים. הוא מאוד פיזי ונחוש. ציציפאס משחק טוב, פריץ התקדם".

טניסאית העבר כריס אוורט. Clive Brunskill, GettyImages
היסטוריה עשירה. כריס אוורט/GettyImages, Clive Brunskill

בנשים הבחירה מבחינתה ברורה, האלופה המכהנת והמדורגת מספר אחת בעולם איגה שביונטק. "פשוט מלהתבונן בה בשבועות האחרונים. היא לא שיחקה יותר מדי טורנירים, שמרה כוחות. חימר זה המגרש הכי חזק שלה. היא יודעת להחזיר ולשלוט בנקודות. החולשה היחידה שלה זו הסרב".

לדבריה, קשה לראות מישהי מפתיעה את הפולניה. "ארינה סבלנקה יכולה לגבור על איגה בעוצמות, אבל היא חייבת להיות סבלנית ולא לטעות. בתור אמריקאית אני רוצה לראות איך ג'סיקה פגולה תסתדר, אבל היא תצטרך להעלות את הרמה שלה ולקחת סיכונים כדי לזכות בטורניר. אני חשבתי שקוקו גוף כבר תזכה בגרנד סלאם בגיל 19, אבל אולי עכשיו שיש לה יותר ניסיון וביטחון זה יקרה. אם תשפר את חבטת כף היד. לילנה ריבאקינה יש עונה נהדרת, אבל היא אוהבת נקודות קצרות ולא ארוכות כמו רולאן גארוס".

טניס הנשים נמצא בתקופת מעבר, עם פרישתה של סרינה וויליאמס ושחקניות ותיקות נוספות, אולם אוורט לא חושבת שזה דבר רע. "יריבויות כמו שהיה לי ולמרטינה נברטילובה זה נהדר. דומיננטיות כמו שהיה לסרינה זה נהדר. כרגע יש משהו אחר: 15 שחקניות שאפשר לבחור מהן. יש יותר אפשרויות, יותר הפתעות, שחקניות מכל העולם, וזה יכול להיות מרגש באותה רמה לנסות להבין מי הכי טובה כרגע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סרינה וויליאמס, טניסאית. COREY SIPKIN, GettyImages
השאירה ואקום. סרינה וויליאמס/GettyImages, COREY SIPKIN

שחקנית שלא בטוח שתשתתף ברולאן גרוס היא אונס ג'אבור שסובלת מפציעה. "היא תורמת כל כך הרבה לטניס ולסבב ומהווה דוגמא ומופת לנשים ערביות ואפריקאיות. אני חושב שהיא עזרה לשפר את הטניס במקומות האלה בעולם ואני מקווה מאוד שהיא תחזור. אם לא לצרפת אז לווימבלדון".

שחקנית נוספת שלא תשתתף היא אלופת ארה"ב לשעבר אמה רדוקנו. הבריטית, שמאז ניצחונה הגדול סופגת המון ביקורת בתקשורת על כך שהיא מתעסקת בחסויות ופרסומות ולא בטניס עברה לאחרונה ניתוח בידיים ובקרסוליים ותחמיץ גם את ווימבלדון. "זה משנה את החיים. היא זכתה בגרנד סלאם ואז קיבלה המון הצעות ואני לא יכולה לשפוט אותה. היא גם כל כך יפה, ובבריטניה התקשורת כל הזמן עליה. זה יכול להיות יותר מדי ומבלבל", אוורט אומרת.

מקרה דומה קרה לפינאליסט ווימבלדון ב-2021, מתאו ברטיני האיטלקי, שסובל מפציעה ולא בטוח שישתתף בטורניר. אוורט היא חברה טובה של בת זוגו לשעבר, איילה טומינוביץ'. "הוא הגיע לגמר ואז הוצף בהצעות מכל כיוון ", היא מספרת. "הסבב מספק תמיכה נפשית. אבל אולי הם צריכים להתנתק מהמדיה החברתית. זה לא היה בתקופתי תודה לאל. אני כל כך שמחה. אין פרטיות. הכל מצולם בכל מקום. בזמני היו שבעה כתבים שעקבו אחרינו ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully